kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 182 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-05-1401-X |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal és fotókkal illusztrálva. |
A vizsgálatok pedagóiai-pszichológiai előzményeiről és kereteiről | 7 |
A probléma - és a kérdés felvetése | 7 |
A pedagógus személyiségével foglalkozó kutatás főbb irányai | 12 |
A priori osztályozás | 14 |
Iskolai dokumentumok, minősítés, szakfelügyeleti vélemény elemzése | 18 |
Az önértékelés | 19 |
A kérdőív | 21 |
A megfigyelés | 25 |
A kísérlet | 31 |
A teszt | 36 |
A pályaalkalmasság vizsgálata | 39 |
Szociálpszichológiai módszerek alkalmazásának lehetőségei a pedagógusszemélyiség-kutatásban | 41 |
A tanító nevelési stílusának meghatározása Flanders interakciós analízisével | 47 |
Az interakciós analízis (IA) | 49 |
Az interakciós analízissel végzett megfigyelések eredményei | 56 |
Pretípusok kialakítása az I/D és a XI arány alapján | 56 |
A tanító nevelési stílusának vizsgálata konfliktusos nevelési helyzetek projiciált megoldatásával | 66 |
A tantermi konfliktushelyzet fogalma és megoldásának értékelhetősége | 68 |
Az előkísérlet tanulságai | 72 |
Konfliktusos nevelési helyzetek tanulók által elképzelt megoldásainak felfogó-értékelő rendszere | 80 |
Agresszív megoldások (A) | 83 |
Restriktív megoldások (R) | 84 |
Kooperatív megoldások (K) | 86 |
Inerciás megoldások (In) | 88 |
Indifferens megoldások (I) | 89 |
Tanítónők nevelési stílusának meghatározása konfliktusos nevelési helyzetek tanulói megoldásainak értékelésével | 93 |
Pedagógiai klíma és összehasonlító vizsgálat | 98 |
A tanító hatóképességének vizsgálata befolyásolásának mérésével | 104 |
A bofolyásolás mint a pedagógiai hatás egyik módja | 104 |
A tanító véleményének elfogadása vagy elutasítása mint hatékonyságának mutatója | 108 |
A nevelési stílus direkt vizsgálata (Próbálkozások) | 118 |
A vizsgált tanítók projicitált konfliktusos nevelési helyzetmegoldásai | 118 |
A tanulók által megjelölt tanítói tulajdonságok diagnosztikai értéke | 121 |
A Thematic Apperception Test és a Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások produciófelületének összefüggéseiről | 126 |
A tanítói alkalmasság vizsgálatának lehetőségei | 133 |
A tanítói alkalmasság fogalma | 133 |
Tanítójelöltek konfliktusos nevelési helyzetmegoldásainak alakulása a képzés hatására | 136 |
Konfliktusos nevelési helyzetmegoldások mint a tanítóképzőbe felvételre jelentkezők pedagógiai képességeinek és érzelmeinek kifejeződése | 140 |
A pedagógiai képességek manifesztálódása gyermekekkel való foglalkozás közben | 147 |
Az eredmények értelmezése | 152 |
Következtetések | 157 |
Irodalom | 162 |
Mellékletek | 171 |