1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A reklámkutatás alapjai

Jegyzet

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 82 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 260 példányban. Tankönyvi száma: 75.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A piaci verseny világméretű erősödésével egyidejűleg a kutatások szerepe is felértékelődött. A vevőorientált marketing-stratégia a termék kifejlesztésének folyamatában egyre korábbra helyezi a... Tovább

Előszó

A piaci verseny világméretű erősödésével egyidejűleg a kutatások szerepe is felértékelődött. A vevőorientált marketing-stratégia a termék kifejlesztésének folyamatában egyre korábbra helyezi a kutatást. Míg korábban a már meglévő, piacon jelen lévő termékek vizsgálata volt az általános, ma már a termék létrejötte előtt szerepet kap a kutatás azért, hogy a fogyasztói igényeket minél korábban feltérképezhessék, s így a vevőkörnek maximálisan megfelelő termékkel, szolgáltatással álljanak elő a vállalatok. Ugyanakkor a vállalatok kiadásainak egyre növekvő hányadát teszik ki a marketing költségek. A kutatás segítségével a pénzeszközök megfelelően allokálhatóak, és a marketingeszközök alkalmazásával kapcsolatos kérdések is megválaszolhatók.
A kutatás fontosságát és jelentőségét az üzleti szféra mellett a társadalmi életben is egyre inkább elismerik. Segítségével folyamatos visszajelzés kapható az állampolgárok véleményéről, pl. üzleti partnerként, szavazóként, fogyasztóként. A politika kíváncsi az emberek nézeteire, hiedelmeire, attitűdjeire. A folyamatos kutatás nem véletlen, hiszen az állandóan változó gazdasági és társadalmi környezetben a politikai, gazdasági és társadalmi szereplők megítélése is folyamatosan változik. Az információk birtoklása a sikeres politikai, üzleti, stb. szereplésének egyik alapfeltétele. Vissza

Tartalom

Előszó 4
1. Fogalommeghatározás 6
1.1. A kutatás fogalomköre 6
1.2. A kutatás fajtái 8
1.3. Az információszerzés módja, és a kutatási módszerek 10
1.4. A kutatás folyamata 13
1.5. Kutatási jelentés 15
2. Minta és adatfelvétel 22
2.1. A kutatás alanyai 22
2.2. Mintavételi eljárások 23
2.3. Adatgyűjtési módszerek 26
2.4. Az információkkal szemben támasztott követelmények 31
3. Kvalitatív kutatás 35
3.1. Fogalma, jellemzői 35
3.2. Mélyinterjú 37
3.3. Fókuszcsoport 41
4. Kvantitatív kutatás 49
4.1. Fogalma, jellemzői 49
4.2. Minta 49
4.3. Kérdezőbiztos 51
4.4. Helyszín, a megkérdezés körülményei 53
4.5. A megkérdezés folyamata 53
4.6. Kérdőívszerkesztés 54
5. Médiakutatás 67
5.1. Szerepe, jelentősége 67
5.2. Televízió 69
5.3. Sajtó 71
5.4. Kültéri reklámok 73
5.5. Rádió 74
5.6. Internet 75
5.7. Médiaköltési adatok 75
6. Reklámkutatás a gyakorlatban 77
6.1. Kutatás a reklámtervezés egyes fázisaiban 77
6.2. Hogyan rendeljünk reklámkutatást? 78
Irodalomjegyzék 82
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem