1.066.213

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A számítógépes ábrázoló geometria alapjai

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: JATE Bolyai Intézet
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím: Polygon Jegyzettár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 1000 példányban jelent meg. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nyugodtan mondhatjuk, hogy a klasszikus ábrázoló geometria, mely e könyv első fejezetét alkotja, már a múlt században elérte teljes fejlettségét. A matematika e témakörét a különböző térbeli... Tovább

Előszó

Nyugodtan mondhatjuk, hogy a klasszikus ábrázoló geometria, mely e könyv első fejezetét alkotja, már a múlt században elérte teljes fejlettségét. A matematika e témakörét a különböző térbeli alakzatok síkbeli ábrázolásának igénye szülte, melyre elsősorban a mérnöki tudományoknak és a művészeteknek volt szüksége, de ahogy az gyakran előfordul a matematikában, később a terület a matematika önálló fejezetévé vált, mely belső törvényei szerint fejlődött tovább. A meglehetősen sokféle ábrázolás mindegyikénél megadták az euklideszi szerkesztések körévől nem kilépő térbeli szerkesztések síkbeli végrehajtásának lehetőségeit, módjait. Sem az ábrázolási módok, sem a rendelkezésre álló euklideszi szerkesztések nem tették lehetővé tetszőleges térbeli alakzatok ábrázolását. Néhány kivételtől eltekintve csak a sík, az egyenes és a pont volt ábrázolható térbeli elem. Ezen a fejlettségi szinten az ábrázoló geometria lényegében a mérnökök gyakorlati eszközévé vált.
Természetesen a mérnöki igények ennél jóval tovább mentek, és találtak is bizonyos, matematikailag nem értékelhető megoldásokat. Az egyik legfontosabb ilyen igény a görbék ábrázolásával kapcsolatosan merült fel. Ez már akkor probléma volt, amikor hajókat terveztek, és annak például a víztörő orrát kellett megrajzolni. Ez nagyon fontos darabja volt a hajónak, mert nagyban megszabta a hajó sebességét. A szerkesztéskor a hajó orrából már megtervezett néhány pontot kellett egy "szép", sima görbével összekötniük. Ezt még az ötvenes években is egy rugalmas faléccel, melyet az angolok "spline"-nak (ejtsd: "szplájn") neveztek, végezték el úgy, hogy azt a megadott pontokra ráfeszítették, majd mellette meghúzták a vonalat. Vissza

Tartalom

Előszó
Tartalom
Klasszikus ábrázoló geometria1
Perspektivikus ábrázolás1
Nyompáros és mérőszámos módszer9
Axonometrikus ábrázolás14
Monge-féle ábrázolás22
Sztereografikus projekció30
Görbemodellezés35
Lagrange-görbék37
Bézier-görbék39
Összetett Bézier-görbék56
B-szplájngörbék64
Racionális Bézier-görbék71
Felületek modellezése75
Bézier-háromszögfelületek75
Bézier-négyszögfelületek81
Összetett Bézier-négyszög- vagy szplájnfelületek85
Függelék91
A projektív geometria alapfogalmai91
Vektor-vektorfüggvények analízise95
Differenciálgeometriai alapismeretek96
Művészet98
Számítástechnika99
Polárformák101
Bernstein-polinomok106
B-szplájnfüggvények113
Egyebek120
Név- és tárgymutató125
Jelölések és konvenciók129
Irodalomjegyzék131
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A számítógépes ábrázoló geometria alapjai
Állapot:
2.140 ,-Ft
11 pont kapható
Kosárba