kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közoktatásügyi Kiadóvállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 367 oldal |
Sorozatcím: | Szocialista Nevelés Könyvtára |
Kötetszám: | 48 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Előszó a magyar kiadáshoz | 3 |
Előszó | 7 |
Az iskola és a tanító a Szovjetunióban | |
Az iskola a Szovjetunióban | 11 |
A népoktatás sikerei a Szovjetunióban | 11 |
A párt és a kormány politikája a népoktatás terén | 15 |
A szovjet népoktatás alapelvei | 17 |
Az iskolai oktatás szovjet rendszere | 21 |
Az általános iskola feladatai | 28 |
A népoktatás káderei | 32 |
A szovjet tanító | 33 |
A tanító helyzete a Szovjetunióban | 34 |
A tanítók politikai-ideológiai színvonalának emelése | 36 |
A tanítók felfegyverzése sokoldalú tudással | 37 |
A tanítók alkotó kezdeményezése | 39 |
A gyermekek szeretete és megbecsülése | 41 |
A tanító munkája tanítványai szüleivel | 42 |
A tanító részvétele a társadalmi életben és munkában | 42 |
Az elemi oktatás feladata és tartalma | 43 |
Az elemi iskola célja és feladata | 43 |
Az I-IV. osztályok tanterve | 45 |
Az orosz nyelv | 47 |
Mennyiségtan | 61 |
Történelem | 75 |
Földrajz | 81 |
Természetrajz | 86 |
Rajz | 93 |
Ének | 95 |
Torna | 96 |
Az oktatás alapelvei | |
Általános lélektani fogalmak és törvényszerűségek | 100 |
Az ember tudati tevékenységének formái | 101 |
Az észlelés | 103 |
Az emlékezés | 105 |
A gondolkodás | 108 |
A képzelet | 110 |
Az érzelmek (emóciók) | 111 |
Az akarat | 113 |
A figyelem | 115 |
A gyermekek lelki élete és annak fejlődése az oktatás folyamán | 117 |
Az elsőosztályos tanulók pszichofizikai tulajdonságai | 119 |
A 8-10 éves gyermekek egyes lelki sajátosságai | 123 |
A gyermek lelki életének fejlődése az oktatás folyamán | 127 |
Az alsóosztályos tanulók egyéni lélektani sajátosságai | 134 |
A különböző vérmérsékletek | 135 |
A fiatalabb tanulók jellembeli sajátosságai | 136 |
A gyermekek lelki tevékenységének sajátosságai | 137 |
Az oktatás didaktikai alapjai | 139 |
Az oktatás kommunista célkitűzése | 142 |
Az oktatás tudományos jellege | 143 |
Az elmélet összekapcsolása a szocialista építés gyakorlatával | 145 |
A tanulás tudatossága | 146 |
Az ismeretek elsajátításának szilárdsága | 150 |
A kollektív és az egyéni oktatás | 152 |
A tanítási óra általános módszertana | 153 |
Felkészülés az órára | 154 |
A foglalkozás levezetésének általános követelményei | 160 |
A tanulók előkészítése a tanítási óra anyagának elsajátítására | 162 |
Az új ismeretek közlése | 166 |
Az ismeretek rögzítése | 172 |
A házifeladat | 175 |
Az oktatás megszervezése | 176 |
A tanév előkészítése | 176 |
A tanítás első napjai | 181 |
A tanulók feleltetése | 185 |
A tanulók ellenőrzése az oktatás folyamán | 188 |
A rossz tanulás megelőzése | 191 |
A vizsgák | 193 |
A részben osztott és osztatlan iskolák működése | 199 |
Az osztályok elosztása | 199 |
A tanítás megszervezése | 200 |
Az órarend | 201 |
Az óra beosztása és vezetése | 206 |
Az önálló munka fajtái és módszertana | 220 |
Az I. és III. osztály együttes órarendje | 228 |
A II. és IV. osztály együttes órarendje | 228 |
Az I., II. és IV. osztály együttes órarendje | 228 |
Az I., II., III. és IV. osztály együttes órarendje | 228 |
A nevelés munkája | |
A nevelőmunka feladatai és módszerei az elemi osztályokban | 229 |
A szovjet hazafiasságra nevelés | 235 |
A szovjet hazafiságra nevelés tartalma és módszere | 238 |
A munkára nevelés | 251 |
Az öntudatos fegyelemre és a helyes viselkedésre nevelés | 259 |
Az öntudatos fegyelemre nevelés feltételei és módszerei | 263 |
Az esztétikai nevelés | 286 |
A testi nevelés | 293 |
A gyermek szervezetének különleges sajátosságai | 294 |
A testgyakorlatok | 297 |
A tanuló napirendje | 300 |
A tanuló táplálkozása | 303 |
Az oktatás higiéniája | 306 |
A gyermek egyéni testi sajátosságainak figyelembevétele | 310 |
A gyermek higiénikus szokásainak kialakítása | 311 |
Úttörőszervezet az iskolában | 316 |
Az úttörőszervezet felépítése | 319 |
Az úttörőszervezetek tevékenységének tartalma és formái | 324 |
A csapatvezető és a tanító | 332 |
Az iskola és a család | 335 |
Oktatómunka a családban | 335 |
A gyermekek kommunista erkölcsi nevelése a családban | 339 |
A gyermekek munkára nevelése a családban | 344 |
A gyermekek esztétikai nevelése a családban | 346 |
A gyermekek testi nevelése a családban | 348 |
Az iskola munkája a szülőkkel | 350 |
Szülői bizottság az iskolában | 362 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.