1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A projektpedagógia mint az integrált nevelés egy lehetséges eszköze

Elméleti háttér és gyakorlati példák a projektmódszer alkalmazására

Szerző
Budapest
Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 327 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9795-13-6
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A projektpedagógiai módszerek alkalmazása az integrált nevelés kiváló eszköze lehet. Ezért tartjuk fontosnak, hogy a kollégáknak határozott elméleti alapokon nyugvó, ugyanakkor nagyon is gyakorlatias kézikönyvet adjunk a kezébe. Olyan ötleteket, illetve már lezajlott projekteket szeretnénk bemutatni, amelyeket meg tudnak valósítani saját iskolájukban. Könyvünk azt kívánja bemutatni - és sok példával illusztrálni -, hogy a projektpedagógia az integráció alkalmas és korszerű eszköze. A projektek alkalmazása ugyanis nem csak az ismeretszerzésről és a tanulásról vagy a tanításról vallott eddigi elképzelések átalakítását igényli az oktatási-nevelési, tanítási-tanulási folyamatokban, hanem a tudásról, a műveltségről és az iskola szerepéről, feladatáról is másképpen kell gondolkodnia annak, aki projektpedagógiára adja a fejét.
Ez egybecseng a hatékony és valóságos integrációt sürgető elképzelésekkel. Ha közelebb kerül az iskola/oktatás az azt igénybe vevők (valamennyi igénybe vevő!) és a... Tovább

Fülszöveg

A projektpedagógiai módszerek alkalmazása az integrált nevelés kiváló eszköze lehet. Ezért tartjuk fontosnak, hogy a kollégáknak határozott elméleti alapokon nyugvó, ugyanakkor nagyon is gyakorlatias kézikönyvet adjunk a kezébe. Olyan ötleteket, illetve már lezajlott projekteket szeretnénk bemutatni, amelyeket meg tudnak valósítani saját iskolájukban. Könyvünk azt kívánja bemutatni - és sok példával illusztrálni -, hogy a projektpedagógia az integráció alkalmas és korszerű eszköze. A projektek alkalmazása ugyanis nem csak az ismeretszerzésről és a tanulásról vagy a tanításról vallott eddigi elképzelések átalakítását igényli az oktatási-nevelési, tanítási-tanulási folyamatokban, hanem a tudásról, a műveltségről és az iskola szerepéről, feladatáról is másképpen kell gondolkodnia annak, aki projektpedagógiára adja a fejét.
Ez egybecseng a hatékony és valóságos integrációt sürgető elképzelésekkel. Ha közelebb kerül az iskola/oktatás az azt igénybe vevők (valamennyi igénybe vevő!) és a megrendelők igényeihez, előzetes tudásához, akkor mindez a hatékonyabban alkalmazható tudás kialakulásához vezet. Koncepciónk lényege tehát, hogy a projektpedagógia ezt a „közelebb kerülést" szolgálhatja. Vissza

Tartalom

Bevezetés 9
Radnóti Katalin: A projektmódszer alkalmazásának gyakorisága a közoktatásban 11
Az iskolákban alkalmazott tanulásszervezési módszerek 11
A projektmódszer alkalmazásának előnyei 15
A projektmódszer alkalmazásának gyakorisága 17
Gondolatok az oktatási módszerekről néhány iskolaigazgatóval készített mélyinterjú
tükrében 20
A többdimenziós elemzések tanulságai 21
Radnóti Katalin: Pedagógiai koncepció 23
Mi a projekt? 23
A projektpedagógia elméleti alapjait képező konstruktivista megközelítés néhány
jellegzetessége 26
Szelekció, szegregáció - amit a projektmódszer tehet ellenük 33
A kompetenciafejlesztés lehetőségei 39
A projekttevékenységek megtervezése és végrehajtása 44
Könyvünk felépítése, célkitűzései 59
Wagner Éva: Projektkeretű tanulásszervezés a Deák Diák Iskolában 63
Pedagógiai megfontolások 63
A projekt és az iskolai nevelési célok 65
A projekt és a kompetenciák 66
A projekt és az értékelés 68
A projekt és a családok 69
A projektkeretű tanulás szervezése 69
Az egyes évfolyamok ernyő- és alprojektjeinek bemutatása 72
A projekt folytatása 95
Csirmaz Mátyás: Olimpia projekt 97
A téma meghatározása 97
Az altémák, feladatok rendszerének kidolgozása 98
A projektmunka tervezése, időterv 98
A téma feldolgozásának lépései 100
Tárgyi, technikai feltételek, költségvetés 107
Az eredmények bemutatása, a produktum 108
Egyéni és csoportos értékelés 108
A kompetenciafejlesztés lehetőségei 110
Hegedűs Gábor - Szabó Edit: Karnevál. Pedagógiai projekt a játékos tanulás, a kompetenciák fejlesztésére 111
Bevezetés 111
A pedagógiai projekt értelmezése 113
Előkészületek 116
Karnevál Szencen 118
Karnevál a Szent Király Szövetség táborában 120
Tojás projekt Erdélyben 125
Hasonlóságok a projektek között 126
Összegzés 127
Hegedűs Gábor: Lovagok, lovagvárak, mesevárak.
Projekt a történelemszemlélet fejlesztésére 129
Bevezetés 129
A projekt fogalmának értelmezése 130
A projekt előkészítése, magyarországi sajátosságok 132
Tanulmányi kirándulás Visegrádra 132
A projektek összevetése, a tapasztalatok megfogalmazása 139
Ötlettár további lovag projektekhez 140
Erdélyi Erzsébet: Tejúton. Projekt alsó tagozatos 3. évfolyamos diákoknak 143
A téma indoklása 143
A projekt célja 144
A projekt célcsoportja 144
A projekt produktuma és várható hatása 144
Motiváció 145
A projekt ütemezése 145
Előkészítés 145
Autóbuszos kirándulás a várostól 10 km-re lévő Sajtosba 149
Kincsvadászat a város kulturális intézményeiben 150
Kerékpártúra Csemőbe 151
Összegzés 151
Háttéranyag 152
Erdélyi Erzsébet: Szarvasnyomon hét határon át.
Projekt 8. évfolyamosok számára 157
A projekt jellemzői 157
A projekt folyamata 162
A projekt befejezése 195
Értékelés 195
Victor András: A gyertya 199
A projekt meghatározó adatai 199
A projekt feldolgozásának módszereiről 200
A projekt menetrendje 201
A projekt produktuma 201
A projekt során elsajátítható ismeretek 213
Mellékletek 215
Pompor Zoltán - Szabari Anikó: „Aranyszekér menjen érte!" - Arany János
Nagykőrösön 239
Bevezető dramatikus játék - Arany János meghívást kap Nagykőrösre 239
1. felvonás - Arany János válasza 241
2. felvonás - A megérkezés; Nagykőrös városa a 19. század közepén 243
3. felvonás - A jó bornak nem kell cégér: mesterségek a 19. századi Nagykőrösön 243
4. felvonás - Arany János tanár úr 244
Befejezés - Búcsú Nagykőröstől 245
Kompetenciafejlesztési lehetőségek 245
A projekt értékelése 246
Radnóti Katalin: A kopernikuszi fordulat. A tudomány működésének szemléltetése a csillagászat történetén keresztül 249
Néhány módszertani megjegyzés 250
Bevezetés, a téma felvezetése 251
A világegyetemről alkotott ókori modellek keresése 252
Érvek és ellenérvek a két kiválasztott modell mellett és ellen 259
Életrajzok 259
Háttéranyag a projekt feldolgozásához 260
Kompetenciafejlesztési lehetőségek 269
Értékelés 270
Radnóti Katalin: A barlangoktól a felhőkarcolókig 273
Ajánlott feladatok a feldolgozás első részéhez 274
Ajánlott feladatok a feldolgozás második részéhez 275
Háttér a projekt feldolgozásához 276
Kompetenciafejlesztési lehetőségek 281
Értékelés 283
Radnóti Katalin: A táplálkozás 285
Ajánlott feldolgozási mód 285
Ajánlott feladatok a feldolgozás első részéhez 286
Ajánlott feladatok a feldolgozás második részéhez 288
Háttér a projekt feldolgozásához 289
Kompetenciafejlesztési lehetőségek 294
Az értékelés szempontjai 295
Radnóti Katalin: A víz 297
Oldatok 298
Ajánlott feldolgozási mód 298
Ajánlott feladatok a feldolgozás első részéhez 299
Ajánlott feladatok a feldolgozás második részéhez 303
Háttéranyag a projekt feldolgozásához 305
Kompetenciafejlesztési lehetőségek 311
Értékelés 312
Radnóti Katalin: Ötletgyűjtemény 315
Mozgás és közlekedés 315
Energia 319
Csillagászat 324
Világvallások 325
Történelmi események 327
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem