1.062.332

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanulás stratégiája

Diákoknak és felnőtteknek

Szerző
Lektor
Debrecen
Kiadó: Pedellus Novitas Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 219 oldal
Sorozatcím: Problémák, módszerek, gyakorlatok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9216-45-3
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A tanulás stratégiája (Elméleti megközelítés)11
Tanulási stratégia (Learning Strategy) és tanulási taktika (Learning Tactic)11
Tanulási stílus (Learning Style)14
Tanulási orientáció (Learning Orientation)21
A tanulás és az információkezelés fázisai23
Tanulásfejlesztés31
1. problémakör: Témaválasztás39
A probléma megfogalmazása39
A témaválasztás három szintje40
"Valami olyat akarok tanulni, ami igazán érdekel - de mit?"41
"Olyat akarok tanulni, aminek valóban hasznát veszem - de mit?"42
"Milyen irányba képezzem magam? Egyedül nem tudok dönteni..."45
2. problémakör: Forráskutatás50
A probléma megfogalmazása50
Szekunder adatgyűjtés52
"Egyetlen egy szakkönyvem van, de elképzelésem sincs, hogyan lehet többre rábukkanni."52
"Olvastam egy hivatkozást a szövegben, szeretném megtudni a pontos adatait az eredeti műnek, hogy aztán felkutathassam, s elolvashassam."55
"Könyvekre, folyóiratokra van szükségem, de nincs rájuk elég pénzem"56
"Nem tudom, megtalálható-e kedvenc szerzőm könyve a könyvtárban, s ha igen, hol, melyik polcon keressem..."58
"Szeretném megtalálni az összes könyvtárban található könyvet, amely kapcsolatban áll Darwinnal - akár ő szerző, akár őróla szóló életrajzi művekről legyen szó!"58
"Nem tudom, mi Isaac Asimov kitűnő tudományos-fantasztikus trilógiájának címe."58
"Nem tudom, megtalálható-e az Alapítvány című mű a könyvtárban, ha igen, hol, melyik polcon keressem"59
"Szeretném megtalálni a könyvtárban található összes könyvet, amelynek a címe Alapítvány, vagy ezzel a szóval kezdődik!"59
"Nem tudom, ki írta az Alapítvány című sci-fit."59
"Szeretném megtalálni a könyvtárban található összes könyvet, amelynek a tárgya, kulcsszava: tanulás!"60
"Mindig felbosszant, ha találok a könyvtári katalógusban egy szakkönyvet, ami után aztán keresztül-kasul be kell járjam a könyvtárat, mert nem tudom, melyik polcon tárolják..."61
"Külföldön nyelvi nehézségeim vannak a könyvtárosokkal..."61
"Bosszant, ha a könyvek gerincén nincs feltüntetve a szerző neve, s sorban le kell vennem a könyveket a könyvtári polcról, hogy megtudjam, ki írta a könyvet."63
"Nincs időm vagy kedvem források után kutatni!"64
"Olyan művekbe is szeretnék belepillantani, amik a nagyközönség számára nem publikusak"64
"Szükségem van egy könyvre, de az egy másik könyvtárban található meg..."64
"Gondjaim támadnak a könyvtárban..."65
"Nemcsak olvasni akarok a tárgyról, beszélgetni is szeretnék róla olyanokkal, akik nálam képzettebbek a témakörben."65
"Gyorsan, rengeteg információra van szükségem egy témával kapcsolatban - még akkor is, ha tudom, hogy azok nem a legmegbízhatóbb forrásból származnak, ezért ellenőriznem kell majd azokat."67
"Nem tudom, mihez kezdjek az elektronikus információforrásokkal?"67
Primer adatgyűjtés68
"Olyan emberi viselkedéssel kapcsolatos dolgot tanulmányozok, aminek nincs igazán irodalma és /vagy még nem akarok bevonni másokat."68
"Természetes körülmények között szeretném megfigyelni a tanulmányozandó jelenséget." 69
