kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Kossuth Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 185 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 13 cm |
ISBN: | 963-09-2098-0 |
Bevezető | 5 |
Hatékonyság - Minőség | 9 |
A propaganda célja | 9 |
A propaganda mint a marxizmus-leninizmus terjesztésének sajátos módja | 11 |
A hatékonyság értelmezése | 14 |
A minőség értelmezése | 19 |
A hatékonyság és minőség növelésének alapvető követelményei | 24 |
A politika és a propaganda kapcsolata | 24 |
Az elmélet szerepe | 30 |
Történetiség - jövőre orientáltság | 34 |
Az értékrendszer-formálás következetessége | 37 |
A hatékonyság és minőség növelésének előfeltételei | 42 |
A valóságfeltáró funkció fejlődése | 42 |
Történelmi tapasztalatok | 43 |
A jövő követelménye | 46 |
A valóságfeltáró tevékenység hatása a propagandára | 49 |
Társadalmi atmoszféra | 52 |
Az állandó képzés mint társadalmi-történeti követelmény | 52 |
A tanulás társadalmi jellege | 53 |
A ma követelményei | 55 |
Néhány gátló tényező | 57 |
A propagandamunka tervezése és irányítása | 58 |
Rendszer és tervezés | 58 |
A tananyag tervezése | 62 |
A propaganda irányítása | 63 |
A propaganda vezetése | 65 |
Korszerű szellemi műveltség | 67 |
A történelmi tapasztalat | 68 |
A szellemi műveltség általános követelményei | 69 |
A tartalmi arányok követelménye | 72 |
A marxizmus-leninizmus ismerete | 77 |
A tudás általános értelmezése | 77 |
A tudás mint gondolkodás | 81 |
Memorizálás és gondolkodás | 82 |
Mindennapi és tudományos tudás | 86 |
Szocializmus és tudás | 88 |
A marxizmus-leninizmus ismerete | 93 |
A tanulás hatékonysága | 96 |
A tanulás fogalma | 96 |
A tanulás hatékonyságának mérése | 100 |
Az alapok biztonságos és pontos ismerete | 102 |
A gondolkodás képességének alakulása | 103 |
Az összefüggések ismerete | 105 |
Az ismeretek általánosításának foka | 106 |
Az önállóság fejlődése | 108 |
A szellemi munkavégzés képessége | 110 |
Tanítás - nevelés - hatékonyság | 112 |
Tanítás | 113 |
A tanulás irányítása - ellenőrzése | 113 |
Gondolkodtatás | 116 |
Önállóságra tanítás | 119 |
A tanulás technikájának tanítása | 120 |
A nevelés | 122 |
Nevelési célok | 122 |
A nevelés folyamata | 123 |
A világnézeti nevelés | 125 |
Az erkölcsi nevelés | 127 |
Közéletiségre nevelés | 130 |
A tanulás szükségletének formálása | 131 |
A módszer | 133 |
A módszerről általában | 133 |
Az érdeklődés felkeltése | 137 |
Az aktivitás fejlesztése | 140 |
A tudományos gondolkodás formálása | 142 |
A problémafelvető tanítás | 145 |
A tapasztalatokra építő nevelés | 147 |
Demokratizmus a tanításban | 148 |
Vizuális nevelés - szemléltetés | 150 |
A vizualitás szerepe a megismerésben | 151 |
A vizualitási járó előnyök | 152 |
A szemléltetés néhány problémája | 153 |
A hatékonyság és a propagandista személyisége | 156 |
Az elméleti felkészültség | 157 |
A világ tudományos látásmódja | 157 |
Az ismeretek | 158 |
Az elkötelezettség | 162 |
A hozzáértés | 164 |
A magatartás | 173 |
Befejezés | 177 |
Válogatás a témával kapcsolatos magyar nyelven megjelent publikációkból | 179 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.