1.062.184

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szociális képzések gyakorlata

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Jász-Nagykun-Szolnok Megye Esély Szociális Közalapítványa Regionális Szellemi Forrásközpont
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-217-501-8
Megjegyzés: További szerzők a könyvben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szociális szakma segítő foglalkozás, ezért a szociális képzettséggel rendelkező szakembereknek tudásukat a gyakorlatban kell alkalmazniuk, nem az elméletben. Ezért arra van szükség, hogy a... Tovább

Előszó

A szociális szakma segítő foglalkozás, ezért a szociális képzettséggel rendelkező szakembereknek tudásukat a gyakorlatban kell alkalmazniuk, nem az elméletben. Ezért arra van szükség, hogy a képzések ne csak elméleti ismereteket közvetítsenek, hanem készítsék fel a hallgatókat a segítő foglalkozás gyakorlati alkalmazására, a kliensekkel történő közvetlen munkára, segítségnyújtásra.
A fenti elvárás miatt a szociális képzések gyakorlatorientáltak, az összóraszámon belül magas a gyakorlati óraszámok aránya, amelyet a képzések követelményrendszerének jogi szabályozása is rögzít. Ezek a következők:
- a szociális felsőoktatás alapképzési szakjainak képesítési követelményeiről szóló 6/1996. (I. 18.) kormányrendelet, valamint a felsőoktatási alapképzési szakok képesítési követelményeinek kreditrendszerű képzéshez illeszkedő kiegészítésről szóló 77/2002. (IV. 13.) kormányrendelet szerint a gyakorlat aránya az összes tanórának legalább a 40 százaléka,
- a szociális szakképzések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról szóló 9/2001. (XII. 20.) ESZCSM-rendelet közel azonos - 40-50 százalékos - arányban határozza meg az egyes szakképesítéseknél a szakmai gyakorlatra fordítandó időt.
A szakmai gyakorlathoz hozzátartozik a különböző tantárgyakhoz - például: társadalomismerethez - kapcsolódó gyakorlati feladatok végzése, a különböző szakmai készségfejlesztések (kommunikációs tréningek, esetmegbeszélések stb.), de a legnagyobb súlya az ún. terepgyakorlatoknak van, amelyeket a szociális munka különböző színterein, vagyis a szolgáltatást végző intézményekben, szervezeteknél kell letölteni. A terepgyakorlatok is több típusba sorolhatók, lépcsőzetesen egymásra épülők.
Miközben a szociális szakma elsajátításában a terepgyakorlatnak kiemelt szerepe van, az a követelmények oldaláról sokkal kevésbé kidolgozott, mint az elméleti tananyag. Ebből adódóan a képzőhelyek között jóval nagyobb különbségek észlelhetők a gyakorlati oktatásban, mint az elméleti tudás közvetítésében. A gyakorlati képzés színvonalának emelése három kérdéskör köré csoportosítható. Vissza

Tartalom

Előszó 7
1. Helyzetkép 11
1.1. Az elméleti és gyakorlati képzés integrációjával összefüggő tapasztalatok 12
1.2. A képzőintézmény és terepintézmény kapcsolatrendszerének, a terepoktatás folyamatának jellemzői 14
1.3. A terepintézmények személyi és tárgyi feltételeinek sajátosságai 15
1. 4. Az értékelés, visszacsatolás formái, jellegzetességei 16
1. 5. A terepgyakorlatok finanszírozásának gyakorlata 17
2. A képző- és terepintézmények együttműködése 19
2.1. A rendszeres együttműködés 20
2. 2. Az alkalmi együttműködés 27
3. Szempontok a terepintézményi akkreditációhoz 37
4. A terepgyakorlatok protokollja 46
4.1. Az általános szociális munkás és szociális asszisztens képzés gyakorlatának protokollja a családsegítő és gyermekjóléti szolgáltatásban 49
4. 2. A szociális gondozó és ápoló, valamint a szociális gondozó és szervező képzés gyakorlatának protokollja idősek bentlakásos otthonában 60
4. 3. A csecsemő- és kisgyermeknevelő-gondozó képzés gyakorlatának protokollja a bölcsődében 70
5. Terepgyakorlatok - a szabályozás hiányosságai 82
5.1. A gyakorlati oktatás megszervezésének jogi problémái 83
5. 2. A hallgatót érintő pénzügyi és munkajogi kérdések 87
5. 3. A terepoktatás személyi feltételének javítása 89
5. 4. Etikai kérdések és a terepoktatás 92
A kötet szerzői 95
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem