kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 219 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 7 |
Szépirodalmi szöveg megértésének vizsgálata a nyugati pszichológiában | 13 |
A szöveg feldolgozása mint gondolkodási folyamat | 13 |
A szövegmegértési befolyásoló tényezők vizsgálata | 16 |
Az irodalmi szövegek és az olvasók kapcsolatának pszichológiai vizsgálata | 18 |
Szépirodalmi szöveg megértésének vizsgálata a szovjet pszichológiában | 21 |
A szövegmegértés általános pszichológiai sajátosságai | 22 |
Az első kapcsolat a szépirodalmi szöveg és a gyermek között | 27 |
Az olvasási érdeklődés alakulásának vizsgálata | 28 |
A szépirodalmi szövegek olvasásával kapcsolatos vizsgálatok | 28 |
Az irodalmi hős szerepének megértése | 30 |
Az ábrázolás módjának, a szöveg kompozíciójának megértése | 32 |
A megértést elősegítő külső feltételek vizsgálata | 36 |
A szövegmegértéssel foglalkozó szovjet pszichológiai vizsgálatok módszerei | 37 |
A szépirodalmi szöveg megértésével foglalkozó magyar pszichológiai vizsgálatok | 40 |
A szövegmegértés feltételei és szintjei | 40 |
A szövegmegértés és a gondolkodási tevékenység kapcsolata | 41 |
A gyermek és az irodalmi szövegek kapcsolatának kialakulása | 42 |
Az olvasási érdeklődés alakulására vonatkozó vizsgálatok | 43 |
Az olvasás mennyiségének vizsgálata | 43 |
Szépirodalmi szöveg megértésével kapcsolatos vizsgálataink célja és módszere | 45 |
Móricz Zsigmond: Ami megérthetetlen | 47 |
A vizsgálat módszerei | 53 |
Vizsgálat a tanítási óra elemzése alapján | 53 |
Szöveggel kapcsolatos feladatok írásbeli megoldása | 53 |
A szövegmegértés vizsgálata egyéni beszélgetések alapján | 55 |
A szöveg kiscsoporton belül történő feldolgozása | 55 |
A szövegmegértés vizsgálata oktatási kísérlettel | 56 |
A vizsgálat eredményei | 57 |
Vizsgálat a tanítási óra elemzése alapján | 57 |
Szöveggel kapcsolatos feladatok írásbeli megoldása | 75 |
A mű címének felfogása | 76 |
A szereplők jellemének felfogása | 82 |
A szöveg lényegének aláhúzással történő kiemelése és indokolása | 94 |
A mű mondanivalójának felfogása | 110 |
A műből levont tanulság elemzése | 118 |
Összefoglalás | 125 |
A szövegmegértés vizsgálata egyéni beszélgetések alapján | 128 |
A szöveg kiscsoporton belül történő feldolgozása | 147 |
A szövegmegértés vizsgálata oktatási kísérlettel | 170 |
Vizsgálataink eredményeinek összefoglalása | 198 |
Irodalom | 213 |