kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 272 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-17-8752-4 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52976. |
A személyiség világnézeti nevelésének elméleti kérdései | 7 |
Személyiségfelfogás, személyiségközpontúság | 7 |
A személyiség világnézeti fejlődése | 10 |
A megismerő, értékelő és szabályozó funkciók alakulása a személyiség erkölcsi, világnézeti fejlődésében | 14 |
A nevelés elméletének és gyakorlatának kapcsolata | 18 |
A tartalom és a módszerek kölcsönhatása | 23 |
A világnézet lényegi jellemzői | 27 |
A személyiség világnézeti nevelésének, oktatásának módszerei | 30 |
Módszertani bevezető | 30 |
A mindennapi tapasztalattól a fogalomalkotásig elvezető módszerek | 32 |
A mindennapi tudás és tapasztalat a világnézeti nevelésben | 32 |
A világnézet ismerettartományának, fogalmi bázisának fejlesztése | 58 |
A tanuló fogékonnyá tétele saját erkölcse és világnézete kialakításában | 81 |
Fogákonyság a külvilág eseményeinek és mások élethelyzeteinek megértésére, valamint az időbeliségre | 81 |
Fogékonyság a saját pszichikus minőségek, a meggyőződés formálására | 101 |
A világnézet mint tudatos tartalmi rendszer | 111 |
Rendszerűség, tudatosság | 111 |
Értéktartalmak rendszere | 121 |
A tanulók erkölcsi, világnézeti alakulása tevékenységtipusaik tükrében | 143 |
Tevékenységtípusok | 143 |
Tanulás | 150 |
Munka | 171 |
Közéleti tevékenység | 184 |
Pihenés, játék, sport, mindennapi tevékenységek | 224 |
Egy lehetséges módszer a tanulók aktivitásának mérésére | 233 |
A személyiség komplex fejlesztése, előkészítése az önfejlesztésre | 241 |
Komplex magatartási minták | 241 |
Az önfejlesztés előkészítése | 251 |
Összegezés | 259 |
Világnézeti nevelés a teljesség igényével | 259 |
Könyvünk módszertani részének áttekintése | 264 |