Előszó | 11 |
Bevezetés | 15 |
Javaslat tanfolyami felhasználásra | 17 |
A programozás mint emberi tevékenység | 19 |
Programok olvasása | 23 |
Egy példa | 24 |
A számítógépek korlátai | 25 |
A programnyelvek korlátai | 26 |
A programozók korlátai | 28 |
Történeti előzmények | 28 |
Programspecifikációk | 30 |
Összefoglalás | 30 |
Kérdések | 31 |
Irodalomjegyzék | 32 |
Mikor jó egy program? | 33 |
Specifikációk | 35 |
Határidő | 37 |
Felhasználhatóság | 38 |
Hatékonyság | 41 |
Összefoglalás | 44 |
Kérdések | 44 |
Irodalomjegyzék | 45 |
Hogyan tanulmányozhatjuk a programozást? | 46 |
Önmegfigyelés | 47 |
Mások megfigyelése | 49 |
Kísérletezés | 51 |
Pszichológiai mérések | 55 |
A viselkedéstudományi adatok felhasználása | 57 |
Összefoglalás | 59 |
Kérdések | 60 |
Irodalomjegyzék | 61 |
A programozás mint társas tevékenység | 63 |
A programozó csoport | 67 |
Formális és nem formális szervezet | 67 |
Fizikai környezet és szociális szervezet | 70 |
A hiba és az "Én" | 72 |
Az önzetlen programozás | 76 |
A programozói környezet megteremtése és fenntartása | 80 |
Összefoglalás | 84 |
Kérdések | 85 |
Irodalomjegyzék | 86 |
A programozó team | 88 |
Hogyan alakul ki egy team? | 88 |
Célok kitűzése és elfogadása | 93 |
Team-vezetés és team-vezetők | 99 |
A team válságban | 105 |
Összefoglalás | 111 |
Kérdések | 113 |
Irodalomjegyzék | 114 |
Nagy rendszerek programozása | 116 |
Stabilitás változtatás segítségével | 116 |
A teljesítmény mérése | 120 |
A nagy rendszerek struktúrája | 127 |
Nagy rendszerek közös szociális problémái | 130 |
Összefoglalás | 133 |
Kérdések | 135 |
Irodalomjegyzék | 136 |
A programozás mint egyéni tevékenység | 139 |
A programozási feladatok közötti különbségek | 143 |
Tapasztalt, illetve kezdő programozók | 143 |
Amit a programozó el akar érni | 147 |
A programozói munka szakaszai | 154 |
Összefoglalás | 159 |
Kérdések | 160 |
Irodalomjegyzék | 161 |
Személyiségjegyek | 163 |
Az őrült bombázó | 163 |
A személyiség változásai | 165 |
A személyiség állandó jellemzői | 167 |
A személyiség kritikus tulajdonságai | 170 |
Személyiségvizsgálatok | 174 |
A programozók személyiségvizsgálata | 178 |
Összefoglalás | 180 |
Kérdések | 180 |
Irodalomjegyzék | 181 |
Intelligencia vagy problémamegoldó képesség | 183 |
A pszichológiai beállítódás | 183 |
A sproblémamegoldás néhány dimenziója | 186 |
A programozói intelligencia megnyilvánulásai | 188 |
Alkalmasságvizsgálatok | 192 |
Programozók alkalmasságvizsgálata | 193 |
Összefoglalás | 198 |
Kérdések | 199 |
Irodalomjegyzék | 200 |
Motiváció, gyakorlás és tapasztalat | 202 |
Motiváció | 203 |
Képzés, oktatás és nevelés | 206 |
A tanulás ellen ható erők | 210 |
Hogyan tanuljunk programozni? | 215 |
Összefoglalás | 220 |
Kérdések | 221 |
Irodalomjegyzék | 221 |
A programozás eszközei | 223 |
Programnyelvek | 227 |
A programnyelvek és a természetes nyelvek | 228 |
Programnyelvek tervezése | 232 |
Összefoglalás | 236 |
Kérdések | 237 |
Irodalomjegyzék | 237 |
A programnyelvek tervezésének néhány elve | 239 |
Egységesség | 239 |
Tömörség | 246 |
Térbeli és időbeli gondolkodás | 251 |
Tradició és újítás | 255 |
Különleges célú, több célú és játéknyelvek | 260 |
Összefoglalás | 264 |
Kérdések | 265 |
Irodalomjegyzék | 266 |
A programozás további eszközei | 269 |
Programpróba-eszközök | 269 |
Operációs rendszerek | 274 |
Időmegosztásos, illetve kötegelt feldolgozás | 282 |
Dokumentálás | 286 |
Összefoglalás | 294 |
Kérdések | 295 |
irodalomjegyzék | 296 |
Utószó | 301 |