1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanító személyiségének pedagógiai-pszichológiai vizsgálata

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 182 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-05-1401-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal és fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A vizsgálatok pedagóiai-pszichológiai előzményeiről és kereteiről7
A probléma - és a kérdés felvetése7
A pedagógus személyiségével foglalkozó kutatás főbb irányai12
A priori osztályozás14
Iskolai dokumentumok, minősítés, szakfelügyeleti vélemény elemzése18
Az önértékelés19
A kérdőív21
A megfigyelés25
A kísérlet31
A teszt36
A pályaalkalmasság vizsgálata39
Szociálpszichológiai módszerek alkalmazásának lehetőségei a pedagógusszemélyiség-kutatásban41
A tanító nevelési stílusának meghatározása Flanders interakciós analízisével47
Az interakciós analízis (IA)49
Az interakciós analízissel végzett megfigyelések eredményei56
Pretípusok kialakítása az I/D és a XI arány alapján56
A tanító nevelési stílusának vizsgálata konfliktusos nevelési helyzetek projiciált megoldatásával66
A tantermi konfliktushelyzet fogalma és megoldásának értékelhetősége68
Az előkísérlet tanulságai72
Konfliktusos nevelési helyzetek tanulók által elképzelt megoldásainak felfogó-értékelő rendszere80
Agresszív megoldások (A)83
Restriktív megoldások (R)84
Kooperatív megoldások (K)86
Inerciás megoldások (In)88
Indifferens megoldások (I)89
Tanítónők nevelési stílusának meghatározása konfliktusos nevelési helyzetek tanulói megoldásainak értékelésével93
Pedagógiai klíma és összehasonlító vizsgálat98
A tanító hatóképességének vizsgálata befolyásolásának mérésével104
A bofolyásolás mint a pedagógiai hatás egyik módja104
A tanító véleményének elfogadása vagy elutasítása mint hatékonyságának mutatója108
A nevelési stílus direkt vizsgálata (Próbálkozások)118
A vizsgált tanítók projicitált konfliktusos nevelési helyzetmegoldásai118
A tanulók által megjelölt tanítói tulajdonságok diagnosztikai értéke121
A Thematic Apperception Test és a Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások produciófelületének összefüggéseiről126
A tanítói alkalmasság vizsgálatának lehetőségei133
A tanítói alkalmasság fogalma133
Tanítójelöltek konfliktusos nevelési helyzetmegoldásainak alakulása a képzés hatására136
Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások mint a tanítóképzőbe felvételre jelentkezők pedagógiai képességeinek és érzelmeinek kifejeződése140
A pedagógiai képességek manifesztálódása gyermekekkel való foglalkozás közben147
Az eredmények értelmezése152
Következtetések157
Irodalom162
Mellékletek171

Ungárné Komoly Judit

Ungárné Komoly Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Ungárné Komoly Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tanító személyiségének pedagógiai-pszichológiai vizsgálata
Állapot:
2.480 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba