1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szállodai üzletvezetők kézikönyve

Kézikönyv a szállodai üzletvezető operatív ellenőrzési feladatairól

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Belkereskedelmi Továbbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 28 oldal
Sorozatcím: Szakmai Kiskönyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-01-4587-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
A SZÁLLODÁK SZERVEZETE, BELSŐ MUNKAKAPCSOLATA
1. A szálloda mint rendszer
A modern vállalati szervezés vagy vállalatvezetés a rendszerelméleten alapul.
A rendszer... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
A SZÁLLODÁK SZERVEZETE, BELSŐ MUNKAKAPCSOLATA
1. A szálloda mint rendszer
A modern vállalati szervezés vagy vállalatvezetés a rendszerelméleten alapul.
A rendszer fogalmán valamilyen közös ismérv alapján együvé tartozó különböző elemek, részek, egységek kölcsönös, dinamikus kapcsolatát kell érteni. Ezek szerint minden vállalat vagy annak egy kisebb része - a vendéglátó vállalaton belül például egy-egy üzlet, a mi esetünkben szálloda - önálló rendszernek is tekinthető, amely szintén számtalan rendszercsoportból áll.
Erre a rendszerelméletre épül a rendszerszemléletű ellenőrzés is. Ebből a szempontból a szálloda olyan rendszer, amely biztosítja a vendégek szállással, étkezéssel és egyéb szolgáltatásokkal való ellátását, a hozzá kapcsolódó és erre a rendszerre épülő ellenőrzés pedig követi a rendszeren belül végbemenő és nagy vonalakban az előzőekben vázolt tevékenységet.
Minden rendszerre jellemző, hogy bemenő és kijövő információkkal dolgozik (a bemenő és kijövő információk közben átalakulnak). Az ellenőrzés során ezeket veszik számításba, az ellenőrzést az információk valódiságára, célszerűségük és eredményességük vizsgálatára alapozzák.
Mindezeket azért szükséges előre bocsátani, mert egy szálloda munkájának ellenőrzésekor - a benne folyó bonyolult munka és a hozzá kapcsolódó számtalan információ miatt - igen sok és szerteágazó feladatot kell megoldani, aminek teljes részletességű leírását e kézikönyv terjedelme nem teszi lehetővé, sőt nem is célja a könyvnek; a szállodai üzletvezetők operatív ellenőrzésével foglalkozik (és azzal is csak szűkített terjedelemben). Vissza

Tartalom

I. fejezet
A szállodák szervezete, belső munkakapcsolata 5
1. A szálloda mint rendszer 5
2. A szállodai rendszeren belüli munkakapcsolatok 5
II. fejezet
A földszinti munka ellenőrzése 7
1. A szobafőnök munkájának ellenőrzése 7
A megrendelések ellenőrzése 7
A vendégek érkezése 8
2. A szállodai portások munkájának ellenőrzése 10
3. A porta körüli dolgozók munkájának ellenőrzése 12
4. A számlázás ellenőrzése 13
5. A pénztár ellenőrzése 14
III. fejezet
Az emeleti munka ellenőrzése 16
1. A vendégszobákkal kapcsolatos ellenőrzési tevékenység 16
2. Az emeleti társashelyiségekkel kapcsolatos ellenőrzési feladatok 17
IV. fejezet
A kiegészítő szolgáltatásokkal kapcsolatos ellenőrzés 20
1. A kiegészítő szolgáltatások ellenőrzésének általános szempontjai 20
2. A telefon- és telexkezelők ellenőrzése 21
3. Mosás, vasalás, varrás ellenőrzése 22
4. Reklám és propaganda 23
V. fejezet
A szállodák műszaki tevékenységével kapcsolatos ellenőrzési feladatok 24
VI. fejezet
Az ügyvitel ellenőrzése 25
VII. fejezet
A fogyasztói érdekvédelem ellenőrzése a szállodákban

Mohácsi Ferenc

Mohácsi Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mohácsi Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem