Bevezetés | 1 |
A könyv célja | 1 |
Az anyag elrendezése | 2 |
A könyv használatának módja | 3 |
Az ének az egyház szolgálatában | |
Az egyházi éneklésről | |
Az egyházi éneklés | 9 |
Az egyházi énekléssel foglalkozó tudomány | 11 |
Az egyházi éneklés legfőbb mértéke | 13 |
Az Ószövetség tanítása az éneklésről | 14 |
A Zsoltárok Könyve | 20 |
Az Újszövetség tanítása az éneklésről | 25 |
A reformátorok tanítása az egyházi énekről | 31 |
Az egyházi ének lényege | 38 |
Az egyházi ének tárgya | 39 |
Az egyházi ének ismertető jegyei | 44 |
Az egyházi ének az istentiszteletben | 44 |
Az egyházi ének fajai | 46 |
Az egyházi ének az istenteszteleten kívül | 50 |
Az egyházi énekeskönyv | 58 |
A próbaénekeskönyv hymnologiai alapvetése | 63 |
A gyülekezeti ének az egyház történetében | 68 |
Az éneklés az apostoli és ősegyházi korban | 71 |
Az egyházi ének Ambrosius előtt | 72 |
A psalmodia | 73 |
Az ének szerepe az ariánizmussal folytatott harcban | 73 |
Ambrosiustól Nagy Gergely pápáig | 74 |
Nagy Gergely pápa reformja | 76 |
Az egyházi éneklés a középkorban | 78 |
A gyülekezeti ének a lutheri reformációban | 82 |
Luther énekszerzői munkássága | 92 |
A német gyülekezeti éneklés Luther után | 92 |
A svájci németnyelvű egyházi éneklés | 95 |
A genfi zsoltároskönyv | 97 |
A francia református gyülekezeti éneklés | 103 |
Az angolnyelvű protestánsok gyülekezeti éneklése | 105 |
Amerikai magyar református énekeskönyvek | 110 |
A holland református egyházi éneklés | 111 |
A gyülekezeti ének a külmisszióban | 121 |
Más népek protestáns egyházi éneklése | 122 |
A magyar református gyülekezeti éneklés vázlatos története | |
Református éneklésünk forrásai | 127 |
A reformáció korának istentisztelete | 130 |
Zsinatok, hitvallások állásfoglalásai | 134 |
A graduál-énekeskönyvek | 137 |
Gyülekezeti énekeskönyveink a XVII század végéig | 143 |
Mit énekeltek a gályarabok? | 154 |
Énekeskönyvünk sorsa a XVIII. században | 158 |
Az 1806-13. évi énekeskönyv | 168 |
Az 1806. évi revízió elvei és eredményei | 174 |
Az 1837. évi kolozsvári énekeskönyv | 178 |
Az 1877. évi debreceni revízió | 183 |
Az 1921. évi énekeskönyv előkészítése | 185 |
Az 1921. évi énekeskönyv | 193 |
A két világháború közötti idő énekeskönyvei | 196 |
A genfi zsoltárok és a magyar református gyülekezeti éneklés | |
A zsoltár különös helye az éneklésben | 204 |
A genfi zsoltárversek formai változatossága | 208 |
A genfi zsoltárdallamok zenei forrásai | 211 |
A genfi zsoltárdallamok keletkezése és szerzőik | 215 |
Szenczi Molnár Albert fordítói munkája | 217 |
A genfi zsoltárdallamok zenei sajátosságai | 222 |
A szöveg és dallam eltérései a zsoltárokban | 239 |
A zsoltárok alakja a próbaénekeskönyvben | 250 |
A zsoltárok éneklésének módja | 258 |
A gyülekezeti éneklés zenei sajátságai | |
Általános alapfogalmak | 262 |
A dallam | 264 |
Az egyházi hangsorok | 265 |
Hangjegyírás és hangjegyolvasás | 277 |
A hangjegyekről való éneklés | 287 |
Világi eredetű dallamok a gyülekezeti éneklésben | 290 |
A gyülekezeti éneklés irodalmi formái | |
Énekfajták a reformáció előtti egyházban | 298 |
A humanizmus metrikus énekformái | 300 |
A Balassa-vers és rokonsága | 301 |
Német és szláv versalakok | 303 |
Magyar versalakok a reformáció énekeiben | 305 |
Az énekeskönyv és a megújuló éneklés | |
Az énekeskönyv feladata | 317 |
Az énekeskönyv és az éneklés módja | 323 |
Az ébredés és a gyülekezeti énekeskönyv | 328 |
Hymnologiai feladataink az éneklés szolgálatában | 331 |
Útmutató és adattár a próbaénekeskönyvhöz | |
A zsoltárversek és dallamaik szerzői és megjelenésük | 339 |
A zsoltárversek és dallamok származási táblázata | 342 |
A dícséretek származási adatai | 346 |
Szövegírók és források betűsoros jegyzéke | 394 |
Dallamszerzők és források betűsoros jegyzéke | 411 |
Idegen eredetű énekek eredeti kezdősorai | 421 |
A dallamversek metrikus táblázata | 426 |
Irodalom | 439 |
Név- és tárgymutató | 441 |
Errata | 448 |