Előszó
Az első Rókusi Évkönyv megjelenése óta hagyományossá vált, hogy számvetést készítsek a mögöttünk hagyott tanév jelentősebb eredményeiről, sikereiről, vagy akár kudarcairól is. A visszaemlékezés...
Tovább
Előszó
Az első Rókusi Évkönyv megjelenése óta hagyományossá vált, hogy számvetést készítsek a mögöttünk hagyott tanév jelentősebb eredményeiről, sikereiről, vagy akár kudarcairól is. A visszaemlékezés horizontján újra és újra az a meggyőződés erősödik meg bennem, hogy az emlékek sosem öregszenek, a szép pillanatok pedig mindig visszatérnek. így volt ez az 1998/99-es tanévben is a Rókusi I. Sz. Általános Iskolában. Intézményünk türelmet hirdetett, tudást nyújtott, s tette mindezt családias gyermekszeretettel. Ennek a tehetségkutató, tehetségápoló munkának örvendetes eredményeit is nyomon követi ez az évkönyv. E sikerek nem jöhettek volna létre azon tanárok nap mint nap végzett, különleges elhivatottsággal vállalt feladat-teljesítése nélkül, akik a háttérben meghúzódva végezték önfeláldozó, nemzetépítő munkájukat. Mindez pedig annak a szellemiségnek a méltó folytatása, amelyet a magyar tanítók kaptak örökségül Klebelsberg Kunótól. Az iskolánk falára hosszú idő után visszahelyezett márványtábla a következő szavakkal emlékezik áldásos kultuszminiszteri munkásságára: "Amíg magyar tanító magyar gyermeket nevel e földön, itt és az ötezer iskolájában nemcsak a kövek, de a szívek is róla beszélnek."
Az iskola fennállása óta Szeged város egyik legnagyobb tanulólétszámmal rendelkező alapfokú oktatási intézménye. Iskolánkban 8 osztályos rendszerben, jelenleg 30 tanulócsoportban folyik az oktató-nevelő munka. Az 1998/99-as tanévben a beírt tanulók száma 760. Nagyobb részben négy tanulócsoporttal működik évfolyamonként.
Iskolánk azon elve, hogy szeretet és bizalom játssza a meghatározó szerepet szülő, gyermek és tanár viszonyában, abban is megmutatkozott, hogy végzős tanulóink mindegyike tehetsége, szorgalma és képessége szerinti pályán folytathatja további tanulmányait.
Az iskolai alapoktatás - szülői és városi igények alapján - speciális formákkal egészült ki az évek folyamán:
- Ének-zene szakosított tantervű képzés 1-8. osztályban - évfolyamonként 1-1 tanulócsoportban. Ez a képzést forma 1954-ben indult, elsők között az országban; 1989-től heti 1-1 órában történő néptánc oktatással bővült.
- Angol nyelvi szakosított tantervű képzés 3-8. osztályban - évfolyamonként 1-1 tanulócsoportban. Ez a képzés is országosan az elsők között indult 1965-ben.
- Német nyelvi szakosított tantervű képzés 3-8. osztályban - évfolyamonként l-l tanulócsoportban. A szülői igények alapján 1989-ben indult.
Vissza