kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
1967. október 25-én Plenáris ülés | |
Dr. Szendrei János főiskolai igazgató megnyitója. A megnyitó beszéd szövege helyett: Előszó | 3 |
Drien Károly tanszékvezető fősikolai docens; Szeged: Az értelmi és érzelmi kultúra fejlesztésének problémái a pedagógusképzésben | 5 |
Dr. Karel Galla dr. SC. tanszékvezető egyetemi tanár, Prága: A pedagógus szociális és kulturális profilja (német nyelven) | 13 |
Dr. Jausz Béla egyetemi tanár, a M. Ped. Társaság elnöke, Budapest: A nevelő személyiség alakításának néhány elvi szempontja (német nyelvű összefoglalóval) | 27 |
Korreferensek: | |
Dr. William Hass tanszékvezető főiskolai tanár, Pedagogicky Istitut, Nyitra: A hivatástudat kialakításának problémája a pedagógusképzésben | 35 |
Dr. Ágoston György tanszékvezető, egyetemi tanár, Szeged: A szocialista oktató és hallgató viszony minnt személyiségformáló tényező (Az előadás kézirata nem érkezett be.) | |
Dr. H. Lehmann tanszékvezető egyetemi docens, Humboldt Egyetem, Berlin: A hallgatói közösség, mint dinamikus önkormányzati szerv | 39 |
R. I. Chmeljuk főiskolai docens, Pedagógiai Intézet, Ogyessza: A pedagógusi hivatástudat megállapításának néhány problémája (orosz nyelven) | 45 |
Dr. Tóth Ferenc tanszékvezető főiskolai docens, Szeged: A főiskolai hallgatók erkölcsi állsáfoglalásáról (német nyelvű összefoglalóval) | 51 |
Dr. Geréb György tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: Az iskola negatív "pszichés klímája" elsőéves tanárjelöltjeinek emlékképeiben (német nyelvű összefoglalással) | 61 |
Krreferensek: | |
Dr. Nánási Miklós főiskolai docens, Szeged: Nevelés és önnevelés | 69 |
Dr. Benno Kaiser tudományos munkatárs, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A tanárjelöltek politikai nevelésének módjai a nyári szakmai gyakorlatokon (német nyelven) | 74 |
Dr. Petrikás Árpád egyetemi docens, Debrecen: Az egyetemi hallgatók pályaválasztása és pályairányultsága a hivatásra nevelés aspektusában | 79 |
Kallós Gábor főiskolai adjunktus, Szeged: Tanárjelöltjeink és a szocialista életmód | 83 |
1967. okber 26-án I. szekció ülése | |
Dr. Kövesdi Pál tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A fizika szakos tanárképzésben alkalmazott oktatási formák kritikai vizsgálata a gondolkodásra nevelés szempontjából (orosz nyelvű összefoglalással) | 91 |
Dr. Habil. H. Junghänel rektor, egyetemi tanár, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A fizika szakos tanárképzés racionalizálásának néhány kérdése | 101 |
Forgách Géza tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A kémia oktatásának szerepe az értelmi erők, az önálló ítéletalkotás képességének fejlesztésében (orosz nyelvű összefoglalássa) | 105 |
Korreferensek: | |
Dr. Sipos Sándorné dr. Kedves Éva főiskolai adjunktus, Szeged: A kémiai lagboratóriumi gyakorlatok vezetésének módszerei az önképzési készség és igény fejlesztésének szempontjából | 114 |
Miskolczi József főiskolai tanársegéd, Szeged: Kísérletek az ipari televízió felhasználására a műszaki rajz oktatásában | 119 |
Veidner János főiskolai adjunktus, Szeged: A visszacsatolás szerepe az oktatás folyamatában (orosz nyelvű összefoglalássa) | 131 |
Varga Lajos adjunktus, Orsz. Ped. Intézet, Budapest: A tanulói kísérletezés oktatási hatásosságának vizsgálata az általános iskola 6. osztályában (német nyelvű összefoglalással) | 143 |
Korreferens: | |
Bakonyi László általános iskolai tanár, Szeged: Tapasztalataim a tanulókísérletezésben | 151 |
Felkért hozzászólások: | |
Miskolczi Józsefné gyakorló iskolai szakvezető tanár, Szeged | 154 |
hamar Tiborné gyakorló iskolai szakvezető tanár, Szeged | 156 |
II. szekció ülése | |
Nagy Antal főiskolai adjunktus, Szeged: A szaktárgyi és filozófiai ismeretek szintézisének néhány kérdése a tanárjelölteknél (orosz nyelvű összefoglaló) | 159 |
Bereczki Sándor főiskolai adjunktus, Szeged: A neveléstudományi tárgyak szerepe a főiskolai hallgatók gondolkodásának nevelésében (német nyelvű összefoglalással) | 169 |
Korreferensek: | |
Prof. Dr. Schiele egyetemi tanár, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A tanárjelöltek alkotó, tudományos és önálló tevékenysége fejlesztésének módjai és formái a marxizmus-leninizmus oktatásában. (Az előadás kézirata nem érkezett be) | 175 |
Dr. Zentai Károly főiskolai docens, Szeged: A didaktika oktatásának korszerűsítésével kapcsolatban végzett oktatásmódszertani kísérletek értékelése | 178 |
Rigó Jázon főiskolai tanársegéd, Szeged: A filozófia és a matematika koncentrációjának lehetőségei | 183 |
Felkért hozzászólások: | |
Dr. Szántó Károly tanszékvezető főiskolai tanár: Pécs: Esetelemzések jelentősége a főiskolai hallgatók pedagógiai gondolkodásának fejlesztésében | 187 |
Dr. Zombor Zoltán tanszékvezető főiskolai docens, Eger: | 191 |
