kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 342 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-05-4565-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Alapfogalmak | |
A személyiség, a tevékenység és a környezet kapcsolata | 7 |
A megismerő tevékenység és a gondolkodás | 15 |
A gondolkodási tevékenység meghatározása | 22 |
A probléma, a kérdés és a feladat értelmezése a gondolkodási tevékenység szempontjából | 37 |
A problémamegoldó gondolkodás vizsgálatának módszerei | 44 |
A gondolkodásvizsgálatok történeti áttekintése | |
Az asszociációs magyarázattól az alaklélektanig | 54 |
Az "irány" és a "beállítódás" előtérbe kerülése | 76 |
A gondolkodás behaviorista és logikai megközelítése | 92 |
A gondolkodási tevékenység feltárásának további útjai | 98 |
A szovjet pszichológia kibontakozása. Elvi kérdések tisztázása | 110 |
A gondolkodási folyamatnak mint feladatmegoldásnak a vizsgálata | 120 |
A gondolkodási tevékenység megnyilvánulása iskolai feladatok megoldásával kapcsolatban | 148 |
A problémamegoldó gondolkodás folyamatának kísérleti vizsgálata | |
A vizsgálatok kérdésfeltevése. A kísérletek leírása. Jegyzőkönyvek bemutatása | 178 |
A problémamegoldási folyamat makrostruktúrája. A gondolkodási fázisok | 190 |
A problémamegoldási folyamat mikrostruktúrája. A gondolkodási műveletek. A gondolatmenet fogalma | 221 |
Az "irány" szerepe a problémamegoldó gondolkodásban | 232 |
A gondolkodás fejlesztése | |
A gondolkodási tevékenység iskolai fejlesztésének alapkérdései | 248 |
A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás alapelvei | 264 |
A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás az általános iskola alsó tagozatában | 271 |
A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás az általános iskola felső tagozatában | 304 |
A gondolkodásfejlesztő variációs tanítás a gimnáziumban és a szakközépiskolában | 313 |
Irodalom | 318 |