1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám: 20
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3796-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 53 324/20.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szerző abból indul ki, hogy az utóbbi másfél-két évtizedben változott az oktatáselmélet tárgya; ez a diszciplína nem egyszerűen a tanítás tudománya többé, hanem egyre inkább a tanulás irányításának, vezérlésének elmélete kezd lennei. Ebben az összefüggésben új megvilágításba kerül az a kérdés is: mit tanítsunk?
A tantervek készítése során mindeddig voltaképpen "tananyagot" terveztünk; ez azonban néha több volt, néha kevesebb mint amennyit korszerű módszerekkel és eszközökkel a tényleges oktatási folyamatban fel lehet dolgozni.
Ma már világossá vált, hogy nem egyszerűen tananyagot kell tervezni, hanem magát az oktatási folyamatot, mert ebben az esetben a feldolgozás korszerű koncepciója, szervezeti formái és módszerei a maguk egészében határt szabnak a tananyagnak.
Ebben a felfogásban az oktatási folyamat önszabályozó folyamat, amely meghatározza, mennyi információ fér el benne. Az ilyen tervezéshez azonban az kell, hogy meghaladjuk az oktatás "tananyagcentrikus" tervezését, és... Tovább

Fülszöveg

A szerző abból indul ki, hogy az utóbbi másfél-két évtizedben változott az oktatáselmélet tárgya; ez a diszciplína nem egyszerűen a tanítás tudománya többé, hanem egyre inkább a tanulás irányításának, vezérlésének elmélete kezd lennei. Ebben az összefüggésben új megvilágításba kerül az a kérdés is: mit tanítsunk?
A tantervek készítése során mindeddig voltaképpen "tananyagot" terveztünk; ez azonban néha több volt, néha kevesebb mint amennyit korszerű módszerekkel és eszközökkel a tényleges oktatási folyamatban fel lehet dolgozni.
Ma már világossá vált, hogy nem egyszerűen tananyagot kell tervezni, hanem magát az oktatási folyamatot, mert ebben az esetben a feldolgozás korszerű koncepciója, szervezeti formái és módszerei a maguk egészében határt szabnak a tananyagnak.
Ebben a felfogásban az oktatási folyamat önszabályozó folyamat, amely meghatározza, mennyi információ fér el benne. Az ilyen tervezéshez azonban az kell, hogy meghaladjuk az oktatás "tananyagcentrikus" tervezését, és átlépjünk az oktatási folyamat rendszerelméletű tervezésének birodalmába.
Ilyen megközelítésben tárgyalja a szerző mindenekelőtt az oktatás tervezésének a "didaktikai forradalom" nyújtotta új lehetőségeit, s ezzel együtt a korszerűség értelmezésének rendszerelméletű megközelítését fejti ki.
A továbbiakban az oktatási folyamat parciális (úgynevezett tematikus) tervezését jellemzi, majd a programozási és gondolkodási stratégiák funkciójával foglalkozik a tervezés folyamatában.
Ezután tér rá a korszerű didaktika által megszabott lehetőségek összefüggésében a tananyag átfogó jellegű tervezésének, a tantervek kialakításának problematikájára.
Külön is érinti a tananyagtervezés iskola-rendszertani összefüggéseit, minthogy a korszerű műveltség törzsanyaga s ennek optimális elsajátíthatósága fontos tényező egy iskolarendszer korszerűségében.
Végül a pedagógiai technológia kérdéseit tárgyalja az oktatási folyamat tervezésével összefüggésben: a) egyrészt a taneszközök hatékony alkalmazását befolyásoló didaktikai tényezőket, b) másrészt a modern technikai eszközök nevelés-módszertani vonatkozásait. Vissza

Tartalom

Előszó5
A didaktikai forradalom és az oktatási folyamat tervezésének új lehetőségei9
A korszerűség értelmezésének rendszerszemléletű megközelítése (a korszerűség értelmezése az oktatásban)27
A tananyag, illetve az oktatási folyamat tematikus tervezése37
Programozási és gondolkodási stratégiák az oktatási folyamat tervezésében65
A korszerű didaktika és a tananyag átfogó jellegű tervezése (a tantervek kialakítása)83
A tananyagtervezés iskola-rendszertani összefüggései111
Az oktatási folyamat tervezése és a pedagógiai technológia117
A korszerű taneszközök kialakítását befolyásoló didaktikai tényezők117
Modern technikai eszközök nevelés-módszertani kérdései133
Rezümék (orosz, francia, angol, német nyelven)149
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései

A gerinc enyhén foltos.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
12 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései

Könyvtári könyv volt. A borító javított.

Állapot: Közepes
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
12 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései A tananyag és az oktatási folyamat tervezésének időszerű kérdései

A gerinc megtört.

Állapot:
1.640 ,-Ft
25 pont kapható
Kosárba