A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szexualitásról

Szerkesztő
Grafikus
New York
Kiadó: Soros Foundations
Kiadás helye: New York
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 89 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Miért kell foglalkozni a szexuális neveléssel? A szexuális nevelés során a tanárnak lehetősége nyílik arra, hogy a diákokkal az emberi lét egyik kulcsfontosságú vonatkozásáról beszélgessen. Életünk során gondolkodunk, érzünk, hiszünk, csodálkozunk, döntünk - mindezek olyan tulajdonságok, amelyek sok tekintetben megkülönböztetnek bennünket az állatoktól A hatékony szexuális nevelés - ami több, mint nemi felvilágosítás - arra ösztönzi a diákokat, hogy emberi tulajdonságaikat kibontakoztathassák. A szexuális nevelés témája nem a szeretkezés, hanem az, hogy hogyan lehet az emberi lét összes vonatkozását tekintetbe véve teljes emberi lényekké válnunk. Szexualitásunk olyan, mint egy sok szálból szőtt szövet, vagy mint egy sok hangjeggyel leírt dal: mindegyik rész összefügg a másikkal, és mindegyik rész hozzáad valami sajátosat az egészhez. A szexualitás attitűdjeinkbői, a saját értékeinkbe vetett hitből, más emberekhez való viszonyainkból áll; abból, hogy férfinak, vagy nőnek éljük-e meg... Tovább

Fülszöveg

Miért kell foglalkozni a szexuális neveléssel? A szexuális nevelés során a tanárnak lehetősége nyílik arra, hogy a diákokkal az emberi lét egyik kulcsfontosságú vonatkozásáról beszélgessen. Életünk során gondolkodunk, érzünk, hiszünk, csodálkozunk, döntünk - mindezek olyan tulajdonságok, amelyek sok tekintetben megkülönböztetnek bennünket az állatoktól A hatékony szexuális nevelés - ami több, mint nemi felvilágosítás - arra ösztönzi a diákokat, hogy emberi tulajdonságaikat kibontakoztathassák. A szexuális nevelés témája nem a szeretkezés, hanem az, hogy hogyan lehet az emberi lét összes vonatkozását tekintetbe véve teljes emberi lényekké válnunk. Szexualitásunk olyan, mint egy sok szálból szőtt szövet, vagy mint egy sok hangjeggyel leírt dal: mindegyik rész összefügg a másikkal, és mindegyik rész hozzáad valami sajátosat az egészhez. A szexualitás attitűdjeinkbői, a saját értékeinkbe vetett hitből, más emberekhez való viszonyainkból áll; abból, hogy férfinak, vagy nőnek éljük-e meg magunkat, hogy milyen a szexualitással kapcsolatos viselkedésünk, az egészségünk, hogy milyen képünk van a testünkről, és hogy milyen az önértékelésünk. Ebben az értelemben a szexuális nevelés elsőrendű eredménye az lesz, hogy a diákok:
* Pontos információ birtokába jutnak, hogy teljesen megérthessék testük működését, és hogy
- különösképpen a szexuális egészséggel kapcsolatos kérdésekben
- meggondolt, tényekre alapuló döntéseket tudjanak hozni;
Megértik, hogyan illeszkedik a szexualitás az átfogó egészség koncepciójába;
* Megértik, hogy a szexualitás minden életkorban, minden ember életének egészséges, normális része;
* El tudják választani a legendákat a szexualitás valóságától Vissza

Tartalom

A SZEXUÁLIS NEVELÉS JELENTŐSÉGE ..................................................................7
Bevezetés .....................................................7
Irányelvek a tanterv bevezetéséhez ........................................................9
Együttműködés a szülőkkel..................................................................9
Együttműködés a lakóhellyel................................................................10
Tanári háttér ................................................................................11
TÉNYEK A SZEXUALITÁSRÓL ................................................................................12
DÖNTÉSHOZATAL: SZEMBESÜLÉS A DILEMMÁKKAL ...................................19
A Történet ....................................................21
MÉG MINDIG A DÖNTÉSHOZATALRÓL ..................................................23
A döntési fa..................................................................................25
TÉNYEK ÉS LEGENDÁK A SZEXUALITÁSRÓL ......................................................29
Mit tudsz a szexualitásról? .....................................................31
Mit tudsz a szexualitásról? - Válaszlap...........................................33
SZEXUÁLIS ANATÓMIA ÉS PUBERTÁS ............. .......................35
Szószedet .....................................................................36
Szószedet - Munkalap ......................................................................39
A NŐK SZEXUÁLIS ANATÓMIÁJA; A FÉRFIAK SZEXUÁLIS ANATÓMIÁJA ________41
FOGAMZÁS ÉS TERHESSÉG ...........................................................59
FOGAMZÁSGÁTLÁS ÉS ABORTUSZ ....................................................67
NEMI ÚTON TERJEDŐ BETEGSÉGEK ................... ............................71
PILLANTÁS A NEMI SZEREPEKRE ........................................................75
A NÉPSZERŰSÉG EGYENLŐ A SIKERESSÉGGEL? ........... ..........................77
SZEXUÁLIS VISSZAÉLÉS:
SZEXUÁLIS KAPCSOLAT A FELEK EGYETÉRTÉSE NÉLKÜL........................79
Mit tudsz a szexuális visszaélésekről? ......................................................81
SZERETET ÉS SZEX: VAN KÖZTÜK KAPCSOLAT? .............................................83
MONDJ IGENT; MONDJ NEMET..............................................................................85
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem