1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A rajztanítás elvi alapjai

A rajzoktatás segédkönyve

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 205 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Ismeretelméleti alapvetés6
Problémák6
A pedagógiai elméletek és gyakorlat egysége6
Könyvünk problematikája7
Ismeretelméleti alapok7
Mi történik a rajzórán?7
A képszerű megismerés10
Az elvont gondolkodás két formája12
A fogalmi és a képszerű megismerés különböző jellege14
Tipikus ábrázolás15
Sematikus ábrázolás16
Naturalista ábrázolás16
Alapvető módszertani következtetések17
A képszerű megismerőkészség kialakításának szükségessége17
Logikai és művészi gondolkodás17
Kiművelt látás18
Rajzműveltség19
A rajzolás és az értelmi nevelés22
A rajzolás és a politechnikai nevelés23
A tudományos és művészeti nevelés kölcsönhatásának szükségessége24
A tudományos és művészeti nevelés viszonya24
A rajzolás és az erkölcsi nevelés26
A rajzolás és az esztétikai nevelés27
Tanulságok28
Összefoglalás28
A rajzórákra való felkészülés előfeltételei29
A rajzóra problematikája31
Az óra előkészítése31
A rajzi feladatsor31
A régi rajzszertár33
A rajzolandó tárgy megválasztása33
A tárgy beállítása34
Az új rajzszertár35
Az óraelőkészítés feltételei36
Az óra vezetése36
A bemutatás problémái36
A bemutatás lefolyása különféle módszerek esetében36
A bemutatási módszerek összehasonlítása49
Lélektani megjegyzések55
A látás szerepe55
Az észlelés néhány sajátossága56
A "látszólagosság" és a "valódiság" kérdése a rajztanításban57
A perspektív látás59
A perspektív látás megtanításának problémái61
Összefoglalás66
A lefolyt bemutatási módok vizsgálata a perspektív látás megtanítása szempontjából66
A bemutatás alapelvei67
A korrektúra problémái69
A tanulók önálló munkájának jelentősége69
Példák a különféle módszerű korrektúrákra70
Összefoglalás76
A korrektúra alapelvei78
A korrektúra didaktikai magva95
Az értékelés problémái95
Az értékelés jelentősége95
Az értékelés didaktikai magva96
Az értékelés módszertani magva99
Az értékelés didaktikai és módszertani magvának kifejtése100
Az osztályozás alapelvei101
A rajztanítás célkitűzései. Távlatok103
A természet utáni rajz jelentősége103
Problémák103
A rajztanítás központi feladata105
A természettanulmány didaktikai magva106
A természettanulmány politechnikai magva108
A természettanulmány központi helye110
Az emlékezeti rajz jelentősége111
Látási emlékezet és képzelet111
A látási emlékezet fejlesztése113
Az emlékezeti rajz beillesztés a tanítási munkába115
Az alkalmazott rajz jelentősége116
A látóképzelet fejlesztése és szakaszai118
Az első szakasz problémái118
A tematikus élményábrázolás légköre és témái118
Anyaggyűjtés az első időszakban120
Anyaggyűjtés a természettanulmányok készítésének időszakában128
A díszítés-tervezés problémái128
A mintázás problémái132
A második szakasz problémái136
Az első és második szakasz kapcsolata136
A politechnikai alkalmazott rajz problémái137
A rajztanítás oktatási anyaga148
Az ábrázolás anyaga (cél, feladat és eszköz)148
A műalkotások szemléltetésének anyaga és eljárásai162
A rajzot tanító nevelő172
Személyi tulajdonságok172
A rajztanár viszonya a tanulókhoz174
Szemléltető anyag178
Megjegyzések a szemléltető anyaghoz178
Tanulórajzok, reprodukciók

Balogh Jenő

Balogh Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Balogh Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem