Bevezetés. A francia válság és az informatika | |
A tényállás: Az informatikától a táv-informatikáig | 25 |
Az informatikai robbanás | 25 |
Közelmúlt: a kiválasztottak informatikája | 26 |
A haladás fáklyája | 276 |
Holnap: a nagyhatósugarú informatika | 29 |
A távközlés átalakulása | 30 |
Tegnap: még elszigetelt területek | 30 |
Növekvő összefonódás | 30 |
A szolgáltatások felvirágzása | 31 |
A táv-informatikai horizont: univerzális műholdak | 32 |
Uralkodó adatátviteli eszköz | 33 |
A táv-informatikai hálózatok irányába? | 34 |
A kihívások | 39 |
A táv-informatika és a növekedés buktatói | 41 |
A foglalkoztatottságot fenyegető veszélyek | 42 |
Befejeződik az új munkahelyek létesítése a szolgáltatásokban | 43 |
Az ipari termelés fejlődése állandó létszámmal valósul meg | 45 |
Lehetőségek a külkereskedelem számára | 46 |
A túlélésünket biztosító termelékenységi színvonalat a külföldi vetélytársak határozzák meg | 46 |
A "küszöb"-feltételek és a "súlypontok", amelyek versenyképességünket irányítják | 48 |
Az informatika szükséges, de nem elégséges a francia válság megoldásához | 49 |
A számítógépesítés és a nsövekedés buktatói | 50 |
Új igények | 51 |
A társadalom választása | 52 |
A táv-informatika és a hatalom új eszközei | 55 |
Semleges eszköz az új formákhoz | 56 |
Az osztott informatika | 56 |
A decentralizált informatika | 57 |
Az önálló informatika | 58 |
Az informatika a hatalmi színjáték középpontjában | 59 |
A versenyfeltételek kétségbevonása | 59 |
Erőviszonyok a közigazgatásban | 61 |
A társadalmi pozíciók kétségbevonása | 62 |
Az ellenhatások stratégiája | 65 |
Szabadság, hatékonyság | 65 |
Szabadság, áttetszőség és sebezhetőség | 66 |
A táv-informatika és a nemzeti függetlenség | 69 |
Új ipari követelmény | 69 |
A régi politika | 69 |
Az IBM kihívásának átalakulása | 70 |
Szuverenitás a hálózat segítségével | 73 |
A szabványosítási hatáskör | 73 |
A műholdak | 74 |
A potenciális szdövetségesek | 75 |
Az információk feletti uralomnak köszönhető függetlenség | 76 |
Az elidegenedés veszélye | 76 |
Az "adatbank-koncepció" | 77 |
A támpontok | 79 |
A távközlések intézményrendszere | 81 |
Az egységes stratégia hiánya | 82 |
Ellentmondásos helyzetek ismétlődése | 82 |
Szétforgácsolt felügyelet, szabályozott hatáskör és összekuszált végrehajtás | 83 |
Egy közvetlen példa: a Transpac sikere | 84 |
A "marketing" tevékenység beépítése a szolgáltatásokba | 84 |
Egy nem kielégítő és átmeneti időszak a szabványosítási politikában | 86 |
A kommunikációs politika intézményei | 87 |
A távközlési intézmények tevékenységének élénkítése | 87 |
Egy Kommunikációs Minisztérium létrehozása | 90 |
Az állam és az informatikai színjáték más szereplői | 95 |
Az állam és a dinamikus, atomizált partnerek: a szolgáltató vállalatok, a mini-számítógép ipar és a perifériagyártás | 95 |
A szolgáltató vállalatok | 96 |
A mini-számítógépipar és a perifériagyártás | 99 |
Az állam a tudással és a megvalósítással szemben; az informatikai kutatás és az alkotóelemek | 100 |
Az informatikai kutatás | 100 |
Az alkotóelemek | 102 |
A "nagy"-informatika | 103 |
A közigazgatás számítógépesítése | 107 |
Az események szabad folyása: a jövő befagyasztása | 107 |
A modellt veszélyeztető tévedések és veszélyek | 110 |
A változás elősegítése | 112 |
Kérdések a jövőre vonatkozóan | 117 |
Első feltevés: Számítógépesített társadalom, a kulturális összeütközések társadalma? | 119 |
Termelékeny társadalom, konfliktusos társadalom | 119 |
Táv-informatika és kulturális összeütközések: nyelv és tudás | 121 |
Táv-informatika, nyelv és befolyás | 122 |
Táv-informatika, tudás és hatalom | 123 |
Második feltevés: A bizonytalan jövő, az információ társadalmasítása | 125 |
A bizonytalan jövő | 125 |
Eddig: szabályozás - terv nélkül, terv - szabályozás nélkül | 126 |
Az információ társadalmasítása? | 127 |
A dokumentumok ismertetése | 133 |
A kiegészítő dokumentumok ismertetése | 137 |