Fülszöveg
Elődeinkben alighanem már az öntudatra ébredés pillanatától kezdve felébredt a vágy, hogy a természettől ellesve ők maguk is megtanuljanak szabadon szárnyalni a végtelen levegőóceánban.
De sajnos egy ideig minden próbálkozás hasztalannak bizonyult.
Mivel kudarc kudarcot követett, úgy tűnt ekkor, hogy a repülés végleg beköltözött a megvalósíthatatlan álmok birodalmába, de a szörnyű balesetek és tragédiák ellenére mindig kerültek elő olyan megszállottak és őrült feltalálók, akik nem adták fel egykönnyen.
Legelőször a Wright fivérek emelkedtek motoros gépükkel a magasba 1903 decemberében, majd alig egy évtized múltán már komoly légi harcok dúltak Európa egén.
A világháborút követően újító szellemű mérnökök megalkották a sugárhajtóműveket, melyekkel lehetővé vált a sokak által áttörhetetlennek hitt hangsebesség átlépése. Időközben kitört a második világégés, és többek között megjelentek a "csodafegyverek", zuhanóbombázók és a hatalmas repülő erődök is.
A hidegháború éveiben a...
Tovább
Fülszöveg
Elődeinkben alighanem már az öntudatra ébredés pillanatától kezdve felébredt a vágy, hogy a természettől ellesve ők maguk is megtanuljanak szabadon szárnyalni a végtelen levegőóceánban.
De sajnos egy ideig minden próbálkozás hasztalannak bizonyult.
Mivel kudarc kudarcot követett, úgy tűnt ekkor, hogy a repülés végleg beköltözött a megvalósíthatatlan álmok birodalmába, de a szörnyű balesetek és tragédiák ellenére mindig kerültek elő olyan megszállottak és őrült feltalálók, akik nem adták fel egykönnyen.
Legelőször a Wright fivérek emelkedtek motoros gépükkel a magasba 1903 decemberében, majd alig egy évtized múltán már komoly légi harcok dúltak Európa egén.
A világháborút követően újító szellemű mérnökök megalkották a sugárhajtóműveket, melyekkel lehetővé vált a sokak által áttörhetetlennek hitt hangsebesség átlépése. Időközben kitört a második világégés, és többek között megjelentek a "csodafegyverek", zuhanóbombázók és a hatalmas repülő erődök is.
A hidegháború éveiben a szárazföldi erőkhöz képest egyre nagyobb szerepet kaptak a katonai repülőgépek, és a nyolcvanas évektől már harci bevetésre kerültek az elsődleges csapásmérő, lopakodó tulajdonsággal bíró szerkezetek is.
A jövő konfliktusaiban pedig, minden bizonnyal a főszerep a pilóta nélküli, önálló döntésekre képes repülőeszközöké.
De ne feledkezzünk meg a polgári repülésről sem! Az egész úgy kezdődött, hogy 1909 augusztusában a francia Henry Farman tízperces repülésre két utast vitt magával a repülőgépe fedélzetén...
Hatalmas feladatra vállalkoztunk tehát, amikor egy viszonylag kis terjedelmű könyv keretein belül megkíséreljük elbeszélni a repülés történetét, sőt még egy kicsit fellebbentjük a fátylat a jövőről is.
Az öveket kérjük tehát becsatolni, kezdődhet a nagy utazás!
Vissza