1.067.309

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pszichológia alapkérdései

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Trivium Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 349 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7570-47-0
Megjegyzés: A könyv fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A pszichológia alapkérdései

Tizedik nyelven jelenik meg Hebbnek, a kiváló kanadai pszichológusnak a könyve. Sikerét egyaránt köszönheti korszerű, természettudományos szemléletének, az egyes témakörök alapos, rendszerező áttekintésének és közvetlen - egyben didaktikus - hangvételének.
Az olvasó megismerkedhet az általános pszichológia legfontosabb kérdéseivel: a viselkedéssel, a tanulással, az emlékezéssel, az örökléssel, a gondolkodással. Emellett a szerző számos jelenség lélektani és élettani alapjait, megjelenési formáit mutatja be, némelyikük hétköznapi "furcsaságnak" számít vagy a patológia területére vezet át.
Hebb sohasem egyetlen elméletről, hanem több, a tudományosság igényét kielégítő, vagy legalábbis eddig meg nem cáfolt teóriáról és hipotézisről tájékoztat; éppen arra hívja fel a figyelmet, hogy a tudománnyal ismerkedőknek meg kell tanulniuk bizonyítékokat bizonyítékokat és cáfolatokat keresni, illetve bíráló szemmel tekinteni az újabb elméletekre és kísérleti... Tovább

Fülszöveg

A pszichológia alapkérdései

Tizedik nyelven jelenik meg Hebbnek, a kiváló kanadai pszichológusnak a könyve. Sikerét egyaránt köszönheti korszerű, természettudományos szemléletének, az egyes témakörök alapos, rendszerező áttekintésének és közvetlen - egyben didaktikus - hangvételének.
Az olvasó megismerkedhet az általános pszichológia legfontosabb kérdéseivel: a viselkedéssel, a tanulással, az emlékezéssel, az örökléssel, a gondolkodással. Emellett a szerző számos jelenség lélektani és élettani alapjait, megjelenési formáit mutatja be, némelyikük hétköznapi "furcsaságnak" számít vagy a patológia területére vezet át.
Hebb sohasem egyetlen elméletről, hanem több, a tudományosság igényét kielégítő, vagy legalábbis eddig meg nem cáfolt teóriáról és hipotézisről tájékoztat; éppen arra hívja fel a figyelmet, hogy a tudománnyal ismerkedőknek meg kell tanulniuk bizonyítékokat bizonyítékokat és cáfolatokat keresni, illetve bíráló szemmel tekinteni az újabb elméletekre és kísérleti eredményekre. Ennek érdekében igyekszik minél több vizsgálati eljárást, megközelítési módot bemutatni: laboratóriumi kísérletek, természetes környezetben végzett megfigyelések, matematikai-statisztikai feldolgozás, spekulatív elméletek gyakorlati próbára tétele - mindezek nemcsak az ismeretanyagot búvítik, de formálják az ovasó tudományos szemléletét is. A fejezetek és a könyv végén található irodalomjegyzék, és a fontosabb szakkifejezések magyarázó listája segíti a jobb tájékozódást. Vissza

