1.063.250

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Sába program

Szerző
Szerkesztő
,
Kiadó:
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: EMIKK füzetek
Kötetszám: 18
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9070-34-3
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elmúlt néhány évben az egészségügyben egyre hangsúlyosabbá vált a minőségügy kérdése Magyarországon és a világ fejlett országaiban egyaránt. Hazánkban a fejlődés akkor gyorsult fel, amikor a... Tovább

Előszó

Az elmúlt néhány évben az egészségügyben egyre hangsúlyosabbá vált a minőségügy kérdése Magyarországon és a világ fejlett országaiban egyaránt. Hazánkban a fejlődés akkor gyorsult fel, amikor a teljesítményelvű finanszírozás és a kiadások visszaszorítására való törekvés csaknem egy időben jelent meg a egészségügyi rendszerben és az intézmények érdekeltté váltak költségeik elemzésében és kiadásaik csökkentésében. Az első minőségjavítását célzó törekvések megjelenése után kialakult az igény ezen tevékenységek rendszerbe foglalására és több hazai intézmény is elindult ebbe az irányba. Különböző országos értekezleten, tudományos üléseken, konferenciákon számos alkalom nyílt arra, hogy a kórházak, szakrendelők kicseréljék tapasztalataikat és ütköztessék véleményüket a bevezetendő rendszer típusára vonatkozóan. Az egészségügy speciális szolgáltatási rendszer, és nemzetközi viszonylatban sem egyértelmű még, milyen minőségügyi elemek, illetve ezen elemekre milyen minőségügyi rendszer kiépítése teljesíti leginkább a minőségi kritériumokat. Az elképzeléseknek, a működő rendszereknek, azonban számos közös eleme van, amely arra utal, hogy nem a rendszer típusa, hanem a bevezetett minőségügyi modell szakmai tartalma a lényeges és meghatározó elem. Vissza

Tartalom

KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS..........................................................................5
BEVEZETÉS...............................................................................................6
A SÁBA PROGRAMBAN RÉSZTVEVŐ KÓRHÁZAK RÖVID BEMUTATÁSA...............8
Bajai Kórház...............................................................................................8
Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Erzsébet Kórház.........10
ELŐZMÉNYEK.........................................................................................12
ELŐKÉSZÍTŐ SZAKASZ..........................................................................13
TERVEZÉSI SZAKASZ................................................................................13
A program főbb lépéséi............................................................................14
I. A minőségügyi rendszer stratégiája.......................................................14
2 A minőségügy elméleti és gyakorlati oktatása.......................................15
3 Adat validitás biztosítása.......................................................................15
4 A tevékenységek értékeléséhez szükséges mérési pántok meghatározása...16
5. Az ellátás során alkalmazható és alkalmazandó előíró standardok,
indikátorok, határértékek és protokollok kifejlesztése, adaptálása és alkalmazása...16
6. A minőségügyi rendszer alkalmazásának vizsgálatára vonatkozó
indikátorok kifejlesztése, tesztelése és értékelése................................16
7. Minőségbiztosítási rendszer felépítése ISO szabványok alapján............17
8. A szabványnak megfelelő dokumentációs rendszer kialakítása..............17
MEGVALÓSÍTÁSI SZAKASZ................................................................1S
Minőségpolitikai nyilatkozat kiadása...................................................18
A minőségbiztosítási rendszer irányításának megszervezése..............18
Minőségbiztosítási struktúra kialakítása...........................................19
Képzés és továbbképzés megszervezése..................................................20
Oktatási tematika......................................................................................23
KONKRÉT TEVÉKENYSÉGEK A RENDSZER FEJLESZTÉSE ÉRDEKÉBEN ÉS A HATÁSTANULMÁNY ÉRTÉKELÉSÉHEZ...........24
Helyzetfelmérés........................................................................................24
Betegelégedettségi és dolgozói elégedettségi vizsgálatok................24
A dolgozói elégedettség javítását célzó tevékenységek............................26
Kórlaprevízió és beteg-utánkövetés.......................................................27
Bevezető osztályok létrehozása...........................................................28
Egyéb szakmai programok.........................................................................31
Benchmarking alkalmazása.....................................................................33
ELTÉRŐ UTAK.............................................................................................35
SÁTORALJAÚJHELY................................................................35
Folyamatok azonosítása, folyamatoptimalizálás, folyamatleírások készítése....35
Minőségügyi Kézikönyv elkészítése............................................................39
Eljárás-utasítások elkészítése.....................................................................39
Rendszerbevezetés......................................................................................40
Baja..............................................................................................................42
Folyamatok azonosítása és szakmai protokollok készítése:........................42
A MINŐSÉGÜGYI TEVÉKENYSÉG HATÁSÁNAK NÖVELÉSE ÉRDEKÉBEN TETT
INTÉZKEDÉSEK ÉS A MÉRÉSI PONTOK...............................................................44
A MINŐSÉGÜGYI RENDSZER LEGFONTOSABB ELEMEI................46
Az intézményi vezetés elkötelezettsége........................................................46
Folyamatszabályozás:................................................................................47
A minőségszemlélet kialakítása, az oktatás hatásai....................................4S
Hatékony ellenőrzési rendszer...................................................................49
Az elért eredmények leírása és értékelése.....................50
A helyzetfelmérés mérhető hatásai........................................................50
Minőségügyi tevékenységek mérhető eredményei.................................50
Egyéb eredmények, elismerések...............................................................52
Tapasztalatok összefoglalása.................................................53
Ismeretek és tapasztalatok elterjesztése országos szinten..................54
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem