1.063.119

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A repülőgépvezetés új szempontjai

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Új Magyar Könyvkiadó N. V.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez a könyv pilóták, repülőmérnökök és repülőoktatók részére készült. Egyszerű nyelven írja le a légcsavar-precesszió és a légcsavarszél jelenségét és ezek hatását a repülőgépnek a különböző repülőhelyzetekben tanusított viselkedésére.
A szerző részletesen kifejti a repülés helyes technikájának alapjait az orsó és más műrepülő figurák végrehajtásánál.
Vizsgálja még a repülőgép hossztengely körüli forgásának káros befolyását, amely azt okozhatja, hogy teljesen hibátlan repülőgépek a zuhanórepülésből nem jönnek ki.

Tartalom

Magyar előszó3
A szerző előszava5
I. fejezet
Giroszkóphatások a repülőgépre. Mi a giroszkóp?7
A repülőgép légcsavarja, mint pörgettyű9
A giroszkópikus ellenállás és precesszió10
A precesszió iránya12
A precesszió irányának meghatározási szabálya13
A repülőgépmodell a precesszió tanulmányozására14
A csűrés nem vált ki precessziót18
A precesszió a hosszdőlés vagy elfordulás megszakításával egyidejűleg megszűnik18
Precesszió hiányában elmarad a giroszkópikus ellenállás is20
II. fejezet
A precesszió és a giroszkópikus ellenállás keletkezésének oka22
A tehetetlenség törvénye22
Kísérlet a mozdulatlan rugalmas légcsavarral22
Hogyan keletkezik a precesszió és a giroszkópikus ellenállás?25
Miért semmisíti meg a precesszió megszüntetése a giroszkópikus ellenállást?29
III. fejezet
A légcsavar mögötti örvénylő áramlás31
Mitől függ az áramlás örvényessége?33
Az örvénylő áramlás (légcsavarszél) hatása a szárnyakra és a farokfelületre35
IV. fejezet
A repülőgép csúszása. Mi a csúszás?39
A fejnehéz és a faroknehéz nyomaték keletkezése a csúszásnál48
V. fejezet
Felszállás, leszállás, vízszintes repülés50
Vízszintes repülés55
VI. fejezet
Fordulók és irányváltoztatások58
Kifelé és befelé csúszások forduló közben65
VII. fejezet
Orsók és félorsók. Jobb és bal gyors vagy rántott orsók67
Jobb- és balfékorsók72
VIII. fejezet
Dugóhúzó. A precesszió és légcsavarszél hatása a dugóhúzó repülőgépre75
A gép rángat a dugóhúzóban77
Hátdugóhúzóban esés78
IX. fejezet
Zuhanórepülés. A zuhanórepülés végrehajtása80
A repülőgép elfordulása és bedőlése zuhanórepüléskor80
A zuhanórepülésből való kivétel81
X. fejezet
Meredek zuhanóspirál. A repülőgép hossztengelykörüli forgásának befolyása arra, hogy a gép nem jön ki a zuhanórepülésből84
Meredek zuhanóspirálba-esés és annak megelőzése90
XI. fejezet
A precesszió befolyása a légcsavar működésére97
A giroszkópikus rázás és légcsavarzúgás99
Befejezés
A légcsavarprecesszió és légcsavarszél káros hatásának kiküszöbölése100
Hogyan küzdjük le a légcsavarprecessziót és a légcsavarszél befolyását?100
Közös forgástengelyű (koaxiális) légcsavarok101
Többmotoros repülőgépek102
Függelék104

G. Sz. Vasziljev

G. Sz. Vasziljev műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: G. Sz. Vasziljev könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem