1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tantervfejlesztés és a tantervi értékelés kutatásmetodikai kérdései

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A közoktatás uj nevelési és oktatási terveinek és a hozzájuk kapcsolódó eszközöknek a kidolgozása, fokozatos bevezetése a hetvenes évek elejétől több mint egy évtizeden át tartó folyamatos... Tovább

Előszó

A közoktatás uj nevelési és oktatási terveinek és a hozzájuk kapcsolódó eszközöknek a kidolgozása, fokozatos bevezetése a hetvenes évek elejétől több mint egy évtizeden át tartó folyamatos oktatáspolitikai és pedagógiai feladat. Á világos célok és utmutatások, a műfaji és szervezési megállapodások ellenére az uj dokumentumok bevezetése során ujabb és ujabb problémák vetődnek fel. Ezek jelentés része a tantervfejlesztés általános pedagógiai és tantervelmélet i kérdéseivel függ össze. Inditó oka és célja ennek a szemináriumnak ezek tisztázása.
A tantervfejlesztés és a tantervi értékelés kutatásmetodikai kérdéseivel foglalkozó, szeminárium tematikája a korszerű tanterv fogalomból és a tantervelméleti kutatások fő irányaiból alakult ki, nagy hangosaiét adva az időszerű problémáknak és a gyakorlati célú alkalmazásoknak.
A tantervelméleti kérdésfeltevésekben erőteljesen törekszünk az empiria érvényesitésére. Ugy gondolják, hogy a tantervfejlesztésben a teoretikus elemzéssel egyenrangú kutatási szintér az iskola-laboratórium és a "mező" /az iskolák hétköznapja/. Ezért az itt kifejtett kutatásmetodika elsősorban, bár nem kizárólagosan az empirikus módszerekre szorítkozott.
A szeminárium első napján a tantervfejlesztés és a tantervi értékelés elvi és konkrét tantárgypedagógiai kérdései kerültek napirendre. A második nap vezérmotivuma a követelményrendszer volt, a harmadik napon pedig a tanitási stratégiák tantervi összefüggéseit elemezték az előadók és a hozzászólók*. Vissza

Tartalom

I. Elmélet és gyakorlat
Báthory Zoltán: A tantervfejlesztés és a tantervi értékelés általános kérdései
Szebenyi Péteri Tantervkészítési tapasztalatok - tanterv - kutatási feladatok
Ballér Endre: A tantervi követelményrendszer
Miklósné Boda Edit: Követelményrendszer és irodalmi nevelés
Zátonyi Sándor: Az általános iskolai fizika tanterv részletes követ élményrendszeréről
Arató Ágnes: Tanitási stratégiák és a tanterv
Vári Péter: "A melléknév" oktatócsomag
Z. Orbán Erzsébet: Kémiai taneszközök tervezésének néhány szempontja

II. Módszerek
Bakonyi Pál: A pedagógiai kisérlet
Demeter Katalin: Követési vizsgálat tapasztalatai a variációs tanításban
Gyaraki F. Frigyes, Joó András: A strukturális elemzés
Vastag Zoltán: A több szempontú szociometria alkalmazásának lehetőségei az oktató-nevelő munkában
Hunyady György: Attitűd-vizsgálati módszerek
Horánszky Nándor: A szakirodalom kutatásának és feltárásának módszerei
Kádárné Fülöp Judit: A feladatlapos vizsgálatok helye a pedagógiai tervezésben
Fazekas György: Feleletválasztásos feladattipusok a biológia tanításban
Laki Pál: A közgazdasági faladatbank diagnosztikai mérései
Szabadi Ilona: Óvodai eredményvizsgálat /ERVI/
Tánczos Gábori A környezettanulmány leggyakoribb módszere: interjú, kérdőív
Cseres Judit: A megfigyelés módszere
Blumenfeld Gyuláné: A személyiségfejlődés megfigyelése
Szabó László Tamás: Leiró statisztikai alapismeretek
Gecső Ervin: Matematikai statisztika a pedagógiai adatfeldolgozásban
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem