1.060.421

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A számítógépes grafika alapjai IBM PC-n - Floppy-val

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadói Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 280 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-135-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Lemezmelléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az IBM PC típusú számítógépek az elmúlt években hatalmas fejlődésen mentek keresztül. Megtartva a 80-as évek elején megjelent első variánsokkal való kompatibilitást, egyre növekszik teljesítményük.... Tovább

Előszó

Az IBM PC típusú számítógépek az elmúlt években hatalmas fejlődésen mentek keresztül. Megtartva a 80-as évek elején megjelent első variánsokkal való kompatibilitást, egyre növekszik teljesítményük. Ez egyrészt az Intel cég mind fejlettebb - 80386-os, illetve 80486-os - mikroprocesszorainak, mind pedig a RAM chipek növekvő kapacitásának és csökkenő árának köszönhető. Természetesen a mai IBM PC kategóriájú számítógépekre nem csak az egyre nagyobb teljesítőképességű video adapterek is általánossá váltak. Manapság már mindennaposak a VGA, illetve SuperVGA grafikus kártyák, amelyek szintén több Mbyte-nyi saját memóriával rendelkeznek, és egyszerre 256 színárnyalat megjelenítésre is képesek. Ez a fejlődés azt eredményezte, hogy a mai modern PC-k már felveszik a versenyt a professzionális alkalmazásoknál használt úgynevezett workstation (munkaállomás) kategóriájú számítógépekkel.
A PC-s világ és a munkaállomások világának a közeledése nem csak a hardver vonatkozásában jelentett nagy fejlődést, az 5.0-ás DOS és az MS-Windows együttesen olyan alapszoftvert képeznek, amelynek segítségével a hardver-erőforrásokat a lehető legteljesebb mértékben ki tudják használni az egyes alkalmazói programok. E tekintetben az MS-Windows jelentette a forradalmi változást. Ma az MS-Windows olyan szabványos grafikus felhasználói felületnek számít a PC-ken, mint amilyet az X-Windows rendszer különböző variánsai jelentek a munkaállomások esetében. Vissza

Tartalom

Előszó
Köszönetnyilvánítás
Koordinátarendszerek, transzformációk, vetületek1
Koordinátarendszerek2
Descartes-koordinátarendszer2
Affin (ferdeszögű) koordinátarendszer4
Általános (görbevonalú) koordinátarendszerek6
Felületek és görbék egyenletei 8
Transzformációk10
Dimenziótartó és elfajuló transzformációk12
Koordinátatranszformációk13
Ponttranszformációk18
Vetületek23
Axonometria24
Középpontos vetítés29
A homogén koordináták30
Grafika a Borland C++-ban33
A BGI grafika33
Programozás grafikus üzemmódban34
Fontosabb BGI függvények36
A koordinátarendszer grafikus üzemmódban43
Grafika a Winbdows-zal45
Mi az MS-Windows?46
Mikor írjunk Windows programot?47
Eseményvezérelt programozás48
A GDI grafika54
Egy egyszerű grafikus alkalmazás63
Egy egyszerű, kis helyigényű ablakozós rendszer: az MFU69
Célkitűzés69
A demonstrációs program72
A keret leírása76
A programból vezérelt üzem függvényei79
Rajzolás és szöveg írás az aktív mezőn87
A kurzor kezelése92
Egy keret kiszolgáló függvényeinek összeállítása94
Az esemény-vezérelt menü szolgáltatás98
Interrupt-os keretek102
A kép-mozgatás Borland C++ függvényeinek kiegészítése104
Képernyő hardcopy109
Függvények ábrázolása115
Egyváltozós függvények ábrázolása116
Kétváltozós függvények ábrázolása124
Ábrázolás térbeli görbefelülettel124
Szintvonalas ábrázolás133
További megjegyzések140
Függvényábrázolás Windows-ban144
Háromdimenziós tárgyak megjelenítése163
Probléma felvetés163
A szükséges transzformációk165
Drótváz ábrák megjelenítése168
Térhatású kép, mozgókép176
Sugárkövetés178
A sugárkövetés gyakorlati megvalósítása182
Egy kis képfeldolgozás193
Az IBM 8514 display használata194
Képek bevitele, képfile formátum konvenciók202
A demonstrációs képfeldolgozó program207
A képfeldolgozás egyes alapvető lépései215
Hisztogram számítás215
Lineáris szűrés218
Rank és medián szűrők224
A bitszám hatása a képminőségre228
Vágás küszöbértékkel232
Adaptív vágás233
Szint megjelenítés233
Nagyítási funkciók235
Élkeresés236
A Laplace operátor244
Árnyalatos hardcopy248
Az árnyalatos nyomtatás elve248
Gyakorlati megvalósítás251
Függelék257
A lemezmelléklet használata257
A lemezmelléklet tartalma257
A demonstrációs programok futtatása259
A demonstrációs programok fordítása261
Az MFU függvényeinek definíciója264
Menüvel kapcsolatos rutinok270
Képernyőre író, rajzoló rutinok272
A kurzorkezelés rutinjai276
Irodalomjegyzék279
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem