Bevezetés | 9 |
Egy nagy jelentőségű találmány a Francia Tudományos Akadémia előtt | 9 |
A magyar visszhang | 9 |
Az igény kezdettől fogva a színes kép | 10 |
Miért íródott ez a könyv | 10 |
A színlátás és a színkeverés | 11 |
A színes fényképezés kulcs: az emberi szem | 11 |
Alkalmazkodás a fényhez | 12 |
120 millió színvak pálcika-receptor | 13 |
8 millió színesen látó csapocska-receptor | 13 |
Hányféle szín van a világon? | 15 |
Az első színelméletek: Young, Maxwell, Helmholtz | 16 |
Hogyan érzékeljük a spektrum színeit | 17 |
Egy szín, ami a spektrumból hiányzik | 18 |
A színkeverés | 18 |
A spektrumszínek és a bíbor, a három alapszínből kikeverve | 18 |
Az additív színkeverés | 20 |
Kísérletek három diavetítővel | 20 |
A szubtraktív színkeverés lehetősége | 21 |
Egy másfajta színkeverés lehetősége | 21 |
Szubtraktív színkeverés színszűrőkkel | 22 |
Színes fényképezési eljárások | 27 |
A színlátás utánzása | 27 |
Az első lépés: ezüstbromid színérzékenyítése | 28 |
A színkivonatok | 30 |
Az additív színes fényképezés rendszerei | 33 |
A gyakorlatban is alkalmazott három színkivonatos vetítési eljárások | 34 |
A mikroraszteres rendszerek | 36 |
Az Autochrome lemez | 38 |
A szabályos színrácsú rendszerek | 40 |
A bordásfilm | 41 |
A Polavision | 43 |
A szubtraktív színes fényképezés rendszerei | 47 |
A szubatraktív eljárások előnyei | 47 |
A Technicolor rendszer | 47 |
A színhívásos eljárások alapjai | 50 |
A színes előhívás lehetősége | 50 |
A színhívásos fotórétegek | 50 |
Öntéstechnikai nehézségek | 52 |
Egyforma gradáció, azonos érzékenység | 52 |
A hagyományos és a fordított rétegsorrend | 53 |
A fordítós színesfilmek és a negatív-pozitív színesfilmek gyártási problémái | 54 |
A színképzők | 54 |
Az Agfa rendszer | 56 |
A Kodak rendszer | 57 |
A színhívás | 59 |
A színes képek szemcsézete | 63 |
A halványító fürdők | 64 |
Az egyéb kidolgozó oldatok | 64 |
A ma leggyakrabban használt színes eljárások és filmfajták | 66 |
A napfény és a műfény filmek | 66 |
A színes fordítós eljárás | 70 |
A fordítós filmek helyes expozíciója | 72 |
Papírképek diafilmről | 74 |
A színes negatív-pozitív eljárás | 74 |
A negatív-pozitív eljárás előnyei | 77 |
A színes pozitívok szűrőzése | 79 |
A színes negatívok helyes exponálása | 82 |
A maszkos negatív | 83 |
Új utakon | 87 |
A DIR színképzők | 87 |
A kromogén hívású fekete-fehér negatívok | 90 |
A színroncsoláson alapuló rendszerek | 91 |
A színes rögtönképek: A Polaroid és a Kodak-Instant eljárás | 95 |
A színes fényképezés fejlődésének legújabb eredményei | 101 |
A diffúziós eljárások | 104 |
Függelék | 109 |
A színes fotóanyagok választéka, 1984. | 109 |
Színes negatív anyagok | 111 |
Színes fordítós anyagok | 115 |
A színes fényképezés történetének jelentős évszámai | 119 |