Fülszöveg
Miért kell foglalkozni a szexuális neveléssel? A szexuális nevelés során a tanárnak lehetősége nyílik arra, hogy a diákokkal az emberi lét egyik kulcsfontosságú vonatkozásáról beszélgessen. Életünk során gondolkodunk, érzünk, hiszünk, csodálkozunk, döntünk - mindezek olyan tulajdonságok, amelyek sok tekintetben megkülönböztetnek bennünket az állatoktól A hatékony szexuális nevelés - ami több, mint nemi felvilágosítás - arra ösztönzi a diákokat, hogy emberi tulajdonságaikat kibontakoztathassák. A szexuális nevelés témája nem a szeretkezés, hanem az, hogy hogyan lehet az emberi lét összes vonatkozását tekintetbe véve teljes emberi lényekké válnunk. Szexualitásunk olyan, mint egy sok szálból szőtt szövet, vagy mint egy sok hangjeggyel leírt dal: mindegyik rész összefügg a másikkal, és mindegyik rész hozzáad valami sajátosat az egészhez. A szexualitás attitűdjeinkbői, a saját értékeinkbe vetett hitből, más emberekhez való viszonyainkból áll; abból, hogy férfinak, vagy nőnek éljük-e meg...
Tovább
Fülszöveg
Miért kell foglalkozni a szexuális neveléssel? A szexuális nevelés során a tanárnak lehetősége nyílik arra, hogy a diákokkal az emberi lét egyik kulcsfontosságú vonatkozásáról beszélgessen. Életünk során gondolkodunk, érzünk, hiszünk, csodálkozunk, döntünk - mindezek olyan tulajdonságok, amelyek sok tekintetben megkülönböztetnek bennünket az állatoktól A hatékony szexuális nevelés - ami több, mint nemi felvilágosítás - arra ösztönzi a diákokat, hogy emberi tulajdonságaikat kibontakoztathassák. A szexuális nevelés témája nem a szeretkezés, hanem az, hogy hogyan lehet az emberi lét összes vonatkozását tekintetbe véve teljes emberi lényekké válnunk. Szexualitásunk olyan, mint egy sok szálból szőtt szövet, vagy mint egy sok hangjeggyel leírt dal: mindegyik rész összefügg a másikkal, és mindegyik rész hozzáad valami sajátosat az egészhez. A szexualitás attitűdjeinkbői, a saját értékeinkbe vetett hitből, más emberekhez való viszonyainkból áll; abból, hogy férfinak, vagy nőnek éljük-e meg magunkat, hogy milyen a szexualitással kapcsolatos viselkedésünk, az egészségünk, hogy milyen képünk van a testünkről, és hogy milyen az önértékelésünk. Ebben az értelemben a szexuális nevelés elsőrendű eredménye az lesz, hogy a diákok:
* Pontos információ birtokába jutnak, hogy teljesen megérthessék testük működését, és hogy
- különösképpen a szexuális egészséggel kapcsolatos kérdésekben
- meggondolt, tényekre alapuló döntéseket tudjanak hozni;
Megértik, hogyan illeszkedik a szexualitás az átfogó egészség koncepciójába;
* Megértik, hogy a szexualitás minden életkorban, minden ember életének egészséges, normális része;
* El tudják választani a legendákat a szexualitás valóságától
Vissza