kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Korda Rt |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 224 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 5 |
SZAVALÁS | |
Előkészületek a szavaláshoz | 11 |
A költemény kiválasztása | 12 |
A költemény tanulmányozása | 12 |
A költemény megtanulása | 13 |
A költemény művészi kidolgozása | 15 |
Hová helyezzük el a szüneteket? | 16 |
A hangszínek | 17 |
Hangulatok keresése | 18 |
A költemény előadása | 21 |
Hanghordozás | 21 |
Tiszta kiejtés | 23 |
Gyakorlat a kiejtés tökéletesítésére | 25 |
Hangsúlyozás | 26 |
Gyakorlat a hangsúlyozás elsajátítására | 26 |
Gyakorlat a hadarás csökkentésére | 27 |
Gyakorlat a hang felerősítésére | 27 |
Az értelmi hangsúly | 28 |
Szünetek tartása | 30 |
A hangváltoztatás követelményei | 31 |
Hangválogatás egy Vörösmarty-versben | 33 |
Hogyan mondjuk a címet? | 35 |
Ismétlődő versszakok színezése | 36 |
A szavaló megjelenése és testtartása | 38 |
A kezek mozgatása szavalás közben | 39 |
Védekezés a megakadás ellen | 39 |
Példatár | 41 |
Szavalásra kidolgozott költemények | |
Petőfi Sándor: Falu végén kurta kocsma | 41 |
Petőfi Sándor. Anyám tyúkja | 43 |
Ady Endre: Krisztus-kereszt az erdőn | 44 |
Ady Endre: A Patyolat üzenete | 45 |
Ady Endre: Párizsban járt az Ősz | 46 |
Szabolcska Mihály: A Grand Caféban | 47 |
Gárdonyi Géza: Tizenhat éves voltam | 48 |
Gárdonyi Géza: Levél a tanyáról | 49 |
József Attila: Altató | 49 |
Endrődi Sándor: A celli búcsú | 51 |
Harsányi Lajos: A tél | 54 |
Arany János: Tetemrehívás | 55 |
P. Fenyvessy Jeromos: Szent Margit | 58 |
Kövesárki Ferenc: Az óra | 59 |
Sík Sándor: Dux Emericus | 60 |
Madách Imre: Az ember tragédiája 1. szín | 64 |
SZÍNJÁTSZÁS | |
A színpadi beszéd | 71 |
A párjelenet | 71 |
Bevágások | 75 |
A "félre" szólás | 76 |
Színpadi suttogás | 76 |
Idézetek elmondása | 76 |
A csoportos beszéd | 76 |
Tömegzaj | 77 |
Szép magyarság a beszédben | 77 |
A színpadi mozgás | 79 |
Hogyan üljünk a színpadon? | 80 |
Ki hogyan ül? (Képsorozat) | 81 |
Állás a színpadon | 84 |
Hogyan kell menni a színpadon? | 86 |
Hogyan forduljunk meg? | 87 |
Színpadi bejövetel és kimenetel | 88 |
A kezek mozgatása | 90 |
Szükség van-e a kézmozgatásra? | 90 |
Kifejező kézmozdulatok létrehozása | 91 |
Mit csináljunk, mikor nem gesztikulálunk? | 92 |
Ki hogyan fogja az esernyőt? (Képsorozat) | 94 |
Ismétlődő kézmozdulatok | 97 |
Melyik jobb: a sok gesztus vagy a kevés? | 98 |
Kézmozdulatok két mondatban (Képsorozat) | 100 |
A némajáték | 104 |
A némajáték három csoportja | 104 |
Némajáték beszéd közben | 104 |
Némajáték a partner szövege alatt | 105 |
Szöveg közé iktatott némajáték | 105 |
Csoportos némajátékok | 105 |
Minta a némajátékok beiktatására | 108 |
Mi minden kell a színészi pályához? | 113 |
Megfigyelőképesség | 114 |
Képzelőerő | 115 |
Emlékezőtehetség | 116 |
Lelki tartalom | 116 |
Önbizalom | 118 |
Szerénység | 119 |
Kedvesség | 120 |
Józan ítélőképesség | 121 |
Lelkiismeretesség | 122 |
Tudásszomj | 123 |
Fizikai adottság | 123 |
Alakítókészség | 124 |
Az "isteni szikra" | 125 |
Amit kimondani is nehéz | 126 |
Szerencse | 127 |
A színpadi öltözék | 129 |
Civilruhák és jelmezek | 132 |
A férfiszínész ruhatára | 132 |
Moliére vígjátékhoz használatos ruhák (Képek) | 133 |
A női ruhák | 134 |
Anyaga | 134 |
Szabása | 134 |
Díszítése | 135 |
Az arcfestés (maszkírozás) | 138 |
A testszín használata | 139 |
Az arc pirosítása | 140 |
A szem kifestése | 140 |
A szempillák | 141 |
A szemöldök kikészítése | 141 |
A száj kifestése | 142 |
A ráncok elkészítése | 143 |
Bajusz, szakáll ragasztása | 143 |
Őszítés | 144 |
Púderozás | 145 |
Festékek leszedése | 145 |
A nevettetés eszközei | 147 |
A jó szöveg | 147 |
Hogyan adjuk elő | 148 |
Komikus arcjáték | 150 |
Komikus mozdulatok | 151 |
Komikus játékok | 152 |
Komikus öltözék | 153 |
Lelkierő a nevettetésben | 154 |
Összjáték a nevettetés felidézésénél | 156 |
SZÍNPADI RENDEZÉS | |
A rendező | 161 |
Első kötelessége | 161 |
A rendezőpéldány | 162 |
A rendezőpéldány elkészítése | 163 |
A szereposztás | 164 |
A darab betanítása | 166 |
Az összjátékok érlelése | 167 |
Egyéb feladatai | 168 |
A próbák | 171 |
Olvasó próba | 172 |
Rendelkező próba | 173 |
Összpróba | 174 |
Főpróba | 175 |
Főpróba mint az előadás | 176 |
Sajtó főpróba | 176 |
Nyilvános főpróba | 176 |
Javító próba | 176 |
Ülőpróba | 177 |
Az összjáték | 178 |
Egy jelenet felépítése (Képsorozat) | 180 |
Összjáték bemutatása képekben | 181 |
A súgó és az ügyelő | 184 |
A hangtalan súgás | 184 |
A súgó különleges teendői | 185 |
Súgó példány | 185 |
Súgó (Lehotai Imre költeménye) | 185 |
Az ügyelő munkaköre | 187 |
Az ügyelőpéldány | 187 |
A próbatábla | 188 |
A vétségek felírása | 188 |
A színpad felszerelése | 191 |
Magassága | 191 |
Szélessége | 191 |
Mélysége | 192 |
A függöny | 192 |
Súgólyuk | 192 |
Süllyesztő | 193 |
Zsinórpadlás | 193 |
A díszletek | 193 |
Állódíszletek | 193 |
Függődíszletek | 194 |
Vetített díszletek | 194 |
A színpadi járások (Kép) | 195 |
Parasztudvar (Kép) | 196 |
A díszletek rögzítése (Kép) | 197 |
A színpad világítása | 199 |
Rivalda | 199 |
Szuffita | 199 |
Állólámpák | 199 |
Fényszórók | 200 |
Lécvilágítás | 200 |
Csillárok | 200 |
Színes körték | 200 |
A színek változtatása | 201 |
Főelv a világításban | 201 |
A műszaki személyzet | 202 |
Színpadi hatástkeltő eszközök | 202 |
Villámlás | 202 |
Mennydörgés | 203 |
Eső | 203 |
Hóhullás | 203 |
Szél | 203 |
Madárcsicsergés | 203 |
Lódobogás | 203 |
Vonatzaj | 203 |
A színpad berendezése | 204 |
A nézőtér | 205 |
A színigazgató | 205 |
Műsoros esték rendezése | 207 |
Mennyi ideig tartson a műsor? | 207 |
Milyen számokból álljon? | 207 |
A szereplők kiválasztása | 208 |
A konferáló | 211 |
A konferálás alapanyaga | 211 |
Minták műsorok összeállításához | 213 |
Irodalom | 216 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.