Tartalom

Az első kiadás előszavából9
Előszó a harmadik kiadáshoz11
A pszichológia és az emberi viselkedés13
A pszichikum tanulmányozása14
Kutatási problémák: a tanulás16
Viselkedészavarok19
Értelmi retardáció23
Hiperaktivitás25
A viselkedés objektív megközelítése26
A terminusok használatáról28
Kondicionálás és tanulás33
A tanuláspszichológiai elképzelések kialakulása33
A feltételes reflexek - Pavlov37
Az R-típusú koncdicionálás és a megerősítés40
Latens tanulás42
A tudás mint előkészület a válaszra47
A tanulás és a teljesítmény megkülönböztetése48
A tanulással és a percepcióval kapcsolatos pályarendszerek51
A kéreg fel- és leszálló pályái59
Oldalirányú összeköttetések: a "hasított agy"-kísérlet64
Lateralizáció és dominancia69
Tanulási és fejlődési mechanizmusok72
Neuron és szinapszis73
Mikor aktívak a neuronok?78
Szinaptikus változások a tanulás során80
A csecsemő első tanulása83
Sejtegyüttesek a gondolkodás alapjai86
Divergáló és párhuzamos ingerületvezetés: a figyelem89
Figyelem és figyelem-összpontosítás91
A viselkedés irányítása: kognitív és nem-kognitív95
A viselkedés osztályozása az S-R formula alapján98
Szenzoros vezérlésű viselkedés. feltétlen reakció és feltételes reakció100
A közvetítő folyamatok103
A beállítódás és a késleltetett válasz105
A viselkedés szelektivitása: a figyelem és a beállítódás viszonya107
A viselkedés időbeli integrációja109
Szenzoros vezérlés és akaratlagos viselkedés111
Tanulás, emlékezet és felejtés115
Memória: kémiai molekula?116
Rövid idejű és tartós emlékezet117
A szinaptikus változás megszilárdulása a tartós emlékezetnél119
Felejtés: interferencia és inaktivitás121
Kioltás és a hiba kiküszöbölése125
A memória zavarai - tanúskodás128
A tanulás módszere129
Öröklődés, érés, korai tanulás134
Ösztönös viselkedés és érés134
Kétfajta viselkedés - tanult és veleszületett?137
Érés138
A korai tapasztalat hatásai140
Imprinting madaraknál143
Korai tanulás emlősöknél143
A fejlődési tényezők osztályozása149
További adatok a IV. faktorról és az ösztönről152
Öröklődés és elmebetegség154
Statisztika és kontrollcsoport158
Számítás nélküli statisztikai következtetések160
Még egyszer a lényegről - néhány további (valószínűtlen) példával166
Két érték összehasonlítása169
A kontrollcsoport171
A korreláció173
Az intelligencia179
Megbízhatóság és érvényesség181
A tesztanyagok kiválasztása183
Az "öröklődés-környezet" kérdés186
A és B intelligencia189
A faji kérdés190
A fejlődés menete: Piaget192
Motivációs mechanizmusok198
A nem-specifikus afferensek és az "arousal"200
Az arousal és az EEG203
Az autonóm idegrendszer206
A limbikus rendszer210
Az alvás és a napszakos ritmus212
Homeosztatikus mechanizmusok215
A fájdalom220
A szexuális motiváció222
Az explorációs viselkedés, az arousal és az ambivalencia223
Emóció és motiváció: Társadalmi szempontok228
Az emóciók, a motiváció és az arousal228
Az emóció és az intellektuális szint233
A félelem okai235
Az emóció és a szociális struktúra237
Az altruizmus magasabb rendű állatoknál240
A játék, az unalom és az izgalom keresése242
Az ember ambivalens természete247
Értékelés és percepció251
Szenzoros ingerlés253
Szenzoros kódolás260
Térpercepció263
A percepció és az érzékelés megkülönböztetése269
Szerveződés a percepcióban274
Emlékképek277
Gondolkodás és nyelv283
Tudatos és tudattalan283
A tudat viselkedéses jelei285
Belátás és célirányosság288
Kommunikáció és nyelv291
A nyelv tanulása295
Problémamegoldás embernél: laboratóriumi vizsgálatok297
A felfedezés, a feltalálás és a logika299
A pszichológia és a tudományos módszer307
A neurológiai elképzelések szerepe311
A neruologizálás további korlátai: pszichológiai konstrukciók315
Következtetés a viselkedésből318
A szóbeli beszámoló jelentése320
Saját pszichikumunk megismerése325
Tudomány és pszichológia327
Szakkifejezések magyarázata331
Kiegészítő irodalom347

Donald O. Hebb

Donald O. Hebb műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Donald O. Hebb könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A pszichológia alapkérdései A pszichológia alapkérdései

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.480 Ft
1.980 ,-Ft 20
16 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A pszichológia alapkérdései A pszichológia alapkérdései A pszichológia alapkérdései

A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
2.480 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba