Fülszöveg
Tisztelt Olvasó!
A Kalocsai Janlia - Keszthelyi József - SzéU Krisztián - Szemenyei Mariann - Vass Veronika szerzőtársak által összeállítottad romák, a nemzeti tagállamok és az Európai Unió című kiadvány a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal által megvalósított TÁMOP 3.3.1 „Esélyegyenlőség és integráció" II. szakasz - kiemelt projekt támogatásával készült el.
A kiadvány a hátrányos helyzetű, roma, vándorló életmódot folytató családokban élő (utazó) gyerekek és tanulók oktatási felzárkózásával, integrációjával kapcsolatos európai uniós jó gyakorlatokat gyűjtötte össze. Akötet azokat az országcsoportokat vizsgálja, ahol a célcsoport tagjai nagyobb arányban élnek:
francia nyelvű orsz^ok spanyol és olasz nyelvű országok Közép-Kelet-Európa országai Egyesült Királyság
A tanulmányok áttekintik a vizsgált országok integrációs, esélyegyenlőségi, társadahni felzárkózással kapcsolatos kormányzati szintű irányelveit és döntéseit, kitérnek az oktatáshoz kapcsolódó fejlesztésekre,...
Tovább
Fülszöveg
Tisztelt Olvasó!
A Kalocsai Janlia - Keszthelyi József - SzéU Krisztián - Szemenyei Mariann - Vass Veronika szerzőtársak által összeállítottad romák, a nemzeti tagállamok és az Európai Unió című kiadvány a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal által megvalósított TÁMOP 3.3.1 „Esélyegyenlőség és integráció" II. szakasz - kiemelt projekt támogatásával készült el.
A kiadvány a hátrányos helyzetű, roma, vándorló életmódot folytató családokban élő (utazó) gyerekek és tanulók oktatási felzárkózásával, integrációjával kapcsolatos európai uniós jó gyakorlatokat gyűjtötte össze. Akötet azokat az országcsoportokat vizsgálja, ahol a célcsoport tagjai nagyobb arányban élnek:
francia nyelvű orsz^ok spanyol és olasz nyelvű országok Közép-Kelet-Európa országai Egyesült Királyság
A tanulmányok áttekintik a vizsgált országok integrációs, esélyegyenlőségi, társadahni felzárkózással kapcsolatos kormányzati szintű irányelveit és döntéseit, kitérnek az oktatáshoz kapcsolódó fejlesztésekre, feltárják, hogy az említett országokban müyen lépések történtek - többek között - a korai gyermekkori intervenció területén (pl. családgondozás, szociális hátrányt enyhítő konkrét programok, védőnői hálózat fejlesztése), milyen rendszerben zajlik az óvodáztatás és az iskoláztatás; müyen programok születtek a lemorzsolódás elkerülése érdekében; milyen állami támogatást kapnak és kik az oktatási integráció megvalósítására. Külön fejezet szól az oktatási integrációval kapcsolatos uniós programokról - fókuszálva a 2010-ben elfogadatott európai romastratégiára és az uniós keretrendszer végrehajtására az egyes nemzeti stratégiákban.
A TAMOP 3.3.1 „Esélyegyenlőség és integráció 11. szakasz" kiemelt projekt az esélykiegyenlítést és az oktatási integrációt szolgálva olyan kiadványokat jelentet meg a jelen kötet mellett, melyekben a szerzők integrációt támogató módszertani intézményi jó gyakorlatokat szedtek csokorba, útmutató formájában iránymutatást nyújtanak a különböző intézményszintek integrációs pedagógiai módszertani továbbfejlesztéséhez, továbbfejlődéséhez. Készült kiadvány a gyermekek 3. életévétől szóló komplex óvodai mérő-fejlesztő munkához, valamint egy afroamerikai oktató, kutató magyar nyelvű fordításban megj elent műve az emberi j ogi és szülői törekvéseit és küzdelmeit osztja meg az olvasóval.
Esélyegyenlőség és Integráció Projektiroda
Vissza