kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pedellus Novitas Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 219 oldal |
Sorozatcím: | Problémák, módszerek, gyakorlatok |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9216-45-3 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
A tanulás stratégiája (Elméleti megközelítés) | 11 |
Tanulási stratégia (Learning Strategy) és tanulási taktika (Learning Tactic) | 11 |
Tanulási stílus (Learning Style) | 14 |
Tanulási orientáció (Learning Orientation) | 21 |
A tanulás és az információkezelés fázisai | 23 |
Tanulásfejlesztés | 31 |
1. problémakör: Témaválasztás | 39 |
A probléma megfogalmazása | 39 |
A témaválasztás három szintje | 40 |
"Valami olyat akarok tanulni, ami igazán érdekel - de mit?" | 41 |
"Olyat akarok tanulni, aminek valóban hasznát veszem - de mit?" | 42 |
"Milyen irányba képezzem magam? Egyedül nem tudok dönteni..." | 45 |
2. problémakör: Forráskutatás | 50 |
A probléma megfogalmazása | 50 |
Szekunder adatgyűjtés | 52 |
"Egyetlen egy szakkönyvem van, de elképzelésem sincs, hogyan lehet többre rábukkanni." | 52 |
"Olvastam egy hivatkozást a szövegben, szeretném megtudni a pontos adatait az eredeti műnek, hogy aztán felkutathassam, s elolvashassam." | 55 |
"Könyvekre, folyóiratokra van szükségem, de nincs rájuk elég pénzem" | 56 |
"Nem tudom, megtalálható-e kedvenc szerzőm könyve a könyvtárban, s ha igen, hol, melyik polcon keressem..." | 58 |
"Szeretném megtalálni az összes könyvtárban található könyvet, amely kapcsolatban áll Darwinnal - akár ő szerző, akár őróla szóló életrajzi művekről legyen szó!" | 58 |
"Nem tudom, mi Isaac Asimov kitűnő tudományos-fantasztikus trilógiájának címe." | 58 |
"Nem tudom, megtalálható-e az Alapítvány című mű a könyvtárban, ha igen, hol, melyik polcon keressem" | 59 |
"Szeretném megtalálni a könyvtárban található összes könyvet, amelynek a címe Alapítvány, vagy ezzel a szóval kezdődik!" | 59 |
"Nem tudom, ki írta az Alapítvány című sci-fit." | 59 |
"Szeretném megtalálni a könyvtárban található összes könyvet, amelynek a tárgya, kulcsszava: tanulás!" | 60 |
"Mindig felbosszant, ha találok a könyvtári katalógusban egy szakkönyvet, ami után aztán keresztül-kasul be kell járjam a könyvtárat, mert nem tudom, melyik polcon tárolják..." | 61 |
"Külföldön nyelvi nehézségeim vannak a könyvtárosokkal..." | 61 |
"Bosszant, ha a könyvek gerincén nincs feltüntetve a szerző neve, s sorban le kell vennem a könyveket a könyvtári polcról, hogy megtudjam, ki írta a könyvet." | 63 |
"Nincs időm vagy kedvem források után kutatni!" | 64 |
"Olyan művekbe is szeretnék belepillantani, amik a nagyközönség számára nem publikusak" | 64 |
"Szükségem van egy könyvre, de az egy másik könyvtárban található meg..." | 64 |
"Gondjaim támadnak a könyvtárban..." | 65 |
"Nemcsak olvasni akarok a tárgyról, beszélgetni is szeretnék róla olyanokkal, akik nálam képzettebbek a témakörben." | 65 |
"Gyorsan, rengeteg információra van szükségem egy témával kapcsolatban - még akkor is, ha tudom, hogy azok nem a legmegbízhatóbb forrásból származnak, ezért ellenőriznem kell majd azokat." | 67 |
"Nem tudom, mihez kezdjek az elektronikus információforrásokkal?" | 67 |
Primer adatgyűjtés | 68 |
"Olyan emberi viselkedéssel kapcsolatos dolgot tanulmányozok, aminek nincs igazán irodalma és /vagy még nem akarok bevonni másokat." | 68 |
"Természetes körülmények között szeretném megfigyelni a tanulmányozandó jelenséget." | 69 |
"A tanulmányozandó - társadalomtudományi jellegű - téma közvetlen megfigyeléssel nem vizsgálható." | 72 |
"Olyan megfigyelést kell végeznem, ahol a feltételeket szigorú ellenőrzés alatt tarthatom" | 75 |
3. problémakör: Források használata | 78 |
A probléma megfogalmazása | 78 |
"Megbízható forrásnak tekinthető egy adott írott dokumentum?" | 80 |
"Megbízható forrásnak tekinthető az internet, a TV, a rádió stb.?" | 83 |
"Mit tegyek a szóban (élőszóban, rádióban, tévében) elhangzott információkkal, ha nem akarom, hogy "a szó elszálljon"?, vagy : "Túl gyorsan beszél az előadó, képtelenség tartani vele a tempót'", vagy: "Nincs időm egy-egy könyvet kétszer vagy többször elolvasni..." | 85 |
"Utálom, hogy hiába olvasom át akár tízszer is a könyvet, mégsem értem meg, s mégsem tudom felidézni a tartalmát! Hogyan olvassam hatékonyan a szakkönyveket?" | 94 |
"Irodalmi szövegek...Brrr! Megfoghatatlanok számomra!" | 99 |
"Hogyan könnyíthetem és gyorsíthatom meg a könyv egy-egy oldalán a tájékozódást?" | 100 |
"Hogyan gyorsíthatom meg a könyv különböző oldalain való tájékozódást a könyv "beépített segédletei" révén?" | 103 |
"Hogyan gyorsíthatom meg a könyv különböző oldalain való tájékozódást a könyv "beépített segédletei" hiányában? | 104 |
"Hogyan gyorsíthatom meg a könyveim közötti keresést?" | 108 |
4. problémakör: Információfeldolgozás | 110 |
A probléma megfogalmazása | 110 |
"Azért nem értem a tananyagot, mert olyan szavak, mondatok találhatók benne, melyeknek nem ismerem a jelentését." | 112 |
"Nem értem vagy nem ismerem fel az öszefüggéseket..." | 116 |
"A könyvekben látható táblázatok, formulák, grafikus ábrázolások számomra sokszor semmitmondóak. Ha kérdeznek, nem tudok róluk mondani semmit. Azt se tudom, hogyan kell ilyeneket létrehozni; és azt sem, hogy melyiket mikor használhatom..." | 116 |
"Hogyan kell feldolgozni egy témát úgy, hogy megértsem és széles körű tudásra tegyek szert, s ne csak papagáj módra "felmondjam a leckét"?" | 150 |
"Hogyan lehet az elméletet átültetni a gyakorlatba?" | 158 |
5. problémakör: Memorizálás | 161 |
A probléma megfogalmazása | 161 |
"Sok az anyag, amit meg kell tanulni - képtelenség mindent megjegyezni!" | 161 |
"Értelmetlen anyagot kell megtanulni..." | 163 |
"Nehezemre esik az emlékezetembe vésni dolgokat, de ha már megjegyeztem azokat, már nincs baj: meg tudom tartani és fel tudom idézni mindet." | 164 |
"Megtanulom én az anyagot, de nem bírom megtartani az emlékezetemben!" | 166 |
"Hiába tanultam meg és őriztem meg a tananyagot sokáig, pont a vizsgán nem tudom felidézni az információkat!" | 170 |
Felejtéspróbák - az érem másik oldala... | 174 |
"Mozdulatsorok, sport-, táncmozgások memorizálása okoz gondot!" | 175 |
6. problémakör: Információprezentáció | 178 |
A probléma megfogalmazása | 178 |
"Szóbeli előadás vizsgán vagy konferencián - brrr...!!!" | 178 |
"Írásbeli beszámoló, folyóiratcik...Brrr!" | 183 |
"Pánikba tudok esni a szöveges matematikai, fizikai stb. feladatok, az egyenletek láttán..." | 185 |
"Tesztek - tönkre tesztek..." | 190 |
"Kiegészítéses feladatok... Jaj nekem!" | 191 |
7. problémakör: Tanulásszervezés | 194 |
A probléma megfogalmazása | 194 |
"Hogyan segíthetik mások a tanulásomat?" | 195 |
"Zajos, homályos, áporodott levegőjű vagy egyéb okból kellemetlen környezetben kell tanulnom." | 198 |
"A tanulás vagy túl sok időmet veszi el, vagy állandóan kifutok a rendelkezésre álló időből..." | 203 |
"Tanulnék, de nincs rá pénzem..." | 210 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.