kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 287 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-050-865-6 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
Bevezetés | 7 |
A gondolkodás nevelésének problémája a különböző kutatási iskolák megközelítésének tükrében | 11 |
A gondolkodás és a gondolkodáspszichológia | 11 |
A gondolkodásnevelés problémájának megközelítése az egyes kutatási iskolák munkájában | 16 |
Kérdésvizsgálatok és kérdéselméletek | 49 |
A kérdés mint tény | 50 |
A kérdezés (kérdés) történeti típusai | 57 |
A kérdezés empirikus elmélete | 72 |
A kérdések kísérleti vizsgálata | 75 |
Kérdésvizsgálatok a nyugati pszichológiai irodalomban | 75 |
A tanári kérdések vizsgálata a Német Demokratikus Köztársaságban | 81 |
A tanári kérdések vizsgálata a Szovjetúnióban | 84 |
A tanári kérdések vizsgálata hazánkban | 91 |
A tanulók kérdéseinek vizsgálata | 96 |
Vizsgálatok a tanárok kérdéseinek gondolkodtató hatásáról | 109 |
A kérdés és a programozott oktatás | 118 |
A tanári kérdések gondolkodást fejlesztő szerepe a jelenlegi iskolai gyakorlatban | 124 |
A vizsgált anyag áttekintése | 127 |
A gondolkodásfejlesztés kutatásának elvi kérdései | 134 |
A gondolkodásfejlesztés tantervi feltételeiről | 140 |
A gondolkodás fejlesztése a tanórák célkitűzéseiben | 148 |
A tanórák céljainak megoszlása a vázlatokban | |
A gondolkodtató kérdések tanári tervezése. A tanárok kérdéseinek mennyiségi elemzése | 158 |
A kérdések felosztása és fajtái | 170 |
Tartalmi kérdések | 174 |
A problémamegoldás egyes fázisaira irányuló kérdések | 178 |
A gondolkodás pszichológiai műveleteivel kapcsolatos kérdések | 185 |
Logikai műveletekre irányuló kérdések | 190 |
A komplex kérdések | 195 |
Egyéb kérdések | 200 |
Kövekeztetések a tanárok kérdéseivel kapcsolatban | 205 |
Kísérlet a gondolkodtató tanári kérdéskultúra alkalmazására tanórán | 208 |
Elméleti megfontolások a kísérlettel kapcsolatban | 208 |
A kísérlet elvei | 212 |
A kísérlet célja | 218 |
A gondolkodtató kérdések tervezése | 223 |
A kibernetikai elv alkalmazása a kérdésekre | 231 |
A kísérlet terve | 236 |
A kérdezés rövid oktatáslélektana | 244 |
A feladatmegoldások tudatosítása | 246 |
A kísérlet anyagának elemzése | 249 |
Következtetések és további feladatok | 271 |
Irodalom | 278 |