kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | APC-Stúdió BT. |
---|---|
Kiadás helye: | Gyula |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 179 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9135-73-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: AS-D122. |
Előszó | 7 |
Bevezető | 9 |
A speciális pedagógia általános alapjai | 11 |
A speciális pedagógia fogalma és tárgyának meghatározása | 11 |
A speciális pedagógia mint tudományág | 13 |
A speciális pedagógia tudomány rendszerében elfoglalt helye, határtudományok és segédtudományok | 14 |
Közvetlen segédtudományok - normatív tudományágak | 16 |
Közvetlen segédtudományok - deszkriptív tudományágak | 17 |
Közvetett segédtudományok | 17 |
Határtudományágak | 18 |
A speciális pedagógia rendszere | 18 |
Általános irányultságú speciális pedagógiai rendszer | 19 |
A speciális pedagógia rendszere szűkebb értelmezésben | 40 |
Norma, normalitás a speciális pedagógiában | 41 |
A sérültek száma és beiskolázottsága | 44 |
Fejlődés, fejlődési anomáliák | 45 |
Integrált feltételek közötti edukáció | 51 |
A relatíve szegregált feltételek közötti edukáció | 52 |
Kombinált rendszerek | 53 |
Speciális pedagógiai tanácsadás | 53 |
A sérült egyének pályaorientációja | 55 |
Speciális edukációs szükségletek | 58 |
A speciális pedagógia és a sérültekről való gondoskodás története | 62 |
A speciális pedagógia metodológiája | 64 |
A kiválasztott elméleti kiindulópontok tömör leírása | 65 |
A pedagógiai kutatás fajtái | 66 |
A speciális pedagógia kutatási metódusai | 66 |
A kutatási probléma megfogalmazását segítő kutatási módszerek | 67 |
Empirikus adatok gyűjtésére irányuló kutatási módszerek | 68 |
A kapott eredmények feldolgozására vonatkozó metódusok | 70 |
Diagnosztika a speciális pedagógiában | 74 |
A speciális nevelés filozófiája | 78 |
A sérültek kommunikációjának elmélete | 80 |
A kibernetika és a speciális pedagógia | 89 |
A nevelési rehabilitáció | 97 |
Komplex rehabillitáció | 97 |
A komplex rehabilitáció módszerei, alapelvei és formái | 99 |
Nevelési rehabilitáció (speciális pedagógiai) | 103 |
Speciális edukáció | 105 |
A speciális nevelés módszerei | 106 |
Az oktatás módszerei | 106 |
Újabb felosztások | 109 |
A sérült diákok oktatási formái | 110 |
Az oktatás tartalma - curriculum | 112 |
A sérültek edukációs folyamatában szerepet játszó instruktív médiumok és technikai eszközök | 114 |
Edukációs és kompenzációs technikai eszközök | 116 |
Rehabilitációs technikai eszközök | 117 |
A speciális iskolák és nevelési rendszerek tana | 119 |
Az edukáció irányítása és önigazgatása a sérültek iskoláin és rendszerein belül | 119 |
A sérült és zavarral rendelkező tanulók intézményrendszere | 124 |
A speciális iskolák rendszere | 126 |
Speciális oktatási intézmények rendszere | 128 |
A gyógyító-preventív intézmények rendszere | 130 |
A szociális szolgáltatások intézményrendszere | 131 |
Az érdeklődésen alapuló szervezetek és alapítványok intézményrendszere | 132 |
Az összehasonlító (komparatív) speciális pedagógia | 133 |
Az ISCED 1997-es klasszifikációjának nemzetközi normája (a szlovák és a német speciális iskolarendszer összehasonlítása) | 134 |
Oktatási koncepciók | 135 |
Maria Motessori pedagógiája | 136 |
Maria Grzegorzewska speciális pedagógiája | 136 |
A énai-terv | 138 |
A Waldorf-iskola | 138 |
Don bosko pedagógiai felfogása | 139 |
Konstruktivista speciális pedagógia | 140 |
Konduktív pedagógia | 140 |
A pedagógia individuál-pszichológiai felfogása | 140 |
A Dalton-terv | 141 |
Ovidius Decroly pedagógia felfogása | 141 |
Battav-iskola | 142 |
Pragmatikus pedagógia | 142 |
Az alkotó humánus nevelés, AHN-rendszer | 143 |
A speciális pedeutológia | 145 |
A szűkebben értelmezett speciális pedagógia rendszere | 148 |
A mentálisan sérültek pedagógiája | 148 |
A látássérültek pedagógiája | 150 |
A hallássérültek pedagógiája | 153 |
A testi fogyatékosok, betegek és egészségileg legyengültek pedagógiája | 158 |
Kommunikációs zavarral rendelkező gyermekek pedagógiája - logopédia | 159 |
Tanulászavarokkal küzdő gyermekek pedagógiája | 161 |
Pszicho-szociális zavarral rendelkezők pedagógiája | 163 |
A halmozottan sérült egyének pedagógiája | 164 |
A kiemelkedő képességekkel és tehetséggel rendelkezők pedagógiája | 166 |
Összefoglalás | 171 |
Irodalom | 172 |
Summary | 177 |
Ábrák jegyzéke | 178 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.