Előszó
Kaltenbach Henrik "A sportrepülő könyve" megírásával jó szolgálatot tett.
A repülőtudásra szomjas magyar ifjúság úgy felszítta az első kiadást, mint a bugaci homok a nyári esőt.
Csodálatosan...
Tovább
Előszó
Kaltenbach Henrik "A sportrepülő könyve" megírásával jó szolgálatot tett.
A repülőtudásra szomjas magyar ifjúság úgy felszítta az első kiadást, mint a bugaci homok a nyári esőt.
Csodálatosan tanulékony a mi fiatalságunk. a Horthy Miklós Nemzeti Repülő Alap anyagi támogatásával és irányításával a Magyar Euro Szövetség vezetése alatt a repülőegyesületekben, kiképzőkeretekben immár az ötödik munkaév kezdődik. A négy év alatt motoros- meg vitorlázórepülővé, gépszerelővé, rádióssá többezer magyar fiút képezett ki a mi lelkes oktatógárdánk. A növendékek között képviselve volt Magyarország minden vidéke, a társadalom minden rétege. Nagyobb részük olyanok sorából került ki, akik csak nyolc elemit, vagy négy középiskolát végeztek. A legtöbbjük még csak messziről látott repülőgépet és motort, amikor kiképzésre került. Az iskolából hozott természettudományi alapismeretek legtöbbjüknél igen szűk körre szorítkoztak és mert rendszerint nem kapcsolódtak kellő szemléltető kísérletekhez, sem pedig oly laboratóriumi vagy műhelygyakorlathoz, amelyeknél az elméleti ismereteik reális alkalmazást nyertek volna, tudásuk meglehetősen gyökértelen volt. Mégis a kereteinknél folyó aránylag rövid kiképzés eredményei meglepően jók voltak. Ez természetesen elsősorban köszönhető oktatóink szaktudásának, fáradtságot nem ismerő komoly igyekeztüknek, meg helyes tanítói érzéküknek, amellyel felismerték és kihasználták azt a tényt, hogy a növendékben megvan az oktatás sikerének első alapfeltétele, az olthatatlan érdeklődés a tárggyal szemben, a megismerés vágya. De az oktatók munkája eredményes csak azért lehetett, mert a gondjaikra bízott repülő-, szerelő- és rádióscsemetékben megvannak a legjobb adottságok és értelmüket fogékonnyá teszi a repüléshez tartozó minden elméleti és gyakorlati ismeret iránt, hogy a repülésnek jelentőségét intuitív módon határozottabban felismerik, mint sokan a felnőttek közül.
Kaltenbach Henrik jeles repülő és oktató. Ennek a művének második átdolgozott kiadása gazdagítja szellemi felszerelésünket, amellyel a ma és a holnap ifjúsága belép a küzdelembe a levegő meghódításáért, a magyar repülés dicsőségéért!
Budapest, 1942 október hó.
Ember Sándor, országgyülési képviselő, a Horthy Miklós Nemzeti Repülő Alap elnöke.
Vissza