kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 205 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Ismeretelméleti alapvetés | 6 |
Problémák | 6 |
A pedagógiai elméletek és gyakorlat egysége | 6 |
Könyvünk problematikája | 7 |
Ismeretelméleti alapok | 7 |
Mi történik a rajzórán? | 7 |
A képszerű megismerés | 10 |
Az elvont gondolkodás két formája | 12 |
A fogalmi és a képszerű megismerés különböző jellege | 14 |
Tipikus ábrázolás | 15 |
Sematikus ábrázolás | 16 |
Naturalista ábrázolás | 16 |
Alapvető módszertani következtetések | 17 |
A képszerű megismerőkészség kialakításának szükségessége | 17 |
Logikai és művészi gondolkodás | 17 |
Kiművelt látás | 18 |
Rajzműveltség | 19 |
A rajzolás és az értelmi nevelés | 22 |
A rajzolás és a politechnikai nevelés | 23 |
A tudományos és művészeti nevelés kölcsönhatásának szükségessége | 24 |
A tudományos és művészeti nevelés viszonya | 24 |
A rajzolás és az erkölcsi nevelés | 26 |
A rajzolás és az esztétikai nevelés | 27 |
Tanulságok | 28 |
Összefoglalás | 28 |
A rajzórákra való felkészülés előfeltételei | 29 |
A rajzóra problematikája | 31 |
Az óra előkészítése | 31 |
A rajzi feladatsor | 31 |
A régi rajzszertár | 33 |
A rajzolandó tárgy megválasztása | 33 |
A tárgy beállítása | 34 |
Az új rajzszertár | 35 |
Az óraelőkészítés feltételei | 36 |
Az óra vezetése | 36 |
A bemutatás problémái | 36 |
A bemutatás lefolyása különféle módszerek esetében | 36 |
A bemutatási módszerek összehasonlítása | 49 |
Lélektani megjegyzések | 55 |
A látás szerepe | 55 |
Az észlelés néhány sajátossága | 56 |
A "látszólagosság" és a "valódiság" kérdése a rajztanításban | 57 |
A perspektív látás | 59 |
A perspektív látás megtanításának problémái | 61 |
Összefoglalás | 66 |
A lefolyt bemutatási módok vizsgálata a perspektív látás megtanítása szempontjából | 66 |
A bemutatás alapelvei | 67 |
A korrektúra problémái | 69 |
A tanulók önálló munkájának jelentősége | 69 |
Példák a különféle módszerű korrektúrákra | 70 |
Összefoglalás | 76 |
A korrektúra alapelvei | 78 |
A korrektúra didaktikai magva | 95 |
Az értékelés problémái | 95 |
Az értékelés jelentősége | 95 |
Az értékelés didaktikai magva | 96 |
Az értékelés módszertani magva | 99 |
Az értékelés didaktikai és módszertani magvának kifejtése | 100 |
Az osztályozás alapelvei | 101 |
A rajztanítás célkitűzései. Távlatok | 103 |
A természet utáni rajz jelentősége | 103 |
Problémák | 103 |
A rajztanítás központi feladata | 105 |
A természettanulmány didaktikai magva | 106 |
A természettanulmány politechnikai magva | 108 |
A természettanulmány központi helye | 110 |
Az emlékezeti rajz jelentősége | 111 |
Látási emlékezet és képzelet | 111 |
A látási emlékezet fejlesztése | 113 |
Az emlékezeti rajz beillesztés a tanítási munkába | 115 |
Az alkalmazott rajz jelentősége | 116 |
A látóképzelet fejlesztése és szakaszai | 118 |
Az első szakasz problémái | 118 |
A tematikus élményábrázolás légköre és témái | 118 |
Anyaggyűjtés az első időszakban | 120 |
Anyaggyűjtés a természettanulmányok készítésének időszakában | 128 |
A díszítés-tervezés problémái | 128 |
A mintázás problémái | 132 |
A második szakasz problémái | 136 |
Az első és második szakasz kapcsolata | 136 |
A politechnikai alkalmazott rajz problémái | 137 |
A rajztanítás oktatási anyaga | 148 |
Az ábrázolás anyaga (cél, feladat és eszköz) | 148 |
A műalkotások szemléltetésének anyaga és eljárásai | 162 |
A rajzot tanító nevelő | 172 |
Személyi tulajdonságok | 172 |
A rajztanár viszonya a tanulókhoz | 174 |
Szemléltető anyag | 178 |
Megjegyzések a szemléltető anyaghoz | 178 |
Tanulórajzok, reprodukciók |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.