Előszó
A hagyományoknak megfelelően ebben az évben is megjelentetjük a Gyulán megrendezett Felnőttoktatási Konferencia előadásainak anyagát. Célunk mindezzel kettős:
- Szeretnénk az egymást követő évek...
Tovább
Előszó
A hagyományoknak megfelelően ebben az évben is megjelentetjük a Gyulán megrendezett Felnőttoktatási Konferencia előadásainak anyagát. Célunk mindezzel kettős:
- Szeretnénk az egymást követő évek legfontosabb, a közoktatás területén lezajlott változásairól és azon belül különösen az iskolarendszerű felnőttoktatást érintő tendenciákról, felmerülő kérdésekről, problémákról tájékoztatást nyújtani, és
- egyúttal olyan anyag birtokába szeretnénk juttatni a területe iránt elkötelezett szakembereket és érdeklődőket, amely kielégítheti információs igényeiket, és ezen túl alkalmas arra is, hogy kijelölje, meghatározza azt az utat és szempontokat, amelyeken a jövő kutatásának és fejlesztésének célszerű haladnia.
Fontosnak tartjuk azt is, hogy a kötetet azok is haszonnal forgathassák, akik az érintett intézményekben tanítanak. Ezért már a konferencia témáinak a kijelölésekor szem előtt tartottuk ezt a szempontot, és ezért számos olyan téma és előadás került a programba, amely szinte azonnal „átfordíthatóvá", hasznosíthatóvá válik a gyakorlat számára.
Az idei konferenciát illetően a kötet olvasója (és a konferencia résztvevője) egyaránt meggyőződhetett) arról, hogy szemben a korábbi évekkel, két rendkívül fontos terület beépítésével igyekeztünk a konferencia tematikáját gazdagítani:
Több előadás is érinti azoknak a hátrányos helyzetű társadalmi csoportoknak a problémáját, akik mindeddig még nem tudtak (akartak) bekapcsolódni a „tanulás világába". Ezeknek a rétegeknek az integrációja, beemelése a munkaerőpiacra (amely a társadalmi kohézió egyik legfontosabb biztosítéka) csak az oktatás, az át- és továbbképzések csatornáin keresztül történhet meg. Mindezekben meghatározó szerepe lesz az iskolarendszerű felnőttoktatásnak, amennyiben képes továbbhaladni azon az innovációs pályán, amelynek kialakítása a kerettantervi program által létrehozott korszerű tantárgyi struktúra megformálásával vette kezdetét. Ennek a tevékenységnek az eredményes folytatásához számos területen segítséget kívánunk nyújtani az iskoláknak (pl. a tanártovábbképzés területén).
Vissza