"A tanulmányozandó - társadalomtudományi jellegű - téma közvetlen megfigyeléssel nem vizsgálható."72
"Olyan megfigyelést kell végeznem, ahol a feltételeket szigorú ellenőrzés alatt tarthatom"75
3. problémakör: Források használata78
A probléma megfogalmazása78
"Megbízható forrásnak tekinthető egy adott írott dokumentum?"80
"Megbízható forrásnak tekinthető az internet, a TV, a rádió stb.?"83
"Mit tegyek a szóban (élőszóban, rádióban, tévében) elhangzott információkkal, ha nem akarom, hogy "a szó elszálljon"?, vagy : "Túl gyorsan beszél az előadó, képtelenség tartani vele a tempót'", vagy: "Nincs időm egy-egy könyvet kétszer vagy többször elolvasni..."85
"Utálom, hogy hiába olvasom át akár tízszer is a könyvet, mégsem értem meg, s mégsem tudom felidézni a tartalmát! Hogyan olvassam hatékonyan a szakkönyveket?"94
"Irodalmi szövegek...Brrr! Megfoghatatlanok számomra!"99
"Hogyan könnyíthetem és gyorsíthatom meg a könyv egy-egy oldalán a tájékozódást?"100
"Hogyan gyorsíthatom meg a könyv különböző oldalain való tájékozódást a könyv "beépített segédletei" révén?"103
"Hogyan gyorsíthatom meg a könyv különböző oldalain való tájékozódást a könyv "beépített segédletei" hiányában?104
"Hogyan gyorsíthatom meg a könyveim közötti keresést?"108
4. problémakör: Információfeldolgozás110
A probléma megfogalmazása110
"Azért nem értem a tananyagot, mert olyan szavak, mondatok találhatók benne, melyeknek nem ismerem a jelentését."112
"Nem értem vagy nem ismerem fel az öszefüggéseket..."116
"A könyvekben látható táblázatok, formulák, grafikus ábrázolások számomra sokszor semmitmondóak. Ha kérdeznek, nem tudok róluk mondani semmit. Azt se tudom, hogyan kell ilyeneket létrehozni; és azt sem, hogy melyiket mikor használhatom..."116
"Hogyan kell feldolgozni egy témát úgy, hogy megértsem és széles körű tudásra tegyek szert, s ne csak papagáj módra "felmondjam a leckét"?"150
"Hogyan lehet az elméletet átültetni a gyakorlatba?"158
5. problémakör: Memorizálás161
A probléma megfogalmazása161
"Sok az anyag, amit meg kell tanulni - képtelenség mindent megjegyezni!"161
"Értelmetlen anyagot kell megtanulni..."163
"Nehezemre esik az emlékezetembe vésni dolgokat, de ha már megjegyeztem azokat, már nincs baj: meg tudom tartani és fel tudom idézni mindet."164
"Megtanulom én az anyagot, de nem bírom megtartani az emlékezetemben!"166
"Hiába tanultam meg és őriztem meg a tananyagot sokáig, pont a vizsgán nem tudom felidézni az információkat!"170
Felejtéspróbák - az érem másik oldala...174
"Mozdulatsorok, sport-, táncmozgások memorizálása okoz gondot!"175
6. problémakör: Információprezentáció178
A probléma megfogalmazása178
"Szóbeli előadás vizsgán vagy konferencián - brrr...!!!"178
"Írásbeli beszámoló, folyóiratcik...Brrr!"183
"Pánikba tudok esni a szöveges matematikai, fizikai stb. feladatok, az egyenletek láttán..."185
"Tesztek - tönkre tesztek..."190
"Kiegészítéses feladatok... Jaj nekem!"191
7. problémakör: Tanulásszervezés194
A probléma megfogalmazása194
"Hogyan segíthetik mások a tanulásomat?"195
"Zajos, homályos, áporodott levegőjű vagy egyéb okból kellemetlen környezetben kell tanulnom."198
"A tanulás vagy túl sok időmet veszi el, vagy állandóan kifutok a rendelkezésre álló időből..."203
"Tanulnék, de nincs rá pénzem..."210

Mező Ferenc

Mező Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mező Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem