kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Könyvértékesítő Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 289 oldal |
Sorozatcím: | Tudománytár |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-024-025-4 |
Megjegyzés: | Reprint kiadás. Az eredeti művet 1919-ben adták ki. |
Olaszország | 1 |
A megújhodás. | |
Az egyéniség. | |
A hírnév és a dicsőség. | |
A sokoldalúság. | |
Az élet és a szépség. | |
A klasszicizmus feléledése. | |
Közviszonyok a XIV. század első felében. | |
Dante. | |
Petrarca. | |
A rajongás korszaka. | |
A humanizmus kifejlődése. | |
A humanizmus tetőzése. | |
A nevelés elmélkedői. | |
Petrarca a nevelésről. | |
Vergerio. | |
A vallásos nevelés problémája. | |
Aeneas Sylvius. | |
Keresztény nevelés és klasszikus szellem. | |
Maffeo Vegio a testi és erkölcsi nevelésről. | |
Vegio és a vallásos nevelés. | |
Vegio és az értelmi nevelés. | |
Vegio pedagógiája. | |
A XV. század többi elmélkedői. | |
A XVI. század. Sadoletus. | |
Összefoglalás. | |
Gyakorlati nevelők. Guarino. | |
Vittorino. | |
Az urbinói udvar. | |
Castiglione mint paedagogus. | |
A Cinquecento paedagogiai eszménye. | |
A renaissance és a nőnevelés. | |
A vég. | |
Magyarország. | 81 |
Előzmények. | |
Mátyás. | |
Vitéz János. | |
Janus Pannonius. | |
Báthori Miklós. | |
Magyarok külföldi egyetemeken. | |
Az Academia Istropolitana. | |
Humanizmus a Jagellók idejében. | |
Összefoglalás. | |
A vég | |
Francziaország. | 104 |
Előzmények. | |
Olaszország fölfedezése. | |
Erasmus Adagiumai. | |
A franczia renaissance. | |
A franczia közoktatás hagyományos rendje. | |
A régi kollégiumok nevelése és fegyelme. | |
Gargantua nevelése. | |
Pantagruel nevelése. | |
Rabelais mint kritikus. | |
Rabelais mint naturalista. | |
Rabelais mint humanista. | |
Rabelais pozitivizmusa. | |
Ramus Péter. | |
Francziaország közállapotai. | |
Montaigne. | |
Az Essaik és a nevelés. | |
Montaigne paedagogiája. | |
Tanulságok. | |
Anglia. | 143 |
Az angol renaissance kezdetei. | |
A társadalmi probléma. | |
Morus Tamás Utópiája. | |
Az Utópia tanulságai. | |
Vives Lajos. | |
Vives és a nővevelés. | |
A paedagogiai elmélkedés továbbfejlődése Angliában. | |
Az angol iskolázás a XVI. században. | |
Visszatekintés. | |
Németország. | 173 |
A középkor vége. | |
A bázeli zsinat. | |
Agricola. | |
A hieronymiták iskolái. | |
A német humanisták paedagogiai törekvései a hitújítás előtt. | |
A lüttichi iskola. | |
A humanizmus térfoglalása a német egyetemeken. | |
Erasmus. | |
Erasmus élete. | |
Erasmus paedagogiai művei. | |
Illemtan gyermekek számára. | |
Erasmus elméleti álláspontja. | |
Erasmus és a klasszikusok. | |
Erasmus jelentősége. | |
A reformatio. | |
A hitújítás és az iskola. | |
Luther és a népnevelés. | |
Leányiskolák. | |
Melanchthon. | |
A goldbergi iskola. | |
Sturm János. | |
Erasmus és Sturm. | |
Sturm rendszerének tovaterjedése. | |
Hatások hazai iskolázásunkra. | |
A katholikus iskolázás a XVI. század első felében. | |
A Jézus-Társaság. | 241 |
A szinhely. | |
A czél és az eszköz. | |
Az intézmények. | |
Ratio Studiorum. | |
A jezsuiták paedagogiájának forrásai. | |
A jezsuiták mint reformerek. | |
A jezsuiták elterjedése. | |
Oláh Miklós. | |
A jezsuita iskolák szervezete. | |
Az oktatás anyaga. | |
Az olvasmányok kiszemelése. | |
A latin oktatás menete. | |
Módszer. | |
A vetélkedés. | |
Akadémiák. | |
A színjátékok. | |
Az iskolai rendtartás. | |
Milyen legyen a jó tanár? | |
Erkölcsi és vallásos nevelés. | |
A rendszer bírálata. | |
Név- és tárgymutató | 278 |