Dr. Somos Lajos főiskolai tanár, Eger: A főiskolai hallgatók pedagógiai megfigyelési képességének fejlesztése | 192 |
II. szekció ülése | |
Fischer Ernő tanszékvezető főiskolai docens, Szeged: Világkép és rajzpedagógia (német nyelvű összefoglalással) | 199 |
Korreferens: | |
Vinkler László főiskolai tanár, Szeged: Korstílus és térfelfogás | 207 |
Felkért hozzászólók: | |
Blaskó János tanszékvezető főiskolai docens, Eger: | 210 |
Platthy György tanszékvezető főiskolai docens, Pécs: | 213 |
1967. október 27-én I. szekció ülése | |
Dr. Megyeri János tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A biológia szakos hallgatók képzési rendszere különös tekintettel a tanárjelöltek értelmi kultúrájáénak fejlesztésére (Az előadás tézisei magyar és német nyelven) | 217 |
Dr. Kiss István tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: Az előadások és gyakorlatok viszonya a főiskolai botanikai oktatásban (orosz nyelvű összefoglalással) | 219 |
Korreferensek: | |
Dr. Végh Joachimné főiskolai docens, Szeged: A növényrendszertani gyakorlatok főiskolai oktatása különös tekintettel a további botanikai tanulmányok megalapozására | 230 |
Hosszászóló: | |
Dr. Weber Mihály tanszékvezető főiskolai tanár, Pécs: | 233 |
Jósa Zoltán főiskolai adjunktus, Szeged: A biológiai fogalomalkotás programozásának szerepe a logikus gondolkodásra nevelésben (orosz nyelvű összefoglalással) | 237 |
Dr. Révész Béla gyakorló iskolai szakvezető tanár, Szeged: A tanulók rendszezerő készségének fejlesztése az élővilág tantárgy keretében (orosz nyelvű összefoglalással) | 251 |
Korreferensek: | |
Dr. Körtvélyesi László egyetemi adjunktus, Szeged: A feladatok szerepe az oksági összefüggések megláttatásában | 262 |
Gáspár Mihály városi szakfelügyelő, Szeged: A rendszerező készség fejlesztésének tantervi követelményei és lehetőségei | 265 |
Felkért hozzászólók: | |
Pálmai József megyei vezető szakfelügyelő, Szeged: | 268 |
Iglói Béla járási szakfelügyelő, Szeged: | 270 |
Jámbor Gyuláné általános iskolai tanár, Szeged: | 271 |
Grigercsik Endréné gyakorló gimnáziumi vezető tanár | 272 |
II. szekció ülése | |
Dr. Sziklay László tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: Oktatás és nevelés egysége a főiskolai irodalomtanításban (orosz nyelvű összefoglalóval) | 275 |
Nagy István: főiskolai adjunktus, Szeged: Az előadások és szemináriumok néhány metodikai problémája a főiskolai történelemoktatásban (orosz nyelvű összefoglalóval) | 285 |
Korreferensek: | |
Pálmai Kálmán: tanszékvezető főiskolai tanár, Szeged: A verselemzés főiskolai módszereiről | 297 |
Dr. Benkő László: főiskolai tanár, Szeged: A stílus pedagógiája, a pedagógi stílusa | 305 |
Dr. Kováts Zoltán: főiskolai adjunktus, Szeged: A tudományos diákkörök jelentősége, szerepe és metodikai problémái az oktató-nevelő munka folyamatában | 309 |
Zsolnai József: főiskolai adjunktus, Szeged: A nevelői beszédkultúra kialakításának feladatai és lehetőségei a tanárképzésben | 315 |
II. szekció ülése | |
Avasi Béla: tanszékvezető főiskolai docens, Szeged: A főiskolai zeneelmélet-oktatás reformja az értelmi nevelés tükrében (német nyelvű összefoglalóval) | 319 |
Felkért hozzászólók: | |
Dr. Vargyas Lajos: a Magyar Tudományos Akadémia Népzenekutató Csoportjának tagja, Budapest: | 329 |
Rezessy László: tanszékvezető főiskolai tanár, Eger: | 333 |
Frank Oszkár: főiskolai adjunktus, Szeged: | 334 |
Tillai Aurél: főiskolai tanársegéd, Pécs: | 336 |
Kardos Pál: főiskolai docens, Szeged: A tiszta intonálásra nevelés az énekkari munkában (német nyelvű összefoglalóval) | 339 |
Felkért hozzászólók: | |
Párkai István: főiskolai tanár, Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola, Budapest: | 349 |
Maklári József: főiskolai tanár, Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola, Budapest: | 351 |
1967. október 28-án Plenáris ülés | |
Dr. habil. Walter Friedrich, az NDK Központi Ifjúságkutató Intézetének (Lipcse) igazgatója: Az ifjúságkutatás módszertani problémái (német nyelven) | 355 |
Dr. W. Höhne tudományos munkatárs, Pedagógiai Főiskola, Potsdam: A nevelőképzés továbbfejlesztésének néhány kérdése a Német Demokratikus Köztársaságban (Az előadás szövege német nyelvű kiadásban már megjelent) | |
Korreferens: | |
Dr. Gombár József: a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség egyetemi osztályának vezetője, Budapest: Az ifjúságkutatás néhny időszerű problémája (angol nyelvű összefoglalóval) | 367 |
Faludi Szilárd: egyetemi adjunktus, a Felsőoktatási Pedagógiai Intézet belső munkatársa, Budapest: A felsőoktatási módszertnai kutatások feladatai különös tekintettel a tanárképzésre (Az előadás kézirata nem érkezett be.) | |
Dr. Szendrei János: főiskolai igazgató, Szeged: Az ülésszak vitáinak összegzése |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.