kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Medicina Könyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 358 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-242-967-2 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 3035. |
Bevezetés | 1 |
Miben segíthet egy könyv? | 2 |
A megbízható információk hiánya és a stressz | 2 |
Szempontváltás követelménye | 4 |
A stresszről általában | 4 |
A stressz és a viselkedés kapcsolata | 6 |
A bizalom-bizalmatlanság kérdése | 7 |
A legfontosabb üzenet | 8 |
A tudomány segítsége | 11 |
A megbízható tudomány | 11 |
A viselkedéstan tudománya | 12 |
A viselkedéstan viselkedésfogalma | 13 |
A viselkedés és környezete | 13 |
A változtatás előkészítése | 15 |
A viselkedéselemzés | 16 |
Az egyéni megközelítés szükségessége | 18 |
A viselkedés kiválthatósága | 19 |
A viselkedés belső környezete | 21 |
A tanulás mint belső környezetváltozás | 22 |
Funkcionális kapcsolatok | 23 |
Az eddigiek áttekintése | 25 |
Viselkedésünk meghatározói | 27 |
Láthatatlan erővonalak | 28 |
Okok helyett következmények | 28 |
A viselkedés érzékeny a következményeire | 29 |
A hatástörvény | 30 |
Az operáns szemléletmód | 30 |
Az operáns tanulás | 31 |
Megerősítő és büntető stimulusok | 31 |
A megerősítés és a büntetés | 32 |
Pozitív és negatív megerősítés | 32 |
Érzéseink és a viselkedésünk | 34 |
A tudatos tervezés lehetősége | 34 |
A büntetés velejárói | 36 |
A kontingenciák és a megkülönböztető stimulusok | 38 |
A megkülönböztető stimulusok téves jelzései | 41 |
Kioltódás | 43 |
Időszakos megerősítés | 43 |
Frusztráció | 44 |
A közvetlen megerősítés szabálya | 45 |
Elkerülő viselkedés és szorongás | 45 |
A Pavlovi tanulás | 49 |
Az operáns és a Pavlovi tanulás együtt | 51 |
Stimulusgeneralizáció és diszkrimináció | 57 |
Stimulustelítettség és -hiány állapota | 58 |
Befejező megjegyzések | 60 |
Az akaraterő és korlátai | 61 |
Az akaraterő rendeltetése | 61 |
Az emberi nyelv előzményei | 62 |
A szociális kontingenciák létrejötte | 63 |
A beszédtanulás egyéni története | 65 |
Viselkedési szabályok | 66 |
Az akarat és az akaraterő | 68 |
A modelltanulás | 70 |
Az akarat kisiklása | 70 |
A közvélemény eredete | 72 |
A kritikus személyek | 73 |
A maximalizmus háttértényezői | 75 |
A legelterjettebb stresszforrás | 76 |
Harc az igazságért | 77 |
A nyelvi viselkedés tévútjai | 80 |
Az akarat korlátai | 85 |
Egy rövid visszatekintés | 88 |
Személyiségi tényezők | 89 |
A személyiség mint önmagunk megélése | 89 |
A viselkedés állandósága | 90 |
Öröklődés és viselkedés | 91 |
A viselkedés egyéni különbségei | 92 |
Alkat és viselkedés | 93 |
Környezeti és örökletes tényezők összefonódása | 93 |
Múlt a jelenben | 94 |
Hierarchia vagy rangsor | 96 |
Ragaszkodás | 100 |
Territoriális viselkedés | 101 |
A személyiségi tényezők fogalma | 103 |
Még egyszer az "ok nélküli" stresszreakciókról | 106 |
Személyiségzavarok | 109 |
Paranoid személyiségzavar | 110 |
Skizoid személyiségzavar | 110 |
Skizotipikus személyiségzavar | 111 |
Antiszociális személyiségzavar | 111 |
Határeeseti személyiségzavar | 111 |
Hisztrionikus személyiségzavar | 111 |
Nárcisztikus személyiségzavar | 112 |
Elkerülő személyiségzavar | 112 |
Függőségi személyiségzavar | 112 |
Kényszeres személyiségzavar | 112 |
Az alulkontrollált emberek | 113 |
Összefoglaló megjegyzések | 116 |
A stresszcsökkentés alapelvei | 117 |
A stresszcsökkentés stratégiája | 118 |
A rejtett stresszek felismerése | 119 |
A kritikus személyek azonosítása | 121 |
Az ürügy-lényeg megkülönböztetésének módszere | 123 |
A hatásos kommunikáció eszközei | 133 |
Segítőközösség igénye | 135 |
A hátrány ledolgozása | 136 |
A személyes tér védelme | 140 |
A változtatás menetrendje | 145 |
A kontingenciaváltoztatás hibás módszerei | 149 |
Önmagunk befolyásolása | 153 |
A stresszcsökkentés más módszerei | 154 |
Befejező megjegyzések | 156 |
Stresszhelyzetek elemzése és megoldása | 157 |
Gyermeknevelés és gyermekeink stresszei | 163 |
Szófogadás, tanulás | 164 |
A gyermeknevelés tágabb környezete | 172 |
A szeretet hiánya | 174 |
Hazudozás | 176 |
Életkori sajátosságok | 177 |
A gyermeknevelés ördögi körei | 178 |
Válás, nevelőszülők | 181 |
Stresszek az óvodában, iskolában | 182 |
Gyermekek szempontjai | 185 |
Befejező megjegyzések | 188 |
A párválasztás buktatói | 189 |
Csapdahelyzetek felismerése | 189 |
Az érzelmek fogságában | 190 |
A biolgóia kiigazítása | 192 |
Hitek és saját tévhitek | 194 |
A személyre szóló biztonság | 205 |
Kapcsolatok érzések nélkül | 208 |
Hogyan kezdeményezzek? | 211 |
A kapcsolat fenntartásának alapelve | 214 |
A visszautasítás bonyodalmai | 215 |
A jövő szempontjai | 221 |
Házasságok kényszerpályái | 222 |
A beszélőviszony visszaállítása | 223 |
A legveszélyesebb "ellenfél" | 229 |
A leggyakoribb konfliktusforrások kiiktatása | 230 |
Rejtett önzések | 235 |
Indulat helyett szabályirányított viselkedés | 238 |
Merénylet az intimitás ellen | 240 |
A válás közelében | 241 |
Vissza a családhoz | 246 |
Új házasság új kontingenciái | 248 |
Külső stresszek | 249 |
A szexuális problémákról röviden | 252 |
A jó házasság titkáról | 252 |
Rövid összegzés | 253 |
Barátok, rokonok és mások | 254 |
A barátság fogalma | 254 |
A barátság vízválasztói | 255 |
Egyenlőtlen kapcsolatok | 256 |
Viselkedési önismeret | 258 |
Társasági élet | 260 |
Konfliktushelyzetek lakótársakkal és másokkal | 262 |
A rokonok árnyoldalai | 264 |
Rövid összegzés | 268 |
A munkahely és hatalom megpróbáltatásai | 269 |
A fokozott fáradékonyság háttere | 270 |
A főnök-beosztott viszony alakítása | 271 |
Az ideális főnök | 274 |
Az érem másik oldala | 275 |
Egyenlőtlen egyenrangúak | 279 |
A hivatal hatalma | 284 |
Néhány tanulság | 289 |
Az időskor terhei | 290 |
Az időskori hangulatromlás háttere | 290 |
A "nagytervű" idős emberek | 291 |
Megerősítők idős embereknek | 294 |
Az elmúlás kérdése | 298 |
Visszatekintés az életünkre | 300 |
Az összetett problémák megközelítése | 301 |
A viselkedésbefolyásolás akadályai | 301 |
Az alulkontrollált gyermek | 303 |
Drog, bűnözés és szekták | 311 |
Alkoholproblémák a gyakorlat nézőpontjából | 315 |
Nem kívánt ragaszkodás | 320 |
Féltékenység | 323 |
Impotencia, frigiditás | 325 |
Kulturált válás | 326 |
A magány csapdája | 328 |
Alulkontrolláltak leszerelése | 331 |
Együttélés lelki betegséggel és lelki betegekkel | 332 |
A nemlét mezsgyéjén | 341 |
Kiút a körülmények fogságából | 343 |
Közösségek szervezése | 344 |
Viselkedéstan társadalmi szinten | 345 |
A vezetők kiválasztása | 345 |
Önmagunk meghaladása | 346 |
Viselkedéstani szakkifejezések jegyzéke | 347 |
Tárgymutató | 355 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.