A pedagógia és a tudományok, pedagógiai alapfogalmak | |
A pedagógia helye a tudományok rendszerében | 5 |
A pedagógia pártossága | 8 |
A pedagógia két jellege | 10 |
A pedagógia részei | 11 |
Pedagógiai alapfogalmak | 13 |
Nevelés | 13 |
Művelődés, művelés, műveltség | 14 |
Képzés | 15 |
A nevelés mint társadalmi funkció | |
A nevelés eredete és fogalma | 18 |
A nevelés társadalmi jelentősége | 20 |
A nevelés történeti és osztály jellege | 21 |
A nevelés nemzeti jellege | 22 |
A sportvezetés pedagógiája, mint a sportolók nevelésének társadalmi folyamata | 24 |
A nevelés mint személyek közötti viszony | |
A nevelés célja és iránya | 27 |
A nevelés szervezettsége, tervszerűsége | 30 |
Közvetlen és közvetett nevelő hatások | 31 |
A nevelés irányultsága a folyamatos állandó nevelés eszméje | 32 |
A sportvezetés pedagógiája mint a sportolók személyiség formálásának folyamata | 33 |
A nevelés szervezeti formái | |
Család | 39 |
Iskola | 39 |
Ifjúsági szervezetek | 41 |
Kulturális és egyéb intézmények | 42 |
Felnőtt továbbképzés, népművelés | 43 |
Sportegyesületek | 45 |
A személyiség | |
A személyiség és a társadalom | 48 |
A személyiség és az egyéniség fogalma | 50 |
Az idealista személyiségelmélet | 53 |
A marxista személyiségelmélet | 55 |
A személyiség fejlődése | 58 |
A személyiség fejlődésének tényezői, az öntudat kialakulása | 60 |
A nevelés és a nevelhetőség | |
Az öröklés és a környezeti feltételek viszonya a fejlődésben | 65 |
Az öröklött adottságok környezeti feltételek és a nevelés szerepe, a személyiségjegyek kialakításában (képességek, tulajdonságok, jellemvonások) | 67 |
A közvetlen környezet hatása a fejlődésre | 69 |
A lét és tudat viszonya a fejlődésben | 71 |
A nevelés fő feladatai, a sportolók nevelésének fő feladatai és módszerei | |
A nevelés fő feladatainak fogalma, csoportosítása és összefüggése | 75 |
A testi nevelés, testnevelés célja, feladata, tartalma. A testgyakorlás, a testgyakorlati ágak, sport fogalma, nevelésben elfoglalt helye, egymáshoz való viszonya | 76 |
Tudományos nevelés a sportolók tudományos nevelése | 83 |
Erkölcsi nevelés, a sportolók esztétikai nevelése | 85 |
Esztétikai nevelés, a sportolók esztétikai nevelése | 88 |
Közösségi nevelés, a sportolók közösségi nevelése | 91 |
Politechnikai nevelés, a sportolók politechnikai nevelése | 95 |
Pszichikus folyamatok szerinti nevelési fő feladatok, a sportolók nevelésének folyamatában | 97 |
Értelmi képességek fejlesztése a sportolók nevelésében | 97 |
Az érzékelés fejlesztése a sportolók nevelésében | 98 |
Az észlelés fejlesztése a sportolók nevelésében | 99 |
Az emlékezés a képzelet fejlesztése a sportolók nevelésében | 99 |
A sportolók érzelmi, akarati és tevékenységre való nevelése | 100 |
A nevelés, sportolónevelés módszerei | 103 |
A nevelés alapelvei rendszerük és összefüggésük lényege | |
A kommunista eszmeiség elve | 114 |
A tudatosság elve | 115 |
Az aktivitás elve | 115 |
A közösségi nevelés és az egyéni bánásmód elve | 116 |
A követelés és a tisztelet elve | 117 |
A pozitivumokra való támaszkodás elve | 118 |
A tervszerűség elve | 118 |
Az életkori sajátosságok figyelembevételének elve | 119 |
A nevelőhatások egységének elve | 119 |
Szociológia és pedagógia a sportvezetésben | |
Szociológiai alapfogalmak | 122 |
A szociológia, pedagógia kapcsolata | 124 |
A sportvezetők és sportmunkások nevelésének célja és feladata | 126 |
Sportbarátok nevelésének célja, lehetősége, jelentősége | 126 |
A jegyzetben használt idegen szavak jegyzéke | 129 |
Irodalom | 133 |