1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A számítógépes animáció

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tan-Grafix Művészeti Szolgáltató és Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 21 cm
ISBN: 963-9091-07-3
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1955 július 8-án született Békésen. Középiskolai tanulmányait a szegedi Tömörkény István Művészeti Szakközép iskolában végezte.
1975-től 1980-ig a Magyar Iparművészeti Főiskola porcelántervezőszakára járt, ahol Szoboszlai Péter animációs filmkészítő kurzusain is részt vett. 1977-től foglalkozik filmezéssel, a '80-as években az MTV Politikai Adások Főosztályán dolgozott. 1985-től a foglalkozik számítógépes animáció készítéssel.
A legutolsó nyilvánosan bemutatott film, amelyben mint operatőr és vágó működött közre, a XXVII. Filmszemlén vetített UFO című videofilm volt, mely a Tereskova zenekar zenéjére készült science fiction film. 1990-től a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola elektronikus képfeldolgozó szakán videofilm-készítést és számítógépes animáció-készítést tanít. Ez a könyv az ott folytatott munkájának tanulságai alapján készült és remélhetőleg hasznára válik azoknak, akik középiskolás fokon ezekkel a területekkel foglalkoznak.

Tartalom

BEVEZETÉS 7
AZ ANIMÁCIÓS ÁBRÁZOLÁSI FORMÁK ELŐZMÉNYEI,
FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE, TENDENCIÁI 8
Az ábrázolás technikáinak fejlődése a barlangrajzoktól
a számítógép által generált szintetikus képekig 8
A mozgókép átalakulásai 9
A hagyományos animációs film rövid története 10
A magyar animációs film rövid története 13
AZ ANIMÁCIÓ ALAPISMERETEI 15
A hagyományos animációs film technikái 15
A szintetikus úton előállított mozgókép (animáció) tulajdonságai 16
A kétdimenziós animáció tulajdonságai 17
A vizuális kommunikáció alapelemei a számítógépes animációban 18
Színelméleti alapismeretek 20
A SZÁMÍTÓGÉPES ANIMÁCIÓ ALAPJAI 25
A számítástechnika rövid története 25
A számítógép felépítése és működése 27
A számítógépes animáció eszközei 30
Animáció és videó 31
A KÉTDIMENZIÓS ANIMÁCIÓ 32
Számítógépes síkanimációs technikák 32
Az adatbevitel eszközei, adatformátumok 32
Síkanimáció-készítés festő- és animációs programmal 33
Metamorfózis, textúragenerálás 40
A HÁROMDIMENZIÓS ANIMÁCIÓ 44
A 3D animáció irányzatai, elemei, elkészítésének lépései 44
A 3 dimenziós animációkészítés mente 46
Az animációkészítés elemei és kezelésük 46
Az animáció általános beállítási lehetőségei 65
A mozgatás módszerei, paraméterei 67
Animációs effektek 68
Az animáció képeinek kiszámoltatása (rendering) 68
JELLEGZETES FELHASZNÁLÓI PROGRAMOK 70
Strata Studio Blitz 70
Imagine 75
Lightwave 3D 84
MULTIMÉDIA 104
A multimédia kialakulása 104
Multimédia produkciók készítése 104
Animáció- és interaktív prezentáció-készítés a Macromedia Directorban 105
AZ INTERNET 116
Az Internet kialakulása 116
Hang- és képátvitel az Interneten 117
Az Internet és a hagyományos médiák 117
Multimédia az Interneten 118
BIBLIOGRÁFIA 119

Kocsor László

Kocsor László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kocsor László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem