1.060.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A sajtóműfajok kézikönyve

Szerző
Budapest
Kiadó: MUOSZ Oktatási Igazgatóság-Bálint György Újságíró Iskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 183 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: 500 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Műfajismeret! órán jegyezte meg az egyik hallgató: "Mi szükség van arra, hogy műfaji kritériumok alapján elemezzünk Írásokat? A döntő az, hogy jó-e az írás vagy sem," Az első hallásra talán... Tovább

Előszó

Műfajismeret! órán jegyezte meg az egyik hallgató: "Mi szükség van arra, hogy műfaji kritériumok alapján elemezzünk Írásokat? A döntő az, hogy jó-e az írás vagy sem," Az első hallásra talán elfogadhatónak tetsző érvelést a gyakorlat cáfolja. Példákkal szemléltetve ellenérvünket: ha egy kishír négy alapvető eleméből /mi, hol, mikor és kivel történt/ csak egy is hiányzik, az olvasó bosszankodik. Ha a publicista a belső vezércikkben nem építkezik szigorú logikai rendben vagy deklaratív, kinyilatkoztató, netán kioktató stílusban ír - holott a tények, az érvek polémikus felsorakoztatásával mintegy be kellett vonnia az olvasót az együtt-töprengésbe, a következtetések levonásába -, nem biztos, hogy végigolvassák a cikkét. Az újságíró, bár tartalmi hibát nem vétett, nem éri el a kívánt hatást, mert nem tartotta be a belső vezércikkre jellemző műfaji követelményeket . A bevezetőben idézett kolléga mindkét írásra - a "legegyszerűbbnek" tartott műfajra, a kishírre, és a nehezebbre, a belső vezércikkre, nyilván azt mondaná - és okkal hogy ezek az írások "nem jók". De miért? A kérdésre adandó válaszban kimutathatjuk, hogy az újságíró figyelmen kívül hagyott alapvető műfaji sajátosságokat, s írása ezért nem sikerült, illetve nem elég hatásos. így az olvasó is érzékeli a műfaji gyengeségeket, anélkül persze, hogy bármiféle ismerete lenne az újságírói műfajokról. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 3
Faragó Jenő: A MŰFAJOKRÓL ÁLTALÁBAN 7
A sajtóműfajok felosztásának elvei és rendszere 7
A tartalom és a műfaj 17
A lapstruktúra és a műfajok 24
Tiszta műfajokat? 28
A TÁJÉKOZTATÓ MŰFAJCSOPORT 34
Az információs műfaj család 37
A kishír, a hír 38
Szelektálás, tömörítés 41
A kiemelés 48
A megírt hír 49
A kisinformáció 52
A nagyinformáció 55
A hírcsokor 58
A közlemény 61
Az MTI anyagainak felhasználása 62
A tudósítás műfajcsalád 65
Eseménytudósítás, tematikus tudósítás 66
A kistudósítás és a sporttudósítás 68
A külföldi tudósítások 69
A lead-forma 71
Tipikus hibák 72
A híroldal, a hírrovatok 75
A riport 79
Az interjú műfajcsalád 94
A nyilatkozat 96
Az interjú 99
A beszélgetés 104
A kritikai interjú 105
A körinterjú 106
A kerekasztal-beszélgetés 107
A sajtótájékoztató 107
A portré 113
A PUBLICISZTIKAI MŰFAJCSOPORT 117
A műfajcsoport jellemzése és sajtótörténeti vonatkozásai 118
A cikk műfaj család 129
A vezércikk 129
A belső vezércikk 135
A cikk 139
Az elméleti cikk 142
A vitacikk 144
A nyílt levél 148
A cikkriport 150
A kommentár műfajcsalád 153
A hírmagyarázat 155
A kommentárcikk 156
Az összefoglaló kommentár 157
A jegyzet és a glossza 158
Berkes Erzsébet: Kulturális műfajok 161
Veress József: A filmkritika 168
Koltai Tamás: A színházi kritika alapjai 173
Breuer János: Zenekritika 178
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A sajtóműfajok kézikönyve

A borító foltos. A címlapon tulajdonosi bejegyzés található.

Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba