kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 153 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-2215-5 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52742. |
Felmérő vizsgálat a tanulók elvárásairól | |
Előzmények, kérdésfelvetés | 7 |
A vizsgálat menete, az alkalmazott módszer | 9 |
Az 1. kérdésre kapott válaszok értékelése. Bizalmi személyek | 13 |
A 2. kérdésre kapott válaszok értékelése. Közös tevékenység | 15 |
Az 1. és 2. kérdésre adott válaszok a kiegészítő anyagban | 19 |
Tanulóifjúságunk felnőtt bizalmi személyei. A szülők és tanárok eltérő pozíciója | 26 |
A válaszlapok eredményeinek értékelése. I. kérdéscsoport: Közös tevékenység | 29 |
II. kérdéscsoport. A kölcsönös kommunikációval szembeni elvárások | 36 |
III. kérdéscsoport. A kapott válaszok néhány tanulsága. Egyéni vagy csoportkapcsolat | 39 |
A tanár-diák kapcsolattal szembeni elvárások főbb típusai | 44 |
Tanártípusok egybevetése a tanulók elvárástípusaival | 55 |
A korszerű, optimális tanár-diák kapcsolat hatásmechnanizmusai | 61 |
A tanár-diák kapcsolat tágabb értelmezésben | |
A reláció felnőtt tagja, a pedagógus | 73 |
Megközelítési szempontok, dimenziók | 73 |
A pályára való belső motiváltság mint a különböző tényezők eredője | 75 |
A pedagógus társadalmi helyzete, közérzete s ennek perspektívája | 77 |
A pedagógus személyiségére vonatkozó vizsgálati adatok | 79 |
A reláció kiskorú tagja, a tanuló | 84 |
A tanuló pszichológiai alaphelyzete | 84 |
A belülről vállalt tanulói státus kialakulása | 87 |
Az életkori sajátságok szerepe a pedagógus és a tanulók kapcsolatában | 93 |
Fiúk, lányok, koedukáció. A nemi sajátságok interperszonális vonatkozásai | 98 |
A társadalmi rétegződésből következő problémák és feladatok | 104 |
A pedagógusok és tanulók közötti kapcsolat | 109 |
A kapcsolat sajátos és általános jellege | 109 |
Egyén és közösség szerepe a kapcsolatban | 111 |
Különböző vezetési stílusok és következményeik | 116 |
A pedagógus és a tanulók kapcsolatának érzelmi oldala | 121 |
A pedagógus és a tanulócsoport kapcsolata mint kommunikációs erőtér | 125 |
Az emberi kapcsolatokban alkalmazott szociális technikák | 130 |
Befejezésül | 138 |
Idegen szavak, szakkifejezések jegyzéke | 140 |
Irodalom | 142 |
Függelék | 147 |