Előszó | 1 |
Jelölések magyarázata | 4 |
A számítógépes grafika fogalma, kialakulása, jelene és jövője | 5 |
A grafika és a számítógépes grafika fogalma | 5 |
A grafikus felhasználói felület szabvánnyá válása és a nyílt rendszer | 6 |
A raszter és vektorgrafika lényege | 8 |
A virtuális valóság és modellezése | 10 |
Fotorealisztikus képábrázolás a számítógépes grafikában | 11 |
Az Internek szerepe a számítógépes grafika fejlődésében | 12 |
Vizuális kultúra és az információs társadalom | 13 |
A számítógépes grafika és képfeldolgozás matematikai, fizikai és biológiai alapjai | 15 |
A számítógépes grafika modelljei | 15 |
Affin transzformációk és homogén koordináták | 16 |
Görbék és felületük matematikai modelljei | 20 |
Fraktálgeometria | 26 |
A raszteres alakzat matematikai modellezése | 29 |
A számítógépes grafika fizikai alapjai | 31 |
A számítógépes képfeldolgozás és a humán interface | 34 |
Színterek és felhasználásuk a számítógépes grafikában | 37 |
A képek tervezéséhez szükséges esztétikai és litográfiai ismeretek | 43 |
Információ elméleti alapfogalmak | 45 |
A képfeldolgozás redundanciái és kezelésük | 47 |
A számítógépes képfeldolgozás alapfogalmai és törvényszerűségei | 51 |
A raszteres képek jellemzői | 51 |
A vektorgrafikus képfeldolgozás lényege | 52 |
A vektorgrafika és a számítógép hardverének összefüggései | 54 |
A grafikus szoftverek fontosabb jellemzői | 56 |
Képek megjelenítése, rasztergrafika | 65 |
A rasztergrafika legfontosabb jellemzői | 65 |
Az SRGP rasztergrafikus programcsomag-szabvány | 66 |
A raszteres felhasználói felület funkcionális lehetőségei | 67 |
A vektorgrafika alapeljárásai | 75 |
A PHIGS és SPHIGS vektorgrafikus programcsomag-szabvány | 75 |
Vektorgrafikus rendszerek funkcionális lehetőségei | 78 |
Az AutoCAD tervezőprogram | 83 |
Látható felületmeghatározó eljárások | 85 |
Ívek és felületek vektorgrafikus modellezése | 88 |
Konstruktív tömör testmodellezés | 91 |
Vektorgrafikus adatbázis | 92 |
A számítógépes grafika fotorealisztikus kép ábrázolása | 97 |
Clipartok | 97 |
Sztereogrammok | 98 |
Textúrák | 101 |
Morphing | 103 |
Raytracing | 103 |
Radiosity | 106 |
A virtuális valóság modellező nyelve (VRML) | 107 |
A képfeldolgozás és tömörítés alapjai | 113 |
Képbevitel a számítógépes rendszerbe | 113 |
A képjavítás eljárásai | 114 |
Szegmentálás és osztályozás, alakfelismerés | 115 |
Képtömörítés | 116 |
Képfile típusok és konvertálásuk | 120 |
A számítógépes grafika hardver és szoftver eszközei | 125 |
Processzorok | 125 |
Grafikus buszok és csatolók | 126 |
A grafikus rendszerekhez szükséges memóriák | 129 |
Korszerű grafikus és 3D gyorsító kártyák | 131 |
A grafikus kártya programozása | 131 |
A számítógépes grafika input eszközei | 134 |
A számítógépes grafika output eszközei | 134 |
A jövő 3D input/output eszközei | 137 |
Grafikus szoftverek | 140 |
A grafikus programcsomagok felhasználási területei | 142 |
A grafikus programcsomagok és az Internet | 145 |
A Java3D és a számítógépes grafika | 147 |
A számítógépes grafika és az internet | 149 |
Számítógépes grafika és az információs társadalomba való átmenet | 155 |
Irodalomjegyzék | 157 |