1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szociális kompetencia fejlesztésének elméleti és gyakorlati alapjai

Tanulmánygyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjainkban számos nemzetközi pedagógiai vizsgálat foglalkozik a társas viselkedés intézményes keretek között történő fejlesztésének lehetőségeivel, különböző célú és tartalmú programok kidolgozásával és hatásvizsgálatával. A kutatások eredményei alapján egyre több fejlesztő program áll a - főként az angolszász területeken élő - pedagógusok rendelkezésére, amely programok legfőbb célja a társadalmi beilleszkedéshez, a személyes boldoguláshoz, a munkába álláshoz elengedhetetlen pszichikus - szociális, kognitív és emocionális - összetevők fejlődésének, pozitív irányú változásának segítése.
A társas viselkedés óvodai, iskolai fejlesztésének fontos feltétele, hogy a pedagógusok és a pedagógusjelöltek ismerjék a nemzetközi és a hazai kutatások eredményeit, a társas viselkedésről alkotott legfontosabb elméleteket, a viselkedést meghatározó szociális kompetencia sajátosságait, a viselkedés és a szociális környezet összefüggéseit, a fejlesztő programok alkalmazhatóságának kritériumait.
E... Tovább

Fülszöveg

Napjainkban számos nemzetközi pedagógiai vizsgálat foglalkozik a társas viselkedés intézményes keretek között történő fejlesztésének lehetőségeivel, különböző célú és tartalmú programok kidolgozásával és hatásvizsgálatával. A kutatások eredményei alapján egyre több fejlesztő program áll a - főként az angolszász területeken élő - pedagógusok rendelkezésére, amely programok legfőbb célja a társadalmi beilleszkedéshez, a személyes boldoguláshoz, a munkába álláshoz elengedhetetlen pszichikus - szociális, kognitív és emocionális - összetevők fejlődésének, pozitív irányú változásának segítése.
A társas viselkedés óvodai, iskolai fejlesztésének fontos feltétele, hogy a pedagógusok és a pedagógusjelöltek ismerjék a nemzetközi és a hazai kutatások eredményeit, a társas viselkedésről alkotott legfontosabb elméleteket, a viselkedést meghatározó szociális kompetencia sajátosságait, a viselkedés és a szociális környezet összefüggéseit, a fejlesztő programok alkalmazhatóságának kritériumait.
E - kutatókra és gyakorló pedagógusokra vonatkozó - feltételrendszer kialakulását segíti ez a tanulmánykötet, amely a társas viselkedéssel kapcsolatos legújabb elméleti megközelítéseket, modelleket és fejlesztési koncepciók, valamint a már kipróbált hazai óvodai, általános és középiskolai fejlesztések legfontosabb tanulságait mutatja be. Vissza

Tartalom

Előszó 7
A kötet szerzői 9
I. Társas viselkedés és szociális kompetencia - elméleti megközelítések 13
Lajkó Károly - Barabás Katalin: A viselkedésszabályozás dimenziói 15
Benedek György - Braunitzer Gábor: Az agressziótól a kooperációig: az együttműködési spektrum idegélettani alapjai 32
Fülöp Márta: A társas viselkedés szociálpszichológiája: társas összehasonlítás az iskolában 48
Zsolnai Anikó: A szociális kompetencia kutatására és fejlesztésére szolgáló modellek 78
Kasik László: A szociálisprobléma-megoldó gondolkodás és képesség jellemzői 97
II. A szociális kompetencia fejlesztését meghatározó tényezők ... 115
Jámbori Szilvia: Család és iskola - a viselkedés környezeti meghatározói 117
Józsa Krisztián - Fejes József Balázs: A szociális környezet szerepe a tanulási motiváció alakulásában: a család, az iskola és a kultúra hatása 134
Tóth Edit - Kasik László: A szociális kompetencia fejlesztésének főbb koncepciói és a pedagógusok szerepe a fejlesztésben 163
Surányi Éva: Az énkép jelentősége és mérése kora gyermekkori programok hatásvizsgálataiban 183
III. A szociális kompetencia fejlesztésének lehetőségei 203
Szombathelyiné Nyitrai Ágnes: A mese szerepe a szociális kompetencia óvodai fejlesztésében 205
Konta Ildikó: Személyiség- és szociáliskészség-fejlesztés zeneterápiás eszközökkel az általános iskolában 233
Jámbori Szilvia - Varga Vera: A szocialitás általános és középiskolai fejlesztésének lehetőségei 248
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem