1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanítóképzés kritikus pontjai

Vélemények, kutatási lehetőségek

Szerző
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 232 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-404-021-7
Megjegyzés: Megjelent 500 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1984 júniusában a Művelődési Minisztérium "A pedagógusképzés fejlesztésének irányelvei" címen egy munkaokmányt tett közzé. Ennek 29. lapján olvasható a következő állásfoglalás: "A pedagógusképzés... Tovább

Előszó

1984 júniusában a Művelődési Minisztérium "A pedagógusképzés fejlesztésének irányelvei" címen egy munkaokmányt tett közzé. Ennek 29. lapján olvasható a következő állásfoglalás: "A pedagógusképzés távlati fejlesztése, a vonatkozó oktatáspolitikai döntések megalapozása, a képzési folyamat megújítása tudományos kutatómunkát és fejlesztő, kísérletező tevékenységet is igényel. A pedagógusképzés fejlesztésére irányuló kutatásokat a jövőben - a megfelelő kutatóbázis kiépítésével, az irányítás és a koordinálás biztosításával, a pedagógusképző intézmények oktatóinak széles körű bevonásával - szervezettebbé és hatékonyabbá kell tenni, a fejlesztő és kísérletező tevékenységet pedig - a szükséges személyi feltételekről és anyagi eszközökről is gondoskodva - lényeges mértékben ki kell terjeszteni." Kötetünkkel e törekvésekhez szeretnénk hozzájárulni. Ezért adjuk közre a tanítóképzés megújítása érdekében végzett kutatásunk eddigi eredményeit. Kutatásunk célja az, hogy föltárjuk a tanítóképzés helyzetét, és megoldásokat keressünk arra, miként lehet a képzés belső tartalékait mozgósítani, s így az eddiginél hatékonyabb tanítóképzést folytatni. E szándék jegyében kerestük meg főiskoláink főigazgatóit és a tudományos tanácsok elnökeit. Azt tudakoltuk, hogy főiskolájukon kik azok az oktatók, akik kritikus szemmel nézik a tanítóképzést, s készek annak megújításáért kutatómunkát végezni. E tájékozódás után körlevélben kerestük meg azokat az oktatókat, akiket alkalmasnak gondoltunk arra, hogy az általunk tervezett kutatásban részt vegyenek, összehívtuk őket az Oktatáskutató Intézetbe, ismertettük velük kutatási elképzelésünket, és kértük őket a közreműködésre. Mintegy húszan vállaltak munkát. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Csík Endre - Zsolnai József:
A tanítóképzés kritikus pontjai és megoldásra váró
problémái 9
I.
Tanítóképzős oktatók a tanítóképzés gyakorlatáról
Kováts Dániel:
Az oktatók kiválasztásának, felkészítésének és
értékelésének lehetőségei egy tanítóképző főiskolán 33
Romankovics András:
Tantervek, jegyzetek, szaktárgyak
a tanítói gyakorlat mérlegén 61
Budai István - Tóth Sándorné:
Felvételi rendszer - képességfejlesztés -
gyakorlati képzés 117
Gönczy Ákos:
A gyakorlati képzés rendszerének és folyamatának
néhány problémája 149
Leitner Sándor:
Vizuális kultúra, vizuális nevelés 167
FELTÁRÓ MÓDSZEREK A TANÍTÓKÉPZÉS HIÁNYOSSÁGAINAK
LEÍRÁSÁHOZ 185
ÖRDÖGH ERZSÉBET:
NÉVLEGES CSOPORT MÓDSZER ALKALMAZÁSA KUTATÓ-FEJLESZTŐK
ÉS GYAKORLÓ TANÍTÓK KÖRÉBEN 187
MÉSZÖLY MAGDA:
A TANÍTÓKÉPZÉS KRITIKÁJA A PEDAGÓGIAI SZEMLE ÉS A
FELSŐOKTATÁSI SZEMLE 1982-1983-BAN MEGJELENT ÍRÁSAI
ALAPJÁN 197
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem