A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szabadidő szervezésének alapismeretei

Jegyzet a szabadidő-szervezők képzési programjához

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 85 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Jegyzet. Tankönyvi szám: 920301.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mire jók az alapismeretek? Magától érthető: a szabadidő-szervezők a szabadidőt szervezik. Mégpedig gyermekek és felnőttek szabadidejét, akik különböző nevelési-oktatási intézményekben - óvodákban,... Tovább

Előszó

Mire jók az alapismeretek? Magától érthető: a szabadidő-szervezők a szabadidőt szervezik. Mégpedig gyermekek és felnőttek szabadidejét, akik különböző nevelési-oktatási intézményekben - óvodákban, iskolákban, diákotthonokban, nevelőotthonokban - tanulnak, élnek, illetve különböző művelődési intézmények, közösségek, egyesületek, társaságok programjait látogatják, netán szociális intézmények lakói. Amint mondanivalómban előre haladnak, Tisztelt Olvasóim, látni fogják, hogy nem annyira a szabadidő szervezése lesz a feladatuk, mint inkább a szabadidőben végbemenő tevékenységek szervezése, ami nem jelenti azt, hogy ne kellene segíteniük azoknak az időkereteknek a létrejöttében, melyekbe ezek a tevékenységek beleilleszthetők. Munkájuk mindenképpen sokszínű és bonyolult, nagyon gyakorlati és konkrét. Ezért gyakorlati és konkrét az a tudás is, amit megkövetel.
Hangsúlyozva még, hogy e munkának bizonyosan kialakulnak a sémái, receptjei, de azért minden egyes aktusa sajátos és egyedi feladatot jelent, mindig más és más helyzetben kell cselekedni, valamilyen mértékben mindig eltérően az előzőektől.
A gyakorlati munkát a gyakorlatban lehet megtanulni, ott lehet megszerezni az elvégzéséhez elengedhetetlen tudást. A későbbiekben szó lesz arról, hogy a tanulás egyik fajtája, útja az ún. komponensként végbemenő avagy járulékos tanulás, amely nem a megtanulás céljára szerveződik, hanem egészen más, közvetlen feladatok végrehajtására, de eközben tanulás is végbemegy, gyakran anélkül, hogy erről tudomást vennénk. Nem tanulásként éljük át, hiszen egészen más tennivalók elvégzésére koncentrálunk. A végén pedig, amikor a feladatot teljesítettük, a tennivalókat elvégeztük, a hozzájuk kapcsolódó tudásnak is birtokába jutottunk. Látható, hogy ez a fajta tanulás része (komponense, járuléka) egy másfajta (nem tanulási) tevékenységnek. Nos, a szabadidő és benne végbemenő tevékenységek megszervezését jórészt szervezés közben, a feladatok jelentkezése és végrehajtása során fogják megtanulni, vagyis a komponensként végbemenő tanulás útján. Vissza

Tartalom

Mire jók az alapismeretek? 3
1. A szabadidő felfedezése 5
2. Az emberi élet idő- és tevékenységszerkezete 12
3. Milyen idő a szabadidő? 18
4. Két időmérleg 24
5. A szabadidő-szervező munkája 1 28
6. Tipikus tevékenységek a szabadidőben 29
7. A játékok 35
8. A tanulás 48
9. A szabadidő-szervező munkája II 66
10. A szabadidő kigazdálkodásának és felhasználásának feltételei 67
11. A szabadidő-szervező munkája III 77
Ajánlott szakirodalom 80
Néhány könyv a gyermekjátékokról 81
A szabadidő tervezése 82
Gyakorlati feladatok 83
Vizsgatételek 84

Csoma Gyula

Csoma Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csoma Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem