kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Hornyánszky Viktor |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
Oldalszám: | 289 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Hornyánszky Viktor könyvnyomdájából, Budapest. |
Olaszország | 1 |
A megújhodás | |
Az egyéniség | |
A hírnév és a dicsőség | |
A sokoldalúság | |
Az élet és a szépség | |
A tekintély és az ész | |
Az ember és a világ | |
A klasszicizmus feléledése | |
Közviszonyok a XIV. század első felében | |
Dante | |
Petrarca | |
A rajongás korszaka | |
A humanizmus kifejlődése | |
A humanizmus tetőzése | |
A nevelés elmélkedői | |
Petrarca a nevelésről | |
Vergerio | |
A vallásos nevelés problémája | |
Aeneas Sylvius | |
Keresztény nevelés és klasszikus szellem | |
Maffeo Vegio a testi és erkölcsi nevelésről | |
Vegio és a vallásos nevelés | |
Vegio és az értelmi nevelés | |
Vegio paedagogiája | |
A XV. század többi elmélkedői | |
A XVI. század | |
Sadoletus | |
Összefoglalás | |
Gyakorlati nevelők | |
Quarino | |
Vittorino | |
Az urbinói udvar | |
Castiglione mint paedagogus | |
A Cinqueccento paedagogiai eszménye | |
A renaissance és a nőnevelés | |
A vég | |
Magyarország | 81 |
Előzmények | |
Mátyás | |
Vitéz János | |
Janus Pannonius | |
Báthori Miklós | |
Magyarok külföldi egyetemeken | |
Az Academia Istropolitana | |
Humanizmus a jagellók idejében | |
Összefoglalás | |
A vég | |
Fancziaország | 104 |
Előzmények | |
Olaszország fölfedezése | |
Erasmus Adagiumai | |
A franczia renaissance | |
A franczia közoktatás hagyományos rendje | |
A régi kollégiumok nevelése és fegyelme | |
Gargantua nevelése | |
Pantagruel nevelése | |
Rabelais mint kritikus | |
Rabelais mint naturalista | |
Rabelais mint humanista | |
Rabelais pozitivizmusa | |
Ramus Péter | |
Francziaország közállapotai | |
Montaigne | |
Az Essaik és a nevelés | |
Montaigne paedagogiája | |
Tanulságok | |
Anglia | 143 |
Az angol renaissance kezdetei | |
A társadalmi probléma | |
Morus Tamás Utópiája | |
Az Utópia tanulságai | |
Vives Lajos | |
Vives és a nőnevelés | |
A paedagogiai elmélkedés továbbfejlődése Angliában | |
Az angol iskolázás a XVI. században | |
Visszatekintés | 143 |
Németország | 173 |
A középkor vége | |
A bázeli zsinat | |
Agricola | |
A hieronymiták iskolái | |
A német humanisták paedagogiai törekvései a hitújítás előtt | |
A lüttichi iskola | |
A humanizmus térfoglalása a német egyetemeken | |
Erasmus | |
Erasmus élete | |
Erasmus paedagogiai művei | |
Illemtan gyermekek számára | |
Erasmus elméleti álláspontja | |
Erasmus és a klasszikusok | |
Erasmus jelentősége | |
A reformatio | |
A hitújítás és az iskola | |
Luther és a népnevelés | |
Leányiskolák | |
Melanchthon | |
A goldbergi iskola | |
Sturm János | |
Erasmus és Sturm | |
Sturm rendszerének tovaterjedése | |
Hatások hazai iskolázásunkra | |
A katholikus iskolázás a XVI. század első felében | |
A Jézus-társaság | 241 |
A színhely | |
A czél és az eszköz | |
Az intézmények | |
Ratio Studiorum | |
A jezsuiták paedagogiájának forrásai | |
A jezsuiták mint reformerek | |
A jezsuiták elterjedése | |
Oláh Miklós | |
A jezsuita iskolák szervezete | |
Az oktatás anyaga | |
Az olvasmányok kiszemelése | |
A latin oktatás menete | |
Módszer | |
A vetélkedés | |
Akadémiák | |
A színjátékok | |
Az iskolai rendtartás | |
Milyen legyen a jó tanár? | |
Erkölcsi és vallásos nevelés | |
A rendszer bírálata | |
Név- és tárgymutató | 278 |