kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 212 oldal |
Sorozatcím: | Pártiskola Komplex propagandistaképzés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Jegyzet. |
Bevezetés | 5 |
A propagandista "mestersége". Levél a propagandistához | 7 |
Az egyéni tanulás forrásai és módszerei | 11 |
A tanulás és a felnőtt személyiség | 12 |
A tanulás módszerei, formái, keretei | 21 |
Jegyzetelés | 21 |
Olvasás | 26 |
A tanultak reproduktív-produktív hasznosítása | 27 |
Gyorsolvasás | 28 |
A megismerés pszichikus folyamata | 33 |
A személyiség meghatározása, fejlődése, jellemzői, megismerésének módszerei, a motiváció és a cselekvéshez vezető út | 47 |
A személyiség fogalma | 47 |
A személyiség megismerése | 58 |
A személyiség szerkezete | 60 |
A személyiségfejlődés folyamata | 66 |
Típusok vérmérséklet szerint | 72 |
Kretschmer testalkattípusai | 78 |
Kretschmer lelki típusai | 79 |
Sheldon típusai | 80 |
Típusok az aktivitás szerint | 81 |
A csoportpszichológia lényege. A csoport formái és jellemzői. A kommunikáció | 83 |
A csoport fogalma és struktúrája | 83 |
Státus és szerep | 89 |
A logika szerepe és törvényei | 93 |
A logikai formák és a velük végezhető műveletek | 93 |
A gondolkodás formái | 97 |
A fogalom | 97 |
Az ítélet | 103 |
A logikai műveletek | 107 |
Gondolkodási alapműveleti párok | 107 |
A fogalommal végezhető műveletek | 108 |
Az ítélettel végezhető műveletek | 111 |
Logikai gyakorlatok | 115 |
A csoportpszichológia vázlata | 118 |
A csoport és az egyén | 119 |
Gyakorlatok | 120 |
Közösség, közösségfejlesztés | 123 |
Miért jó, ha van közösség? | 123 |
Csoport vagy közösség? | 124 |
A mozgalmi közösség ismérvei | 125 |
1. és 2.: a közös cél tudata, a közös érdek felismerése | 126 |
3.: az együttes tevékenység | 127 |
4.: a közösség sajátos szerkezete | 128 |
5.: magatartásformák, normák, közvélemény | 131 |
6.: fejlődés és fejleszthetőség | 132 |
A mozgalmi közösséggel kapcsolatos feladatok összegzése | 133 |
Közösségfejlesztés a politikai képzés keretein belül | 133 |
A csoportvezetés lélektani és vezetéselméleti kérdései. Vezetési stílusok | 137 |
A csoportvezető szerepe | 137 |
A vezetés megjelenési formája: a stílus | 138 |
Elvek | 139 |
Formák és módszerek | 141 |
Főbb stílusok és hatásuk a résztvevőkre | 142 |
Az önismeret és az önértékelés szerepe a propagandista munkájában | 146 |
Megismerhető-e az ember? | 147 |
Megismerhetjük-e önmagunkat? | 147 |
A politikai-ideológiai képzés és meggyőzés belső folyamata | 155 |
A témafeldolgozás céljai és kiindulópontja | 155 |
FIlozófiai alapok. A megismerés útja | 156 |
Pszichológiai alapok | 156 |
Az emberi megismerés folyamatának "eszközei" | 156 |
Gondolkodási műveletek mint a tanulás eszközei | 157 |
Közvetlen előzmény: a gyermek iskolai tanulása | 159 |
Képzési és meggyőzési folyamat ideológiai, politikai területen | 159 |
Meggyőzési folyamat gyakorlati témáknál | 164 |
A propagandista teendői a képzési folyamatban a követelményszintek elérése érdekében | 167 |
Amihez kapcsolódhatunk, amiből tanulhatunk. A probléma és a problémamegoldó gondolkodás | 171 |
Amihez kapcsolódhatunk: tömegkommunikáció, regeneratív szórakozás | 171 |
Amiből tanulhatunk: ösztönzés, munka közbeni tanulás, problémamegoldás | 174 |
Felkészülés a gyakorlatra | 181 |
A konfliktus | 182 |
A konfliktus lényegéről | 182 |
A konfliktus az életben és a képzésben | 182 |
Képzési céljaink része | 183 |
A pólusok | 183 |
A megoldásról | 184 |
Fejlődési szakaszok | 184 |
Megoldási folyamat | 186 |
Néhány fogalomról, nézetről | 186 |
Megoldási típusok | 188 |
A megoldást meghatározó tényezők | 189 |
Zárófeladatok a közös foglalkozáshoz | 190 |
Konfliktusok a pártszervezetben | 190 |
Saját konfliktus | 191 |
Munkafegyelem | 191 |
A vita lényege, célja, módja. A vitatechnika | 192 |
A témakör feldolgozásának céljai | 192 |
A vita lényege, célja, szabályai | 192 |
Vitafogalmak | 192 |
A vita funkciói a képzésben | 193 |
Néhány, a vitával kapcsolatos nézetről | 194 |
A vita folyamata | 195 |
A kérdés, a kérdezés | 196 |
A vitatechnikák csoportosítása | 197 |
A vitatechnikák bemutatása és közös gyakorlása | 198 |
Vezetői közléssel indított módszerek | 198 |
Vezetői kérdéssel indított módszerek | 201 |
Analógiás beszélgetés | 201 |
Egyszerű ötletcsiholás | 201 |
66-os módszer | 202 |
Feladatlapelemzés, -készítés | 202 |
Feleletválasztásos döntési játék | 204 |
Teszt | 205 |
Irányított vita | 205 |
Csoportmunkával indított módszerek | 206 |
Méhkas vagy zümmögő csoport | 206 |
Csoportos problémamegoldás | 206 |
Résztvevői tevékenységgel indított módszerek | 207 |
Konzultáció | 207 |
Noteszmódszer | 208 |
Parlamentáris módszer | 208 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.