1.062.184

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A rajzkészség fejlesztésének vizsgálata középiskolai tanulóknál

Series Specifica Paedagogica

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Szeged
Kiadó: JATE Pedagógiai Tanszék
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 103 oldal
Sorozatcím: Acta Universitas Szegediensis De Attila József Nominatae Sectio Paedagogica, series specifica
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal. Angol nyelvű összefoglalóval. 300 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A rajzkészség fejlettségének vizsgálatát a JATE Pedagógiai Tanszékének irányitásával folyó egységes alapu középiskolai kisérlet keretében végeztük.
A kisérlet során szükség van a különböző képzési... Tovább

Előszó

A rajzkészség fejlettségének vizsgálatát a JATE Pedagógiai Tanszékének irányitásával folyó egységes alapu középiskolai kisérlet keretében végeztük.
A kisérlet során szükség van a különböző képzési formákban résztvevő tanulók fejlődésének összehasonlitására. Mivel a tantervek, tananyagok is a kisérleti tényezőkhöz tartoznak, az érvényes összehasonlitásra a tananyagtól független, vagy a különböző tananyagok közös részeire épülő értékelő eszközök alkalmasak. Elsősorban a tudás alapvető, készség, képesség jellegü összetevőit érdemes megvizsgálni, összehasonlitani. A tudás ilyen tipusu összetevőjének tekinthető a rajzkészség is. Vissza

Tartalom

Bevezetés4
Elméleti háttér7
Előzmények7
A mérendő tartalom körülhatárolása8
A feladatrendszer taxonómiája10
Az empirikus vizsgálat13
A vizsgálat eszközei13
A minta összeállitása14
A vizsgálat lebonyolitása17
Az adatok számitógépes feldolgozása17
A pszichomotoros teszt eredményei21
A teszt és az értékelő rendszer21
A pszichomotoros komponensek fejlettsége és strukturája28
A pszichomotoros komponensek fejlettségét befolyásoló tényezők34
A térszemlélet teszt eredményei38
A térszemlélet teszt és értékelő rendszere38
A térszemlélet komponenseinek fejlettsége és strukturája44
A térszemlélet fejlettségét befolyásoló tényezők49
A müszaki rajzi ismeretek vizsgálatának eredményei53
A müszaki rajzi teszt és értékelő rendszere53
A müszaki rajzi tudásszintje61
A müszaki rajzi ismeretek tudásszintjét befolyásoló tényezők71
A három teszt összefüggésvizsgálata74
A feladatok és a háttérváltozók összefüggései74
A feladatrendszer strukturája80
A fejlődést befolyásoló tényezők88
A különböző képzési formákban résztvevő iskolák eredményeinek összehasonlitása90
A vizsgálatban szereplő iskolák90
Az iskolánkénti eredmények összehasonlitása92
A kisérleti és nem kisérleti részminta eredményeinek összehasonlitása96
Irodalom99
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem