1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A rokokó és a klasszicizmus

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Magyar Könyvklub
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött keménykötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím: A művészet története
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 23 cm
ISBN: 963-547-249-8
Megjegyzés: Színes fotókkal, reprodukciókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A 18. századot inkább a világ új szemléletmódja szerint szokás a felvilágosodás, a fény századának nevezni. A képzőművészetekben sok stílusirányzat él együtt, hat kölcsönösen egymásra, változtatja a művészi látásmódot nemcsak országról országra, hanem az alkotóművészek egyénisége szerint is. Még él a hagyományos barokk, miközben XV. Lajos francia udvarában a túldíszített és fényűző formákat kedvelő stílus születik. A rokokó ellensúlyozására szinte vele egyszerre megszületik a ráció mindenhatóságát elsődleges követelménynek tartó klasszicizmus. Hatás és ellenhatás, mozgás és ellenmozgás teszi változatossá ennek a századnak a képzőművészetét. A luxusművészetek mellett megjelenik a bensőséges, Gainsborough fényűző képei mellett a már romantikusnak tekinthető tájképfestészet. A kötet a korszak egyik legnagyobb egyéniségének, Francisco Goyának művészi világát bemutató fejezettel zárul. Őt sokan már a modern festészet nagy szellemének tartják. Az építészetben nagy együttesek születnek,... Tovább

Fülszöveg

A 18. századot inkább a világ új szemléletmódja szerint szokás a felvilágosodás, a fény századának nevezni. A képzőművészetekben sok stílusirányzat él együtt, hat kölcsönösen egymásra, változtatja a művészi látásmódot nemcsak országról országra, hanem az alkotóművészek egyénisége szerint is. Még él a hagyományos barokk, miközben XV. Lajos francia udvarában a túldíszített és fényűző formákat kedvelő stílus születik. A rokokó ellensúlyozására szinte vele egyszerre megszületik a ráció mindenhatóságát elsődleges követelménynek tartó klasszicizmus. Hatás és ellenhatás, mozgás és ellenmozgás teszi változatossá ennek a századnak a képzőművészetét. A luxusművészetek mellett megjelenik a bensőséges, Gainsborough fényűző képei mellett a már romantikusnak tekinthető tájképfestészet. A kötet a korszak egyik legnagyobb egyéniségének, Francisco Goyának művészi világát bemutató fejezettel zárul. Őt sokan már a modern festészet nagy szellemének tartják. Az építészetben nagy együttesek születnek, amelyek legtöbbje világot megismerni akaró utazásaink közkedvelt célja manapság. Vissza

