kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Animula Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 176 oldal |
Sorozatcím: | Sorozat a csoportról |
Kötetszám: | 5 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9410-51-9 |
Előszó | 8 |
Bevezetés: A pszichodráma hatóköre | 9 |
Az eszköz fogalma | 9 |
Újfajta gondolkodásmódok | 10 |
Eszköz-együttes | 10 |
Alkalmazások | 11 |
A "szív" útja | 12 |
Az alapelemek áttekintése | 14 |
Félreértéseket elkerülendő... | 14 |
Az összetevők és meghatározásuk | 14 |
A szavak megválasztása | 17 |
Egy tipikus jelenet | 17 |
Más típusú jelenetek | 19 |
Moreno és előfutárai | 20 |
Moreno gondolkodásának hatóköre | 20 |
Korai évek | 21 |
Középső szakasz: a fejlődés évei | 24 |
Késői évek: oktatás és szervezés | 27 |
A pszichodráma további fejlődése | 29 |
Zerka Toeman Moreno: életrajzi vázlat | 29 |
További úttörők: az "Első hullám" | 30 |
A "Második hullám" | 31 |
Szervezeti fejlődés | 33 |
Publikációk | 34 |
Nemzetközi fejlemények | 34 |
A pszichodráma kiterjesztése más területekre | 35 |
Összefoglalás | 36 |
A történet folytatása: az elfogadás akadályai | 37 |
Versenyben a pszichoanalízissel | 37 |
Félelem a cselekvéstől | 38 |
Nehézségek | 39 |
Bizalmatlanság a színházzal szemben | 39 |
A felelőtlen pszichodráma | 40 |
Kihívást jelentő szakma | 40 |
Moreno személyes gyengeségei | 41 |
Az írott szó | 42 |
Nyilvános bemutatók | 43 |
A vallás bevonása | 43 |
Történeti torzítások | 44 |
Általános filozófiai és elméleti megfontolások | 46 |
A komplexitás két típusa | 47 |
A megismerés alternatív módszerei | 48 |
Posztmodernizmus | 49 |
Zsigeri reakció | 49 |
Meta-teória | 50 |
Miért van szükség az elméletekre? | 51 |
Lazább elméletet! | 51 |
Moreno teológiája | 54 |
Spiritualitás, vallás és pszichológia | 54 |
Esztétikai alap | 55 |
Találkozási pontok más filozófusokkal | 56 |
Immanencia | 56 |
Felelősség | 57 |
Individualitás | 58 |
A találkozás | 58 |
Kreatív teológia | 59 |
Kreativitás | 61 |
A kreativitás vizsgálata | 61 |
A kulturális konzerv | 62 |
Válaszkészség | 63 |
Pszichológiai perspektívák | 63 |
Szociátria | 63 |
Mélyebb elmélkedés | 64 |
Spontaneitás | 66 |
Kapcsolat a kreativitással | 66 |
Robopátia | 67 |
A spontaneitás pszichodinamikája | 67 |
Nem tartósítható energia | 69 |
A kreativitás ösztönzője | 70 |
Rámelegedés | 70 |
Játék, képzelet, realitástöbblet | 72 |
A játszás pszichodinamikája | 72 |
Izgalmi állapot | 73 |
A realitástöbblet | 74 |
Következmények | 74 |
Moreno fixa ideálja | 75 |
Újrabűvölés | 76 |
A teljesebb élet | 76 |
Kifejezés és cselekvés | 78 |
Acting-out, acting-in és cselekvő belátás | 78 |
A szublimálás | 79 |
Akció-éhség | 80 |
A cselekvés beteljesítése | 80 |
A szelf-érzet kitágítása | 80 |
A fizikai rámelegedés | 81 |
Az önkifejezés módjai | 81 |
Történetek alkotása és közreadása | 81 |
Teljesebb önkifejezés | 82 |
Katarzis | 84 |
A jelenség leírása | 84 |
Az alapdinamika | 85 |
A katarzis négy szintje | 86 |
Az átdolgozás | 86 |
Több az érzések felidézésénél | 87 |
Helyettesítő katarzis | 88 |
Szélesebb perspektíva | 88 |
A jártasságok tanulása | 89 |
A meta-szerepek fejlesztése | 89 |
Leoldás (dezidentifikáció) | 89 |
Tanulás nyíltan | 90 |
Szerepcsere és empátia | 90 |
Ön-tudatosítás | 91 |
A nem verbális kommunikáció | 91 |
Konfliktuskezelés | 92 |
Szociometriai eszközök | 93 |
A tanulás négy típusa | 93 |
Szertartások és ünnepek kialakítása | 94 |
Integráció más terápiás formákkal | 95 |
Egy integratív metateória | 95 |
Újrabékülés a pszichoanalízissel | 96 |
Integráció más módszerekkel | 97 |
Más tudományágak | 99 |
Terápiás tényezők | 101 |
A csoport terápiás tényezői | 101 |
Az én megerősítése | 102 |
A pszichoterápia fázisainak előmozdítása | 105 |
Alkalmazott szerepelmélet 1. Általános gondolatok | 108 |
Történeti háttér | 108 |
Szerepek és meta-szerepek | 109 |
Felhasználóbarát nyelvezet | 109 |
Egy hatásos metafora | 110 |
A szerepelmélet néhány nehézsége | 114 |
A szerepjáték dimenziói | 114 |
Alkalmazott szerepelmélet 2. Dinamikai elvek | 117 |
A körülmények hatalma versus fizikai determinizmus | 117 |
A szerepek mélysége | 118 |
A szerepek más dimenziói | 118 |
Az elme plurális modellje | 119 |
Az elme integrálása | 120 |
A kulcseszköz: a szerepfelvétel | 121 |
A szerep mint optika | 122 |
Kölcsönösség a szerepfelvételben | 122 |
Alkalmazott szerepelmélet 3. Specifikus technikák | 125 |
Szerep megnevezés | 125 |
A szerepkapcsolatok ábrázolása (szerepdiagram) | 126 |
A szerepelemzés | 126 |
A társas mező ábrázolása | 127 |
A szerepalkotás | 128 |
Szociometria 1. Általános gondolatok | 132 |
Személyközi kapcsolatok | 132 |
A társadalmi lény-ség | 133 |
A társ-tudattalan dinamikája | 133 |
A tele | 134 |
A viszonosság | 136 |
A szociometria használata | 137 |
Történelmi távlatok | 137 |
A jelenlegi helyzet | 138 |
Szociometria 2. Módszerek | 141 |
A szociometriával szembeni ellenállás | 142 |
Más szociometriai eljárások | 144 |
A partnerválasztás | 144 |
A protagonista illetve a segéd-ének kiválasztása | 145 |
Az akció-szociometria és a "szobor" | 145 |
A spektrogram | 146 |
Célzott kérdezés | 146 |
Kapcsolódó módszerek | 148 |
Szerepjáték és szereptanulás | 148 |
Cselekvéses (akciós) módszerek | 149 |
Szociodráma | 149 |
Bibliodráma | 150 |
Drámaterápia | 150 |
Dráma a pedagógiában | 152 |
Az interaktív színház | 152 |
A visszajátszó (playback) színház | 153 |
A játék művészete | 153 |
Vegyes megközelítések | 153 |
A pszichodráma technikák felhasználási elvei | 156 |
A technikák kategóriái | 157 |
A pszichodramatikus technikák céljai | 157 |
A beszéd és a cselekvés kiegyensúlyozása | 159 |
Melléklet. Pszichodráma kifejezések és technikák | 161 |
Név- és tárgymutató | 173 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.