Fülszöveg
A jó tanár az oktatási rendszer legfontosabb elenne. A kormányok folyamatosan keresik a tanárpolitika azon megoldásait, amelyek a legjobban képesek segíteni a tanárok pályára vonzását és pályán tartását.
A legtöbb ország kénytelen szembenézni a tanári munkaerő folyamatos elöregedéséből és az új tanárok pályára vonzásából eredő feladatokkal, azok nehézségeivel. Mindez párosul a különböző diákrétegek nevelésében jelentkező új és egyre magasabb igényekkel és az erre keresendő új válaszok megtalálásával. Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a tanárpolitikát annak érdekében, hogy megfeleljen ezeknek az igényeknek?
A tanárok számítanak című kötet az alábbi kérdések összehasonlító elemzését nyújtja:
• a tanári munkaerő fejlesztésének trendjei a világ 25 országában;
• körkép nyújtása a hatékony tanárok pályára vonzásával, fejlesztésével és pályán tartásával kapcsolatos kutatásokról;
• az innovatív és sikeres tanárpolitikai gyakorlatok elterjesztése, implemetációja az egyes országokban;
• a...
Tovább
Fülszöveg
A jó tanár az oktatási rendszer legfontosabb elenne. A kormányok folyamatosan keresik a tanárpolitika azon megoldásait, amelyek a legjobban képesek segíteni a tanárok pályára vonzását és pályán tartását.
A legtöbb ország kénytelen szembenézni a tanári munkaerő folyamatos elöregedéséből és az új tanárok pályára vonzásából eredő feladatokkal, azok nehézségeivel. Mindez párosul a különböző diákrétegek nevelésében jelentkező új és egyre magasabb igényekkel és az erre keresendő új válaszok megtalálásával. Hogyan lehet hatékonyabbá tenni a tanárpolitikát annak érdekében, hogy megfeleljen ezeknek az igényeknek?
A tanárok számítanak című kötet az alábbi kérdések összehasonlító elemzését nyújtja:
• a tanári munkaerő fejlesztésének trendjei a világ 25 országában;
• körkép nyújtása a hatékony tanárok pályára vonzásával, fejlesztésével és pályán tartásával kapcsolatos kutatásokról;
• az innovatív és sikeres tanárpolitikai gyakorlatok elterjesztése, implemetációja az egyes országokban;
• a tanárpolitika lehetséges útjai az egyes országokban.
A kötet amellett, hogy nagy gondot fordít a tanárok és a tanítás sokféle területére vonatkozó adatok dokumentálására, számos pozitív példát hoz az egyes országok tanárpolitikájának megvalósulására is. Az elemzés reflektorfénybe állítja azokat az országokat, amelyekben magas a tanárok társadalmi megbecsültsége, és ahol a megüresedett állásokat sikerül jobb képzettségű pályázókkal betölteni. Az elemzésből kiderül, hogy azokban az országokban, ahol törődnek a pedagógushiánnyal, érezhetően fokozódik az érdeklődés a tanári munka iránt, a politika ösztönzi a hatékonyságról való gondolkodást, vitát.
Vissza