1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tanító kézikönyve I.

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Közoktatásügyi Kiadóvállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 367 oldal
Sorozatcím: Szocialista Nevelés Könyvtára
Kötetszám: 48
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolai oktató-nevelőmunka csak akkor lehet eredményes, ha a nevelők szakmailag, ideológiailag és pedagógiailag képzettek és állandóan továbbképzik magukat. Ez a könyv része annak a hatalmas... Tovább

Előszó

Az iskolai oktató-nevelőmunka csak akkor lehet eredményes, ha a nevelők szakmailag, ideológiailag és pedagógiailag képzettek és állandóan továbbképzik magukat. Ez a könyv része annak a hatalmas kézikönyvnek, amely minden szovjet tanító asztalán ott található, s amely a legfontosabb nevelési problémák összegezésén kívül, továbbképzésük alapjául is szolgál. Magyarul négy kötetben jelenik meg: az első kötet az oktatás és nevelés általános kérdéseiről, a második kötet az anyanyelvi oktatásról, a harmadik kötet a számtan-, történelem-, földrajz- és természetrajz-tanítás módszertani kérdéseiről, a negyedik kötet az ének-, testnevelés-, rajztanításról és az iskolán-kívüli munkákról nyujt áttekintő képet. A négy kötet tehát valóban felöleli a pedagógia minden területét, problémáját.
Minden pedagógus érzi annak szükségét, hogy olyan könyv legyen a birtokában, vagy legalább az iskola könyvtárában, amelyben minden problémára, pedagógiai kérdésre feleletet vagy tájékoztatást, segítséget talál. Természetesen nem jelentheti ez azt, hogy azután talán nem is lesz szüksége a pedagógusnak más pedagógiai könyvre. Valóban igaz, hogy ebben a könyvben úgyszólván minden megtalálható: részletes és alapvető útmutatást ad pl. az irodalomtanítás módszerére, tartalmára vonatkozólag, összefoglalja a fogalmazástanítás, természetrajz-tanítás lényegét, de ez egyáltalán nem mentesít Golubkov módszertanának, Nyikolszkij: Az írásbeli fogalmazás tanítása c. könyvének vagy Szkatkin módszertanának alapos és állandó tanulmányozása alól. Ugyanúgy igaz ez természetesen más tárgyakra vonatkozólag is. Vissza

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz3
Előszó7
Az iskola és a tanító a Szovjetunióban
Az iskola a Szovjetunióban11
A népoktatás sikerei a Szovjetunióban11
A párt és a kormány politikája a népoktatás terén15
A szovjet népoktatás alapelvei17
Az iskolai oktatás szovjet rendszere21
Az általános iskola feladatai28
A népoktatás káderei32
A szovjet tanító33
A tanító helyzete a Szovjetunióban34
A tanítók politikai-ideológiai színvonalának emelése36
A tanítók felfegyverzése sokoldalú tudással37
A tanítók alkotó kezdeményezése39
A gyermekek szeretete és megbecsülése41
A tanító munkája tanítványai szüleivel42
A tanító részvétele a társadalmi életben és munkában42
Az elemi oktatás feladata és tartalma43
Az elemi iskola célja és feladata43
Az I-IV. osztályok tanterve45
Az orosz nyelv47
Mennyiségtan61
Történelem75
Földrajz81
Természetrajz86
Rajz93
Ének95
Torna96
Az oktatás alapelvei
Általános lélektani fogalmak és törvényszerűségek100
Az ember tudati tevékenységének formái101
Az észlelés103
Az emlékezés105
A gondolkodás108
A képzelet110
Az érzelmek (emóciók)111
Az akarat113
A figyelem115
A gyermekek lelki élete és annak fejlődése az oktatás folyamán117
Az elsőosztályos tanulók pszichofizikai tulajdonságai119
A 8-10 éves gyermekek egyes lelki sajátosságai123
A gyermek lelki életének fejlődése az oktatás folyamán127
Az alsóosztályos tanulók egyéni lélektani sajátosságai134
A különböző vérmérsékletek135
A fiatalabb tanulók jellembeli sajátosságai136
A gyermekek lelki tevékenységének sajátosságai137
Az oktatás didaktikai alapjai139
Az oktatás kommunista célkitűzése142
Az oktatás tudományos jellege143
Az elmélet összekapcsolása a szocialista építés gyakorlatával145
A tanulás tudatossága146
Az ismeretek elsajátításának szilárdsága150
A kollektív és az egyéni oktatás152
A tanítási óra általános módszertana153
Felkészülés az órára154
A foglalkozás levezetésének általános követelményei160
A tanulók előkészítése a tanítási óra anyagának elsajátítására162
Az új ismeretek közlése166
Az ismeretek rögzítése172
A házifeladat175
Az oktatás megszervezése176
A tanév előkészítése176
A tanítás első napjai181
A tanulók feleltetése185
A tanulók ellenőrzése az oktatás folyamán188
A rossz tanulás megelőzése191
A vizsgák193
A részben osztott és osztatlan iskolák működése199
Az osztályok elosztása199
A tanítás megszervezése200
Az órarend201
Az óra beosztása és vezetése206
Az önálló munka fajtái és módszertana220
Az I. és III. osztály együttes órarendje228
A II. és IV. osztály együttes órarendje228
Az I., II. és IV. osztály együttes órarendje228
Az I., II., III. és IV. osztály együttes órarendje228
A nevelés munkája
A nevelőmunka feladatai és módszerei az elemi osztályokban229
A szovjet hazafiasságra nevelés235
A szovjet hazafiságra nevelés tartalma és módszere238
A munkára nevelés251
Az öntudatos fegyelemre és a helyes viselkedésre nevelés259
Az öntudatos fegyelemre nevelés feltételei és módszerei263
Az esztétikai nevelés286
A testi nevelés293
A gyermek szervezetének különleges sajátosságai294
A testgyakorlatok297
A tanuló napirendje300
A tanuló táplálkozása303
Az oktatás higiéniája306
A gyermek egyéni testi sajátosságainak figyelembevétele310
A gyermek higiénikus szokásainak kialakítása311
Úttörőszervezet az iskolában316
Az úttörőszervezet felépítése319
Az úttörőszervezetek tevékenységének tartalma és formái324
A csapatvezető és a tanító332
Az iskola és a család335
Oktatómunka a családban335
A gyermekek kommunista erkölcsi nevelése a családban339
A gyermekek munkára nevelése a családban344
A gyermekek esztétikai nevelése a családban346
A gyermekek testi nevelése a családban348
Az iskola munkája a szülőkkel350
Szülői bizottság az iskolában362

M. A. Melnyikov

M. A. Melnyikov műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: M. A. Melnyikov könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem