Bevezetés | 9 |
A festő-Anyagok és eszközök | 19 |
A "Négy kincs" | 19 |
Tus és ecset (a kép lelke és szelleme) | 25 |
Különleges szerszámok | 27 |
A festő | 30 |
Festőtípusok-társadalmi státusok | 33 |
A festő műhelye | 48 |
A kalligráfia | 59 |
A kalligráfia szabályai | 59 |
A kalligráfia kínai esztétikája | 64 |
A pecsét | 71 |
A kép-Technika és stílus | 77 |
Kalligrafizmus | 77 |
"Míves ecset" és "eszmeírás" | 86 |
Stílus és művészetszemlélet | 88 |
A kép világa | 93 |
Felosztás | 93 |
Az ember világa | 97 |
A képzelet világa | 122 |
A természet világa | 150 |
A kép jelentése | 181 |
A képszerűség: az ontológikus kép | 182 |
A stilizálás maximuma és optimuma | 183 |
A síkszerűség: a dekoratív kép | 186 |
Az artisztikus térszemlélet | 187 |
A festészet és a többi művészet | 191 |
A kínai kép jelentése | 196 |
A piktúra leszármazottai és rokonai | 198 |
A piktúra mint kézművesség | 198 |
A sokszorosított festmény | 211 |
A kép élete | 231 |
A kép élete | 231 |
A kép közönsége | 240 |
Befejezésül | 245 |
Függelék | 251 |
Jegyzetek | 251 |
Válogatott bibliográfia | 255 |
A képek jegyzéke | 257 |
A képek forrása | 262 |
Dinasztikus kronológia | 263 |
Névmutató | 264 |
Tárgymutató | 268 |
Képjegyzék | |
Ecsetek, ecsettartó, tusrúd, dörzskő, víztartó | |
Si-tao: Virágültetés | |
Kuo-Hszi (?): Tájkép | |
Kao Csi-pej: Remete | |
Csi Paj-si: Bambusz | |
Palota | |
Veng Cseng-ming: A festő vidéki háza | |
Huj-cung császár (?): Mályva és aranyfácán | |
Vu Tao-ce (?): Legendaillusztrációk (részletek) | |
Vang Vej (?): Téli táj | |
Szu Tung-po (?): Szikla és görcsös fa | |
Mi Fu (?): Tavaszi táj | |
Li Tang (?): Vízesés | |
Li Tang (?): Falusi orvos | |
Buddhista kolostor a Huang-sanon | |
Remete | |
Liang Kaj (?): Favágó | |
Csang Ta-csien: Táj Si-tao modorában | |
Csu Ta: Jégmadár | |
Kun-can: Táj. P. | |
Zsen Hsziung: Falusi ünnep | |
Cseng Pan-csiao: Bambusz és szikla | |
Je Csien-jü: Csi Paj-si fest | |
Csu Ta: Virágos ág | |
Huang Pin-hung: Déli táj | |
Si-tao és Vang Jüan-csi: Szila és bambusz | |
Bambuszlevél-alakzatok | |
Öreg fa Kuo Hszi stílusában | |
Öreg fa Vang Vej stílusában | |
"Nagy pecsétírás" | |
"Nagy pecsétírás" | |
"Kancellista írás" | |
"Standard" írás | |
A "kurzív" írás egyik változata | |
Az írásjegy elemeinek szerkezeti elhelyezése | |
Az írásjegy felépítésének sorrandje | |
"Fogalmazó" írás | |
"Fogalmazó" írás | |
Liang Kaj (?): Vang Hszi-cse legyezőre ír. P. | |
Szu-Tung-po levele | |
Pecsétnyomók csiszolt kőből | |
Li Ti: Fehér hibiszkusz | |
Csen Pan-ting: Fehér hibiszkusz | |
Si-tao: Táj, Fank Kuan modorában | |
Előkelő utasok kísérettel | |
Vadászat | |
Ku Kaj-cse (?): Intelmek udvarhölgyeknek (részlet) | |
Csou Ven-csü: Udvari koncert (részlet) | |
Ku Hung-csung: Han Hszi-caj tivornyája (részlet) | |
Csang Hszüan (Huj-cung császár kópiája?): Selyemkészítő udvarhölgyek (részlet) | |
Li Kung-lin (?): Öt ló | |
Han kan: Hszüan-cung cszászár lova | |
Li Ti: Hazatérő paraszt | |
Li Ko-zsan: Bivalypásztor | |
Hazatérő vadász | |
Csang Ce-tuan: A Folyó a Csing-ming ünnepen (részletek) | |
Komédiások | |
Hu Hsziang: Itatás (részlet) | |
Konfucius | |
Liang Kaj (?): Li Taj-po | |
Csen Csü-csung: Caj Ven-csi hazatérése (részletek) | |
Jen Li-pen (?): Vu császár | |
A "Nyugati Paradicsom" | |
Mudrák (kéztartások) | |
Két Kuan-jin | |
Si Ko: Elmélkedés | |
Jelenetek Buddha életéből | |
Amitabha Buddha tanítványokkal | |
Az égtájak jelképek | |
Buddha, az öt bolygó ura | |
A nyolc hexagram, az égtájak és állatövi jegyek jelképei | |
A jin-jang embléma | |
Csao Pu-cse (?): Lao-ce | |
Sou-hszing | |
Vu Cung-jüan után (?): Nyolcvanhét halhatatlan (részlet) | |
A "Nyolc Halhatatlan" | |
Tung-fang Suo | |
Jin-to-lo: Si-tö és Han-san (részlet) | |
Csen Zsunbg (?): Öt sárkány | |
Sárkányok, jelképekkel | |
Tündér főnixháton | |
Mitológiai állatok | |
Csou Fang (?): Jang Kuj-fej fürdő után | |
"Tavaszi Palota"-kép | |
Száz szarvas (részlet) | |
Mu-csi: Tigris | |
Vu Co-zsen: Verekedő jakok | |
Gyümölcstolvaj-majmok | |
Huang Csüan: Madarak, rovarok, hüllők | |
Rovarok | |
Csi Paj-si: Rákok | |
Darvak | |
Vang Csu-csiu: Halászsasok | |
Li Ku-csan: Gém | |
Mandarinkacsa-pár | |
Mu-csi: Mynah | |
Li Cseng: Fenyők | |
(Vang?) Jen-szou: Szilvavirág | |
Csu Ta: Barack és két mynah | |
Jü Fej-an: Lótusz virága | |
Bambusz és szikla | |
Bambusz szára és csomói | |
Jü Fej-an: Magnólia | |
Jü Fej-an: Peónia | |
Sziklás táj | |
Csin Csung-ven: Hua-san | |
Sárkányhajók versenye | |
Táj | |
Hszia Kuj: Ködös táj | |
Remete (Ősz) | |
Ma Jüan (?): Holdnéző | |
Li Hsziung-vaj: Vázlat | |
Hegyi fogadó | |
Hszia Kuj: Folyómenti táj (részletek) | |
Ma Fen: Vadludak | |
Ma Jüan: Magányos halász | |
Halhatatlanok kísérete | |
Paraszti munkák | |
Han Kan (?): Két ló | |
Két lovas, ismeretlen festő képe a Tang-korból | |
Darunézők | |
Tanmese illusztrációk | |
Matróna portréja | |
Csiang Csao-ho: Rajzoló fiúcska | |
A Gyémánt-szutra illusztrációja | |
Szilvavirág | |
Mályvavirág | |
Vad- és háziludak, kócsagok | |
Templomcsarnok tetőszerkezete | |
Várakozás és Selyemüzlet | |
Magtár. | |
"Fényes ház, gazdagság" újévi kép | |
Anatómiai ábra | |
Kakas | |
Színpadi figurák | |
Szövött selyemkép | |
Függő tekercskép | |
Pien Sou-min: Vadlibák, legyezőkép | |
Műértők | |
Csi Linag-ji: Peónia és méhek | |
Li Ko-zsan: Az "Orchidea Pavilon" | |
A négy égtáj jelképe | |
Hszü Pej-hung: A sárkány szeme | |
Tibeti tanka | |
Vu Co-zsen: Panda-mackó | |
Csen Csi-fo: Fenyő, virág, madár | |
Vu Csang-si: Peóniák | |
Li Ko-zsan: Pirosló ősz | |
Kuan Liang: Peking-opera | |
Hszü Pej-hung: Kakas | |
Zsen Po-nien: Madár és virág | |
Csi Paj-si: Paradicsommadarak | |
Csen Pan-tign: Krizantémum | |
Vang Huj: Táj | |
Huang Pin-hung: Táj | |
Színes fametszet a Zsung Pao Csaj-nyomdából | |
Árnyjáték-figurák Hszainból | |
Csi Paj-si: Ősz | |
Ismeretlen: Táj esőben | |