Tartalom

Bevezetés10
A haladás a felvilágosodás korában10
A technikába és a tudományba vetett hit10
A 18. századi művészet11
Bájosság és érzékiség: a gáláns műfaj12
Az új értékek elfogadása15
A természet szemlélete17
Mi a művész?18
Goya: átmenet a 19. századba19
Építészet21
Emlékezet és feledés: a 18. század22
A 18. századi kertek22
Az arisztokrácia művészete26
1750: a stílusok keveredése28
Az értelem szigorúsága: a klasszicizmus29
A fürtöktől a díszítő csíkokig30
Az esztétikai tudat31
Winckelmann és a görög szobrászat31
A 18. század Janus-arca33
A francia rokokó36
Ábrándozás és jólét36
Az érzékiséget kifejező szimbólum: a rocaille38
A női bájosság ábrázolása38
A Pompadour-stílus40
Az arisztrokrácia építészei41
Stukkók és arabeszkek: a formák megváltoztatói42
Németország rokokója43
Balthasar Neumann Würzburgban44
Zimmermannn Svábföldön és Bajorországban48
Cuvilliés Münchenben49
A Dientzenhoferek Prágában50
A rokokó Drezdában, Berlinben és Bécsben51
A rokokó epigonjai: Anglia és Itália52
A spanyol királyi paloták53
A klasszicizmus Piranestitől Ledoux-ig55
A képzelet szülte építészet: Piranesi55
Anglia: a neopalladianizmus57
Lord Burlington és az építész-tájképfestő William Kent57
A természeti rend dicsőítése: az angol kert58
A görög stílus és a "házi klasszicizmus"59
A neogót stílus és a festőiség61
Itália és Borromini, Guarini, valamint Fontana öröksége63
Az ésszerű rend: Franciaország64
A klasszicizmus Németországban64
A klasszicizmus Spanyolországban68
Utópista építések: Boullée és Lequeu70
Ledoux utópisztikus építészete72
Szobrászat75
A rokokótól a klasszicizmusig76
Az aranyozott bronz, a terrakotta és a gipsz76
A belső terek szobrászata: otthoni aktok és mellszobrok79
A klasszicizmus: új divatirányzat?81
A francia szobrászat csúcspontja81
A rokokó előzményei81
A kezdeti évek: Le Lorrain és Lemoyne81
Bouchardon: a század legnagyobb alakja?82
Madame Pompadour kedvence: Pigalle84
Falconet aktjai84
Elegancia és találékonyság: Caffieri84
Madame du Barry pártfogoltja: Pajou86
Clodion buja terrakottái88
A század portréi: Houdon88
Német és spanyol kivételek90
Egyházi szobrászat Németországban90
A spanyol szobrászat92
Canova és Thorvaldsen94
Ganova Rómában94
Thorvaldsen ortodox klasszicizmusa98
Festészet101
Itália: árkádiától a pokolig102
Velence102
A freskófestészet mestere: Tiepolo105
Tiepolo kortársai109
Creti különös témái109
Rosalba Carriera arcképei109
Canaletto és a vedutafestők111
Nagy képeslapok - olajfestéssel113
Guardi: a veduták mestere114
Longhi bölcs egyszerűsége114
A nápolyi festők Spanyolországban116
A római festők118
Alessandro Magnasco fény-árnyék kontrasztjai119
A 18. századi francia festészet120
Largilliere és Rigaud: két század között120
Watteau egyéni festői stílusa121
Vigée-Lebrun képei124
Lancret és Pater rokokó szellemisége124
A rokokó fénykora: Boucher127
Fragonard vagy Joie de vive129
Chardin: a realizmus és a csendéletek133
Chardin festőkortársai136
Hubert Robert és Claude-Joseph Vernet tájképei137
Maurice Quentin de La Tour138
A polgárság új szószólója: Greuze138
Az angol festészet140
Hogarth a "modern erkölcsről"140
Reynolds, az akadémikus festő145
Allan Ramsay arcképei148
Gainsborough: a "kisebb műfaj" mestere149
Elfelejtett festők153
Wilson tájképei153
George Romney virtuozitása154
A klasszicizmus előfutára: Gavin Hamilton157
Angelica Kauffmann157
Benjamin West epikus stílusa158
A puritán társadalom krónikása: Capley159
Az utolsó generáció: Hoppner és Raeburn159
A romantika előfutára: Thomas Lawrence160
Az ipari forradalom szelleme Joseph Wright művészetében162
Az angol akvarellfestők164
A 18. századi festészet másutt Európában 166
Az osztrák díszítőművészek166
A német dekoratőrök168
Anton Raphael Mengs170
A flamand festészet170
A holland festészet170
A spanyol festészet174
Külföldi festők V. Fülöp udvarában175
A Királyi Kárpitkészítő Manufaktúra176
Francisco de Goya Y Lucientes181
Goya arcképei181
A mester változatos tematikája182
Művészetének örökérvényűsége184
A másolástól a saját stílusig184
Fiatalkori önarckép186
Munkája elismerése187
Betegség és elszigetelődés: Goya új festői világa187
IV. Károly családja Goya szemével192
Képek az arisztokráciáról192
A háború szörnyűségei195
Baljós idők197
"Még tanulnom kell"198
A mester halála200
Bibliográfia201
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A rokokó és a klasszicizmus A rokokó és a klasszicizmus A rokokó és a klasszicizmus A rokokó és a klasszicizmus A rokokó és a klasszicizmus
Állapot:
5.480 ,-Ft
27 pont kapható
Kosárba